روسیه، آمریکا را به مذاکره مستقیم فراخواند، مدرنیزه کردن قوای هسته ای واشنگتن کلید خورد

به گزارش آفتاب صبا، سفیر روسیه در آمریکا گفت، مسؤولان پنتاگون برای توجیه سیاست واشنگتن در برطرف موانع استفاده از سلاح های هسته ای دست به دامن بهانه های اتهامی می شوند.

روسیه، آمریکا را به مذاکره مستقیم فراخواند، مدرنیزه کردن قوای هسته ای واشنگتن کلید خورد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه المیادین، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت، صحبت درباره استقرار کلاهک های هسته ای کم بازده به منزله بی ثبات سازی هسته ای است.

آنتونوف اظهار کرد، استقرار این کلاهک ها با انرژی پایین منجر به بی ثباتی نظم بازدارندگی اتمی جهانی می گردد نه اقدامات روسیه.

این اظهارات او در واکنش به حرف های رابرت سوفر، معاون وزیر دفاع آمریکا بود که در آن روسیه را به شروع رقابت تسلیحات غیراستراتژیک متهم نموده بود.

آنتونوف اضافه کرد، کلاهک های استراتژیک نظیر این تجهیزات برای آمریکا تبدیل به واقعیت سلاح های میدان نبرد شده است. در واقع این گام های عملی و نه مقاصد نسبت داده شده به روسیه تأثیر بی ثبات کننده ای بربازدارندگی هسته ای می گذارند.

سفیر روسیه مسؤولان و نمایندگان پنتاگون را به انجام مذاکره مستقیم با روسیه حول مسائل ثبات استراتژیک فراخواند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه ماه گذشته میلادی گفته بود، مسکو انتظار هیچ گونه نقض در دور آینده مذاکرات روسیه و آمریکا در وین حول کاهش سلاح های استراتژیک را ندارد.

وزارت دفاع آمریکا شروع مدرنیزه سازی قوای هسته ای خود را گفت. به بهانه های واهی مقابله به مثل با روسیه سوفر گفت، کشورش مدرنیزه سازی نیروهای اتمی خود را شروع نموده و درصدد تکمیل این برنامه تا سال 2030 است.

سوفر اضافه کرد: آمریکا میخواهد این برنامه را تا سال 2030 تکمیل کند و درصدد انتقال از مرحله تدوین مفاهیم و ترسیم به مرحله مهندسی و فراوری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 999

به "روسیه، آمریکا را به مذاکره مستقیم فراخواند، مدرنیزه کردن قوای هسته ای واشنگتن کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، آمریکا را به مذاکره مستقیم فراخواند، مدرنیزه کردن قوای هسته ای واشنگتن کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید