کشف 112 هکتار زمین خواری به ارزش 389 میلیارد ریال در کشور

به گزارش آفتاب صبا، رئیس پلیس امنیت مالی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف بیش از 112 هکتار زمین خواری به ارزش 389 میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور اطلاع داد.

کشف 112 هکتار زمین خواری به ارزش 389 میلیارد ریال در کشور

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر وقوع زمین خواری گسترده در شهرستان های خوش آب و هوا در کشور موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت مالی در استان های هدف نهاده شد.

وی اضافه نمود: در آنالیز های اسنادی، تطبیق نقشه های هوایی گذشته و حال و تحقیقات مقدماتی میدانی معین شد اشخاصی با هویت معلوم اقدام به تصرف عدوانی و تجاوز به اراضی تملیکی زمین های اوقاف و منابع طبیعی در حاشیه زمین های کشاورزی محدوده بعضی از منطقه ها شهرستان های استان تهران و اصفهان نموده اند.

رئیس پلیس امنیت مالی ناجا توضیح داد: در این راستا سه متهم دستگیر و در ابتدا منکر تصرف عدوانی شدند ولی با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه ارتکابی خود در تصرف عدوانی 112 هکتار از اراضی منابع طبیعی و اوقاف به شیوه های خاص (پیش روی کم سالیانه و تصرف رو به جلو اراضی) در استان های مذکور اعتراف کردند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی موصوف را 389 میلیارد ریال مشخص کردند، گفت: در این راستا نسبت به خلع ید و اعاده اراضی مذکور به وضع سابق اقدام و با صدور قرار متناسب با بزه ارتکابی برای متهمان از سوی مراجع قضائی صادر شد.

رئیس پلیس امنیت مالی ناجا با تاکید بر اینکه مقابله و مبارزه جدی با زمین خواری در دستور کار این پلیس قرار گرفته است به تمامی سودجویان و اخلالگران نظام مالی هشدار داد که از هرگونه دست اندازی و تصرف اراضی ملی و بیت المال خودداری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1540

به "کشف 112 هکتار زمین خواری به ارزش 389 میلیارد ریال در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 112 هکتار زمین خواری به ارزش 389 میلیارد ریال در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید