راهنمای سفر به منچستر

به گزارش آفتاب صبا، راهنمای مسافرتی به منچستر | Travel Guide To Manchester

منچستر، یکی از شهرهای پربازدید کشور انگلستان است و به عنوان یکی از بهترین شهرهای این کشور لقب گرفته است. شهر منچستر به علت داشتن دو تیم فوتبال بزرگ منچستر یونایتد و منچستر سیتی که دو رقیب دیرینه یکدیگر هستند نیز معروف شده است و هر کدام از این تیم ها هواداران سرسختی دارند. اما با تمام این تفاسیر قبل از سفر به نقاط مختلف جهان که یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارد در طول زندگیشان انجام دهند، داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار مسافران نیز قرار بگیرد. خبرنگاران در راهنمای سفر به منچستر سعی نموده تا چنین اطلاعاتی را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور انگلیس همراهی کنید.

راهنمای سفر به منچستر

موقعیت جغرافیای شهر منچستر

شهر منچستر از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی انگلستان واقع شده است. یکی از مهمترین ویژگی های این شهر باشگاه های ورزشی است که در آن واقع شده است، تقریبا حدود 26 باشگاه در این شهر وجود دارد. مساحت شهر منچستر در کشور انگلیس حدود 115 کیلومترمربع است و جمعیتی که در آن زندگی می نمایند مطابق با آمار سرشماری در سال 2016 اجرا شده، 531 هزار نفر در آن زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ منچستر

در اواخر سال 1700 میلادی، منچستر روستایی کوچک با جمعیت کم بود. این روستا با آغاز انقلاب صنعتی آغاز به رشد و تبدیل شدن به یک شهر کرد. در طول این دوران کارگران از شرایط معاش خود راضی نبودند و شورشهایی انجام شد. در یکی از این شورشها به نام کشتار پیترلو در حدود پانزده تا بیست نفر کشته شدند و صدها تن دیگر زخمی گردیدند. در سال 1780 میلادی ریچارد آرک رایت اولین کارخانه ریسندگی را در این منطقه راه اندازی کرد. بعد از سالها در دهه 1800 میلادی منچستر به یکی از قطب های ریسندگی تبدیل گشت.

اطلاعات کلی شهر منچستر

زبان: انگلیسی

واحد پول: پوند

نوع برق شهری در آکسفورد: برق شهری در لندن 230 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +44

شماره های اضطراری:

  • پلیس اضطراری: 101
  • آتش نشانی، آمبولانس و پلیس: 112 یا 999

فرودگاه ها: فرودگاه منچستر

آب و هوای شهر منچستر

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر منچستر آب و هوای این شهر اقیانوسی معتدل است. در تابستان ها این شهر دارای آب و هوای ملایم و در زمستان ها نیز این شهر سرد می شود. میانگین دما به طور میانه در این شهر 20 درجه سانتی گراد است. جهت سفر به این شهر برترین زمان ممکن فصل پاییز است زیرا هوای شهر معتدل می شود و تعداد زیادی از گردشگر ها به منظور سرگرمی و گذراندن اوقات خوش به این شهر سفر می نمایند اما باید بدانید به دلیل این که این فصل به های سیزن معروف است هزینه های سفر بسیار بالاست.

هزینه اقامت در شهر منچستر

هزینه اقامت در شهر منچستر کمی بالاست و باید برای این که بخواهید در هتل های این شهر بمانید پول زیادی را ددر نظر بگیرید. البته هاستل های زیادی هم در این شهر انگلیسی وجود دارد، اما در برابر امنیت و سرویسی که هتل ها می توانند در اختیار شما قرار دهند هاستل ها و دیگر مراکز اقامتی تضمینی نمی دهند. در ادامه راهنمای سفر به منچستر می خواهیم به چند هتل مناسب در این شهر اشاره کنیم.

هتل های پیشنهادی در شهر منچستر

  • هتل رادیسون بلو ادواردین منچستر | Radisson Blu Edwardian Manchester

هتل رادیسون یکی از برترین هتل های شهر منچستر است و جزء هتل های 5 ستاره این شهر واقع شده است. از جمله امکاناتی که در این هتل موجود است استخر، رستوران، باشگاه بدنسازی، مرکز ماساژ، رم سرویس و اینترنت رایگان است.

شماره تلفن: 00441618359929

وب سایت: www.radissonblu-edwardian.com

آدرس: Radisson Edwardian Free Trade Hall، Manchester، Manchester M2 5GP، UK

  • هتل پرمیر این | Premier Inn Manchester City Centre

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به منچستر، هتل پرمیراین است. این هتل 3 ستاره تمیز مورد رضایت بسیاری از گردشگر ها بوده و بعلاوه دارای رستوران و اینترنت پر سرعت می باشد. ویژگی خوبی که این هتل این است که در مرکز شهر واقع شده است.

شماره تلفن: 00448715278746

آدرس: 112-114 Portland St، Manchester، Manchester M1 4WB، UK

هزینه خورد و خوراک در شهر منچستر

با توجه به این که بریتانیا سابقه ای طولانی در غذاهای نه چندان خوشمزه دارد اما این روزها بعضی از سرآشپزهای انگلیسی به سراغ غذاهای اصیل رفتند و با ایجاد تغییراتی، به آشپزی سنتی بریتانیا رنگ و بوی مدرن دادند تا غذاهایی درست نمایند باب میل امروزی ها و در عین حال سنتی! یکی از غذاهای آماده ای که در شهر لندن می توانید میل کنید بیف ویلینگتون است. این غذای آماده از قرار دادن گوشت گاو درون خمیر پاته، قارچ، پیاز و سبزیجاتی مثل جعفری و پونه تهیه می شود.

اگر می خواهید که در سفرتان مالی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. در ادامه راهنمای سفر به منچستر به چند رستوران خوب در شهر منچستر و بعلاوه هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 10 پوند را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 45 پوند پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر منچستر به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 6 پوند می باشد.

برای تهیه آب معدنی 0.89 پوند و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 2.56 پوند بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر منچستر

  • رستوران مای لاهور | MyLahore

تعداد زیادی از گردشگر ها درباره رستوران مای لاهور نظرات بسیار مثبتی را در سایت تریپ ادوایزر نیز منتشر نموده بودند. این رستوران دارای منوی غذایی اروپایی و آسیایی است و غذاهایی که سرو می نماید طعم و کیفیت فوق العاده ای دارند.

آدرس: 14-18 Wilmslow Rd، Manchester، Manchester M14 5TQ، UK

  • رستوران فازندا رودیزیو | Fazenda Rodizio Bar & Grill

دیگر رستورانی که در راهنمای سفر به منچستر می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران فازندا رودیزیو است. این رستوران کباب ها و استیک های فوق العاده ای را ارائه می دهد.

آدرس: 2 Hardman St، Manchester، Manchester M3، UK

هزینه حمل و نقل در شهر منچستر

هزینه بلیط تک سفره 2.10 پوند

هزینه بلیط ماهانه 54 پوند

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4.75 پوند و به ازای هر یک کیلومتر 5 پوند به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 13 پوند باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.20 پوند

جاذبه های گردشگری در منچستر

  • تالار شهر منچستر | Manchester Town Hall

بنایی زیبا در شهر منچستر در میدان آلبرت واقع شده است که به تالار شهر نیز مشهور است. این بنا یکی از مهمترین ساختمان های این شهر است و برای تماشای کامل داخل این بنا بهتر است از تورهایی که در این بنا وجود دارد جهت گردش بهره ببرید. زیرا در غیر این صورت اجازه بازدید از بعضی از قسمت های این بنا را به شما نمی دهد. معماری این ساختمان به سبک گوتیکه و تشریفاتی است.

آدرس: Manchester Town Hall، Manchester، Manchester M2، UK

  • کلیسای منچستر | Manchester Cathedral

یکی از مهمترین کلیساهای این شهر که از دوران قرون وسطی به جای مانده و همچنان هم محل استقرار اسقف این شهر به شمار می رود. ساختمان این کلیسا در دوران ویکتوریا و پس از آن هم به دلیل بمباران های زمان جنگ جهانی، چندین بار مورد بازسازی نهاده شد؛ اما سبک گوتیک اولیه بنا همچنان نیز حفظ شده است، این بنا از جاذبه های گردشگری شهر منچستر به حساب میاد.

آدرس: Cathedral Gates، Manchester، Manchester M3 1SW، UK

  • استادیوم اولد ترافورد | Old Trafford

مهمترین و محبوب ترین باشگاه فوتبال جهان که در سراسر جهان آنرا می شناسند. این استادیوم برای هواداران منچستر یونایتد همچون یک مکان مقدس به شمار می رود.

آدرس: United Rd، Stretford، Manchester M16، UK

  • تئاتر رویال اکسچینج | Royal Exchange Theatre

ساختمان رویال اکسچینج، یکی از ساختمان های مهم این شهر است و شامل سالن تئاتر و مرکز خرید رویال اکسچینج می باشد. در سالن تئاتر این ساختمان برنامه های دیدنی و فستیوال های گوناگونی برپا می شود. یک رستوران هم در این ساختمان وجود دارد که از معروف ترین رستوران های این ساختمان است.

آدرس: Design Centre، Royal Exchange Shopping Centre، Manchester M2 7DB، UK

  • کتابخانه جان رایلند | John Rylands Library

ساختمان کتابخانه جان رایلند مربوط به اواخر دوران ویکتوریایی و نئو گوتیک است. این کتابخانه در سال 1900 به وسیله همسر جان رایلند، یعنی انریکتا آگستینا به منظور زنده نگه داشتن یاد همسرش به روی عموم باز گشایی شد. بعلاوه این کتابخانه در سال 1972 با کتابخانه دانشگاه منچستر ادغام شد و امروزه قسمتی از کتابخانه دانشگاه منچستر و یکی از بزرگترین کتابخانه های کل انگلستان محسوب می شود. مجموعه ای نفیس شامل دست خط قرون وسطایی و نمونه هایی از چاپ های اولیه اروپایی مثل کتاب مقدس گوتنبرگدر این کتابخانه وجود دارد.

آدرس: 150 Deansgate، Manchester، Manchester M3 3EH، UK

مراکز خرید شهر منچستر

  • مرکز طراحی و فروش صنایع دستی منچستر | Manchester Craft and Design Centre

آدرس: 17 Oak St، Manchester، Manchester M4 5JD، UK

  • مرکز خرید تریانگل | The Triangle

آدرس: The Triangle، Manchester، Manchester M4 3TR، UK

  • مرکز خرید تریانگل | The Triangle

آدرس: The Triangle، Manchester، Manchester M4 3TR، UK

  • خیابان مارکت | Market Street

آدرس: 102 Market St، Manchester، Manchester M1 1PB، UK

  • مرکز خرید اَفلِکس | Afflecks

آدرس: 35-39 Oldham St، Manchester، Manchester M1 1JG، UK

بایدها و نبایدها در شهر منچستر

  • امنیت در شهر منچستر به نسبت خوب است، اما حتما مراقبت وسایل ارزشمند خودتان باشید.
  • برای رفت و آمد در سطح شهر ترجیحا از تاکسی بهره ببرید. مردم این شهر عادت به دوچرخه سواری دارند بنابراین می توانید به از دوچرخه برای گشت و گذار در این شهر بهره ببرید.
منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1842

به "راهنمای سفر به منچستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به منچستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید