راهنمای سفر به ورشو مرکز لهستان

به گزارش آفتاب صبا، ورشوی لهستان، یکی از تاریخی ترین شهرهای اروپاست و به محض سفر به ورشو، متوجه تفاوتی که این شهر با بقیه شهرهای کشور لهستان و دیگر کشورهای اروپایی دارد، می شوید. شهری با تاریخی پر سر و صدا و ناراحت کننده که جاذبه های فراوانی دارد. سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در زندگیشان انجام دهند از همین رو داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها وهتل هایی که در این شهر وجود دارد و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به ورشو سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به ورشو مرکز کشور لهستان همراهی کنید.

راهنمای سفر به ورشو مرکز لهستان

راهنمای سفر به ورشو مرکز زیبای لهستان

ورشو شهری زیبا و رنگارنگ است. زمانی که در شهر قدم می زنید، معماری قدیمی و تازه آن را خواهید دید که چگونه به طرز زیبایی با هم آمیخته شده اند. بخش های قدیمی به خوبی حفظ شده است و با گشت و گذار در شهر مجذوب این ساختمان ها رنگارنگ با سقف های شیروانی خواهید شد. اما از معماری مدرن و فضاهای مجذوب نماینده آن غافل نشوید. بسیاری از موزه های ورشو که تاریخ این کشور را بازگو می نمایند، با معماری مدرن ساخته شده اند و این نشان می دهد که با آنکه این شهر در حال رشد است، اما تاریخ و فداکاری گذشتگان خود را فراموش ننموده است. با سفر به این شهر از تاریخ پر فراز و نشیب مطلع شوید و اگر عاشق معماری هستید از تنوع معماری آن لذت ببرید. اما این ها تنها مسائلی نیستند که ورشو ارائه می دهد. در این راهنمای سفر به ورشو ما را همراهی کنید تا با دیگر ویژگی های این شهر آشنا شوید.

تاریخ شهر ورشو

ورشو در میان مرکز های اروپا نه به خاطر وسعت، قدمت یا زیبایی بلکه به علت تخریب ناپذیری قابل توجهش شناخته می گردد. این شهر مانند ققنوسی بارها و بارها از خاکستر جنگ برخاسته و به حیات خود ادامه داده است. در طول اشغال سوئد و پروس در سال های 1656 آسیب وحشتناکی دید، در سال 1794 ارتش روسیه به آن حمله کرد و در سال 1944 پس از شکست قیام ورشو، شهر به کل ویران شد. با این حال، بازهم مردم به این شهر بازگشتند و زندگی اجتماعی، فرهنگی و علمی در این شهر جریان پیدا کرد. این نشان می دهد که اگر مردم بخواهند این قدرت را دارند که مکان ویران شده را دوباره احیا نمایند.

فرهنگ و تاریخ ورشو هیچ گاه از بین نرفت و از نیمه های دوم قرن هجدهم، نشان ورشو یک پری دریایی با شمشیر و سپر است که در افسانه ها شاهزاده ای را به محل شکل گیری این شهر راهنمایی نموده است. شعار این شهر آن است که طوفان ها را به چالش می کشد و واقعاً شعاری برازنده برای این شهر تاریخی است.

اطلاعات کلی شهر ورشو

زبان رسمی: لهستانی

واحد پول رسمی: زلوتی لهستانی (هر 10 زلوتی = 3 دلار آمریکا)

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم عقب تر است.

شماره های ضروری:

  • پلیس: 997
  • آتش نشانی: 998
  • آمبولانس: 999

فرودگاه ها: فرودگاه شوپن ورشو

موقعیت جغرافیایی شهر ورشو

ورشو مرکز لهستان در نزدیکی رودخانه ویستولا در 386 کیلومتری جنوب شرقی شهر ساحلی باتیک گدانسک قرار گرفته است. این شهر در وسط دشت ورشو قرار گرفته است و محیط اطراف آن از زیبایی خاصی بهره می برد. این شهر به وسیله رودخانه بخش های راست و چپ تقسیم شده البته، عرض رودخانه به وسیله خاکریزها به طور مصنوعی باریک تر شده تا بخش شرقی و غربی راحت تر در ارتباط با یکدیگر باشند. در ادامه راهنمای سفر به ورشو به منطقه ها مجذوب نماینده طبیعی که باید از آنها دیدن کنید، اشاره ای خواهیم داشت.

آب و هوای ورشو و برترین زمان سفر

اگر قصد سفر به ورشو را دارید حتماً لباس های گرم بردارید. آب و هوای این منطقه معتدل و نسبتاً خنک است، بادهای غالب غربی تغییرات آب و هوایی را به همراه خود می آورند، پس قبل از سفر حتماً شرایط آب و هوایی منطقه را آنالیز کنید. میانگین دمای سالانه حدوداً 8 درجه سانتیگراد است. از اواسط مرداد (جولای) هوا کم کم گرم می گردد و حدوداً به 19 درجه سانتیگراد می رسد. بارندگی ها اغلب در تابستان هستند، پس چتر خود را نباید فراموش کنید. در زمستان هوا تا منفی 3 درجه می رود و حدود 50 تا 64 روز سال پوشش برفی در منطقه دیده می گردد، پس اگر قصد دارید در زمستان سفر کنید حتماً لباس و تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

برترین زمان برای سفر به ورشو فصل های بهار و اوایل پاییز هستند. با این حال، در این راهنمای سفر به ورشو باید اشاره کنیم که این شهر یک مکان بزرگ تجاری است، برای همین در طول سال همیشه شلوغ بوده و رزرو هتل ممکن است سخت باشد.

آشنایی با ساکنان شهر ورشو

ابتدای راهنمای سفر به ورشو به تاریخ این شهر اشاره کردیم. زمانی این شهر چندملیتی بود؛ اما جنگ جهانی دوم این شهر را به طور کامل دگرگون کرد، به طوری که امروزه این شهر تقریباً به طول کامل لهستانی نشین است. در گذشته این شهر مکانی بود که کاتولیک های رومی لهستانی زبان در کنار یهودیان، آلمانی ها و روس ها زندگی می کردند. ابتدا یهودیان به جمع آنان پیوستند و سپس تجارت با آلمان باعث شده تا جامعه قدیمی آلمان به سمت این شهر کشیده شوند و در نهایت روس ها به این شهر علاقه مند شده اند. اما با وقوع جنگ جهانی دوم، شهر تغییر کرد و حالا مردم لهستانی این شهر قریب به اتفاق کاتولیک رومی هستند.

هزینه های اقامت در ورشو

هتل های مختلفی در سطح ورشو وجود دارند که شما می توانید در آنها اقامت کنید. از هتل های یک ستاره گرفته تا 5 ستاره لوکس در سطح شهر پراکنده شده اند. حتی بعضی از آنها به سبک های بین المللی ساخته شده اند. برای محاسبه هزینه و یک برنامه ریزی مناسب، قیمت ها تقریبی یک شب اقامت در هتل ها را برای شما در این راهنمای سفر به ورشو آماده نموده ایم که به توضیح زیر است:

  • هتل 1 ستاره: از 63 تا 233 زلوتی
  • هتل 2 ستاره: 101 تا 330 زلوتی
  • هتل 3 ستاره: 114 تا 390 زلوتی
  • 4 ستاره: 178 تا 453 زلوتی
  • 5 ستاره: 377 تا 508 زلوتی

برترین هتل ها برای اقامت در ورشو

هتل سوفیتل ورشو ویکتوریا

(Sofitel Warsaw Victoria Hotel): اولین هتل پنج ستاره که در شهر قدیمی ساخته شده است. با اقامت در این هتل منظره شگفت انگیز باغ های ساکسون و اپرای ملی را خواهید داشت. هتل 366 اتاق که شامل 33 سوئیت نیز می گردد را دارد. علاوه بر اتاق های زیبا، مرکز تناسب اندام، یک استخر بزرگ و مراکز ماساژ نیز دارد. با انتخاب این هتل خستگی را از تن خود به در کنید. قیمت هر شب اقامت در این هتل 149 پوند است.

هتل پولونیا پالاس

هتل پولونیا پالاس (Polonia Palace Hotel): یک هتل چهار ستاره که ظاهری سنتی دارد؛ اما تجهیزاتش مدرن است. این هتل 206 اتاق مجهز به وای - فای دارد که انتظار شما را می کشند. اتاق ها شامل اتاق استاندارد، سوئیت و آپارتمان انگلیسی می شوند که به طبع گزینه آخر هزینه بیشتری خواهد داشت؛ اما یک شب اقامت در اتاق استاندارد در حدود 93 پوند است.

پورو ورشو سنترم

پورو ورشو سنترم (PURO Warszawa Centrum): یک هتل چهار ستاره دیگر با اتاق های مدرن و مجذوب نماینده میزبان شما خواهد بود. این هتل در یک خیابان مسکونی آرام در فاصله کوتاهی از کاخ فرهنگ و علم و شهر قدیمی واقع شده است. یک هتل با کارمندان پر جنب و جوش که فضایی راحت را برای مسافران خسته فراهم می نماید.

مواد غذایی و رستوران های شهر ورشو

اغلب هتل ها صبحانه ارائه می دهند، اگر به هر علتی هتل شما صبحانه نداشت، پیشنهاد می کنیم به کافه های اطراف میدان قدیم سری بزنید. لیستی از چند کافه مجذوب نماینده برای صرف صبحانه در ورشو را نیز برای شما آماده نموده ایم:

  • وافل بار در آکادمیکا (Akademicka 1)
  • کافه کافکا در اوبوزنا (Obozna 3)
  • بریک اند لانچ در خانه نستله
  • مستر پنکیک در مارسزالوکسکا (Marszalkowska 17)
  • اولیمپ (Olimp) در موکوتوواسکا (Mokotowska 1)

بریک اند لانچ یک فضای مدرن را برای کارمندان فراهم نموده است که علاوه بر صبحانه انواع غذاهای گوشتی و گیاهی نیز دارد. شما نیز می توانید یک صبحانه خوش طعم و ارزان را در اینجا تجربه کنید.

برای ناهار یا شام پیشنهاد می کنیم به رستوران ها سری بزنید:

  • سیگنچر (Signature): غذاهای اروپایی و بین المللی در یک فضای شیک و مجذوب نماینده در پوزنانسکا (Poznanska 15)
  • استولیکا (Stolica): انواع غذاهای محلی، اروپای شرقی و مرکزی در محیطی دوست داشتنی که در حدود 160 متری شهر قدیمی قرار گرفته است. قیمت غذا بین 6 تا 15 پوند است.
  • اینفورمال کیچن (InFormal Kitchen): غذای اروپایی و بین المللی که گزینه های گیاهی و بدون گلوتن ارائه می دهد و رنج قیمت غذاها بین 3 تا 21 پوند است.

هزینه های حمل و نقل در شهر ورشو

باید در راهنمای سفر به ورشو به این موضوع اشاره کنیم که شما به یک مرکز سفر خواهید کرد، پس منتظر شلوغی جمعیت در ساعاتی خاصی از روز باشید. شبکه حمل و نقل عمومی در سطح شهر گسترده است و شامل اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی می گردد. در ساعات شلوغی تقریباً اتوبوس ها و ترامواها پر می شوند، پس سعی کنید برنامه ریزی خود را به گونه ای انجام دهید که در خاتمه ساعت اداری نیازی به استفاده از وسایل نقلیه نداشته باشید.

بلیط استاندارد حمل ونقل عمومی 5 زلوتی است. افرادی بالای 70 سال و بچه ها زیر 7 سال می توانند با ارائه کارت شناسایی رایگان سوار شوند. هزینه تاکسی زمانی که وارد آن شوید از 8 زلوتی شروع می گردد و با هر یک کیلومتر 2 زلوتی به آن اضافه خواهد شد.

حمل و نقل با اتوبوس در وروشو

اتوبوس های استاندارد که از شماره 100 تا 399 شماره دارند، در سطح شهر و در خطوط معینی حرکت می نمایند. شماره های 400 تا 599 خطوط سریع السیر هستند و توقف کمتری خواهند داشت. اتوبوس های شبانه با حرف N معین شده اند. اگر مسیر خاصی را مد نظر دارید، حتماً نقشه حرکت اتوبوس ها را آنالیز کنید.

اتوبوس های 300 تا 399 و خطوط 800 تا 899 فصلی هستند و اتوبوس های 400 تا 499 تنها در روزهای خاصی در هفته فعال خواهند بود. اتوبوس های خطوط منطقه بین 700 تا 899 شماره گذاری شده اند.

استفاده از تراموا در ورشو

تراموا فرصتی خوبی را ایجاد می نماید تا شهر با بهتر ببینید. خطوط آن از 1 تا 79 شماره گذاری شده اند. شماره های 1 تا 39 اصلی هستند. آنهایی که اعدادی بین 40 تا 49 دارند تنها در روزهایی خاص فعالیت می نمایند.

مترو در ورشو

اشاره کردیم که دو خط مترو در ورشو وجود دارد. این خطوط از 5 صبح تا 1 صبح فعال هستند و نقاط عمده و بزرگ شهر را به یکدیگر متصل می نمایند. برای استفاده از آنها باید بلیط تهیه کنید که حدوداً 3.4 زلوتی است. با تهیه کارت سفری می توانید این بلیط را پرداخت کنید. کارت های سفری 24 ساعت 15 زلوتی برای هر فرد هزینه دارند.

مکان های دیدنی ورشو لهستان

ورشو مرکز لهستان مکان های دیدنی بسیاری دارد. در این راهنمای سفر به ورشو نگاهی کلی به مکان های مجذوب نماینده این شهر خواهیم انداخت. پس از آنکه صبحانه خود را در یکی از کافه هایی که معرفی نموده ایم، میل کردید، پیشنهاد می کنیم همراه با تور یا خودتان به صورت شخصی به این مکان های دیدنی که در ادامه معرفی خواهیم کرد سری بزنید.

در شهر قدیمی بشد

خیابان های شهر قدیمی تضاد خوبی با شهر مدرن و شلوغی که آنها را احاطه نموده است، ارائه می نمایند. این منطقه در طول جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دیده بود، در نتیجه بسیاری از ساختمان های قرون وسطایی پس از جنگ بازسازی و احیا شده اند. شهر قدیمی به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از میدان بازار رنگارنگ شهر قدیمی شروع کنید و به سراغ و موزه ها و مکان های تاریخی اطراف آن بروید. قلعه سلطنتی و موزه ورشو در شهر قدیمی قرار دارند، بازدید از آنها را نباید فراموش کنید.

موزه شوپن را دیدن کنید

فردریک شوپن (1810- 1849) یکی از مشهورترین آهنگ سازان تاریخ است و آثار او هنوز در سالن های کنسرت در سراسر جهان شنیده می گردد. اگر به آثار او علاقه مند هستید حتماً باید از موزه شوپن دیدن کنید. شوپن قبل از قیام نوامبر 1830 در ورشو بزرگ شد و این موزه نمای کلی از زندگی و کار او را نشان می دهد.

قلعه سلطنتی را ببینید

قلعه سلطنتی در بخش ورودی شهر قدیمی قرار گرفته است. این قلعه محل اقامت سابق پادشاهان لهستان بوده است. ساخت وساز آن در 1598 شروع شده و حدود 20 سال طول کشیده است تا این قلعه تکمیل گردد. این قلعه در 1939 تا حدی به وسیله نازی ها ویران شد و سپس در سال 1944 در طول جنگ جهانی دوم به دستور مستقیم هیتلر تقریباً به طور کامل ویران شد. از آن موقع تا به امروز تحت بازسازی گسترده ای قرار گرفته است و چراکه مردم این کشور به نظر می رسد به گذشته خود اهمیت زیادی می دهند و حالا این قلعه تبدیل به موزه ای مجذوب نماینده شده که ما در راهنمای سفر به ورشو آن را معرفی می کنیم. جالب است بدانید بازدید از آن در روزهای چهارشنبه رایگان است.

در خصوص قیام ورشو بیشتر بدانید

موزه ورشو در سال 2004 افتتاح شد و میزبان صدها اثر از قیام ورشو در سال 1944 بود. در این قیام شهروندان لهستانی علیه اشغال آلمان شورش کردند. این قیام 63 روز طول داشت و بزرگ ترین مقاومت در طول جنگ جهانی دوم بود. حدود 15000 عضو مقاومت لهستان و بعلاوه 2000 تا 17000 سرباز آلمانی کشته شدند. این موزه حاوی لباس ها، نامه های سربازان و فیلم های تعاملی است.

در پارک لازینکی قدم بزنید

پارک لازینکی (Lazienki) در قرن هفدهم طراحی شده است و شامل یک قصر کوچک در وسط یک جزیره مصنوعی می گردد. در پارک مکان های زیادی برای استراحت و پیک نیک وجود دارد. بعلاوه، پیشنهاد می کنیم به آمفی تئاتر پارک سری بزنید و از تئاترهای محلی دیدن کنید.

برترین مراکز خرید ورشو

زمانی که به ورشو سفر می کنید، سوغاتی را نباید فراموش کنید. ورشو شهری تجاری است و شامل مراکز خرید مختلف و پرجنب وجوش زیادی می گردد. در این بخش تنها به چندی از محبوب ترین مراکز خرید در این شهر اشاره ای خواهیم داشت.

گالری موکوتو (Galeria Mokotow):

این مرکز خرید یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در شهر است که به علت امکانات عالی که ارائه می دهد، باید در راهنمای سفر به ورشو آن را معرفی می کردیم. هر نوع فروشگاهی را می توانید در اینجا پیدا کنید. از جواهرات، لباس و دکوراسیون منزل گرفته تا خرید انواع سوغاتی محلی را در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد. اگر از پیاده روی در این مرکز خرید بزرگ خسته شدید، به سینمای مالتی پلکس یا بخش تفریحی آن سری بزنید یا به سراغ رستوران گالری موکوتو بروید و چند اسنک خوشمزه را امتحان کنید.

زلوته تاراسی

مرکز خرید Zlote Tarasy نیز از برترین مراکز خرید شهر است. این مرکز خرید به ایستگاه راه آهن مرکزی و کاخ فرهنگ و علم نزدیک است. انواع لباس های مد روز تا وسایل الکترونیکی در اینجا به فروش می رسد. بعلاوه، مرکز خرید شامل یک سینمای بزرگ، مرکز تناسب اندام و رستوران هایی مانند کافه هارد راک می گردد.

مرکز خرید خانه مد کلیف

اگر در پی برندهای منحصربه فرد پوشاک هستید، به مغازه های لوکس و بوتیک های مجذوب نماینده مرکز خرید Klif سری بزنید. این مرکز دارای برترین لباس ها است که می توانید به کمد لباس خود اضافه نموده یا به عنوان سوغاتی به کسی هدیه بدهید. سبک های تازه لباس و بعلاوه لوازم جانبی مد روز جهان را با قدم زدن در این مرکز خرید خواهید دید.

سخن خاتمهی

شهر فریبنده وروشو مکانی بزرگ و چشمگیر در لهستان است که قطعاً ارزش دیدن را دارد. این مکان با تاریخ غنی خود به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. منطقه ها دیدنی زیبایی دارد و یک شهر مهم گردشگری در این کشور به شمار می رود. گردشگران با هر سلیقه ای به سمت این شهر جلب می شوند. چه دوست دارید خرید کنید، غذاهای تازه امتحان کنید یا به دیدن منطقه ها تاریخی و موزه ها بروید، این شهر گزینه های مختلفی را پیش روی شما خواهد گذاشت. امیدواریم از این مقاله خبرنگاران ، استفاده لازم را برده باشید. اگر قصد سفر به ورشو را دارید، بلیط خود را تنها با چند کلیک از مجموعه خبرنگاران تهیه کنید.

سؤالات متداول

1.برترین زمان برای سفر به ورشو لهستان چه زمانی است؟

فصل های بهار و پاییز برترین زمان برای سفر به این شهر هستند.

2.در ورشو به چه زبانی صحبت می نمایند؟

لهستانی زبان رایج است؛ اما بعضی از مردم به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

3.آیا می توان بلیط سفر به ورشو لهستان را از خبرنگاران تهیه کرد؟

بله شما می توانید بلیط سفر خود را از مجموعه خبرنگاران تهیه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2116

به "راهنمای سفر به ورشو مرکز لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ورشو مرکز لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید