طرز تهیه فلافل اردنی؛ خوشمزه و محبوب

به گزارش آفتاب صبا، فلافل اردنی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است.

طرز تهیه فلافل اردنی؛ خوشمزه و محبوب

مواد لازم برای 4 نفر

نخود300 گرم

سیر2 حبه

پیاز1 عدد

گشنیز2 پیمانه

جعفری1 پیمانه

آرد1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

پودر تخم گشنیز و زیره سبز به میزان کافی

طرز تهیه فلافل اردنی

مرحله اول

برای تهیه فلافل اردنی به روش خانگی در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت 12 ساعت الی 1 روز درون آب بماند تا نفخ آن کاملا گرفته گردد.

مرحله دوم

در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم تا نفخ نخود به حداقل ترین حد ممکن برسد. پس از گذشت این زمان پوسته نخودها را جدا نموده و به همراه سیر و پیاز درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا گشنیز و جعفری را شسته، سپس به همراه آرد و میزانی نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز و زیره سبز درون غذاساز می ریزیم. در ادامه مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا ترکیب یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به میزان ای که فلافل ها غوطه ور بمانند به آن روغن مایع می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم گردد، سپس با دست مرطوب میزانی از مواد فلافل بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا فلافل ها را به شکل دلخواه درون دست فرم داده سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم فلافل ها به خوبی سرخ شوند. در نهایت فلافل ها را روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی شان خارج گردد. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1940

به "طرز تهیه فلافل اردنی؛ خوشمزه و محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فلافل اردنی؛ خوشمزه و محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید