تور روسیه ارزان: هشدار مسکو درخصوص عواقب عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

به گزارش آفتاب صبا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخصوص عواقب نظامی و سیاسی پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان نظامی ناتو هشدار داد.

تور روسیه ارزان: هشدار مسکو درخصوص عواقب عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه درخصوص عواقب سیاسی و نظامی عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه راشا تودی، زاخاروا در بیانیه ای بیان کرد: کوشش مداوم ناتو برای کشاندن این کشورها به داخل حلقه منافع و سیاست های فرصت طلبانه خود، از نظر روسیه دور نمانده است.

این دیپلمات روس اضافه کرد: کاملاً واضح است که عضو شدن فنلاند و سوئد در ناتو عواقب جدی نظامی و سیاسی خواهد داشت که پاسخ متناسب طرف روسی را در پی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، سیاست سنتی عدم پیوستن به هرگونه اتحاد که تا به امروز از سوی استکهلم و هلسینکی دنبال شده است، از دید مسکو عامل مهمی در تضمین ثبات شمال اروپا محسوب می گردد.

ناتو طی سال های اخیر بارها تمایل به جذب فنلاند و سوئد را ابراز داشته و تعمیق همکاری ها با این دو کشور که دارای ارزش های مشترک با ناتو هستند و مشارکت آن ها در عملیات های ناتو را خواهان شده است.

در نشست تابستان سال جاری ناتو، بر تقویت چنین روابطی در حمایت از امنیت جمعی ما از جمله از طریق آمادگی برای مدیریت بحران، تمرینات [نظامی] و تبادت و تحلیل اطلاعات تأکید کرد. این اظهارات در سفر ماه اکتبر (مهر ماه) دبیرکل ناتو به استکهلم و هلسینکی نیز تکرار شد.

حدود دو هفته پیش مسکو یک بسته پیشنهادی به آمریکا و ناتو درباره تضمین امنیتی روسیه ارائه کرد که یکی از شروط آن عدم توسعه ناتو بود.

با این حال سوئد این پیشنهادات را رد نموده و بیان داشت: رد توسعه هرچه بیشتر ناتو موجب کاهش فرصت ها برای انتخاب سیاسی مستقل خواهد شد. فنلاند نیز در این زمینه مواضع مشابهی را اتخاذ کرد.

حدس ها درباره عضویت فنلاند در ناتو در حالی مطرح شده اند که دولت این کشور اواخر آذر ماه اطلاع داد که میخواهد طی قراردادی به ارزش 9.4 میلیارد دلار، 64 فروند جنگنده اف-35 از آمریکا خریداری نموده و آنها را جایگزین جنگنده های قدیمی F/A-18 کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1748

به "تور روسیه ارزان: هشدار مسکو درخصوص عواقب عضویت سوئد و فنلاند در ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: هشدار مسکو درخصوص عواقب عضویت سوئد و فنلاند در ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید