سفر به کلکته، همراهی شیرین با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی

به گزارش آفتاب صبا، همانطور که میدانید کلکته روستایی در سواحل رودخانه هوقلی است که از سال 1690 تا 1911 میلادی بعنوان مستعمره انگلستان به حساب میآید. این شهر به سرعت از روستایی کوچک به شهری بزرگ و پرجمعیت تبدیل شد. برخلاف دیگر شهرهای بزرگ هند (همسایه چین، بنگلادش، پاکستان)، مرکز بنگال غربی دارای جذابیت های بیشماری است. از جمله آنکه صدها ساختمان باشکوه که به جامانده های دوران استعمار است، در این شهر خودنمایی می نماید که بعضی از آن ها بازسازی شده و بعضی دیگر به حال خود رها شده اند. این شهر ساختمان های بزرگ دولتی، عمارت های بزرگ محلی و هتل های تاریخی را درخود جای داده است. در سفر به کلکته آن را این گونه توصیف کرد: تجارت، فرهنگ و نزاع. مردم کلکته بناهای یادبود موجود در شهرشان را دوست دارند. مهم نیست که چه کسی آن ها را ساخته است. افتخار احسن، صاحب شرکت Calcutta walks که یک شرکت گردشگری است و گردشگران را در مسیرهای مختلف بنگال غربی همراهی می نماید، که می گوید: فاصله کمی میان غرب و شرق در این مسیر وجود دارد و همین باعث می گردد که این راه را دوست داشته باشیم. در این مقاله با جاذبه های گردشگری کلکته و گردش در کلکته آشنا خواهید شد.

سفر به کلکته، همراهی شیرین با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی

روز اول: کلکته شمالی

برترین مکان برای سفر به کلکته، پل هورا است. این پل، سومین پل طولانی در دنیا است و از جاذبه های گردشگری کلکته به شمار می آید و همچون انگشتی آهنین در عرض رودخانه هوگلی کشیده شده است. این پل روزانه محل عبور حدود 100.000 وسیله نقلیه و 150.000 عابر پیاده است. این سازه بعلاوه با نام رابیندرا ستو نیز شناخته می شود که یکی از خوش چشم انداز ترین شهرها است و برای گردش در کلکته توصیه می شود. در قسمت شرقی هوگلی، درست در زیر پل، بازار گل های رنگارنگ و متنوع فرصتی عالی را برای گرفتن عکس های زیبا مهیا می نماید و از جاذبه های گردشگری کلکته است. با گرفتن یک تاکسی و طی کردن مسیری کوتاه به سمت شمال غرب پل، به یکی از برترین مؤسسات آموزشی این شهر خواهید رسید. خیابان های این منطقه، با فروشگاه های بی شمار کوچک و بزرگی که با کتابهای درسی و غیردرسی عجیب و غریبی محصور شده است، خود را نمایش می دهد. قهوه خانه های هند، مجالی برای استراحت در میان جمعیت زیاد است و برای گردش در کلکته مناسب است. اگر کمی به سمت جنوب، حرکت کنید، به باغ BBD که در ابتدا نامش میدان دالهوسی بود، می رسید که از جاذبه های گردشگری کلکته در زمان سفر به کلکته است. مبمقرون به صرفه جنبش آزادی هند این نام را تغییر دادند. با وجود آن که ساختمان های باشکوهی از قرن هجدهم و نوزدهم میلادی از جمله اداره پست و ساختمان نویسندگان در آن وجود دارد. شایان ذکر است که هنوز هم بعضی از این ساختمان ها به عنوان ادارات دولتی مورد استفاده قرار دارند. افتخار احسن می گوید: BBD باخ، تنها مرکز قدرت نیمکره شرقی بود که به عبارتی می توان گفت، قلب دوم امپراتوری بریتانیا به حساب می آمد. شام در رستوران کوشه کوشا، یک رستوران زنجیرهای کوچک است که دارای 9 شعبه در کلکته می باشد. این رستوران به غذاهای بنگالیش معروف است. همه غذاهای این رستوران بسیار لذیذ است و برای سفر به کلکته مناسب است. از کوشا منگشو، گوشت گوسفندی آغشته به یک سس سنگین و بسیار گران تا یک ماهی آزاد معمولی سرخ شده در گوجه فرنگی، همگی خوشمزه اند. هتل برادوی، مکان گل های رنگارنگ در واقع یک مؤسسه معین بودجه در کلکته است. اتاق هایش قدیمی است اما مبلمان شیک و زیبایی از دهه 1960 میلادی در آن ها واقع شده است. مانند آن است که آقایی محترم و شیک در یک آسانسور کثیف باشد. بار و رستوران این هتل در پایین پله ها در واقع نمادی از احساسات ادوارد هوپر می باشد و شب ها اینجا با مردم محلی بسیار پر رفت وآمد شده و حس زندگی را منتقل می نماید و برای گردش در کلکته زیبا است.

روز دوم:غرب کلکته

این روز را به گردش در چورینگی بپردازید که برای گردش در کلکته در زمان سفر به کلکته مناسب است. تفرجگاهی لوکس در شهر، با ساختمان هایی از دوران استعمار از جمله موزه هند، ساختمان چورینگی منسیوس و ساختمان انجمن آسیایی و بعلاوه فروشگاه ها و بازارها و سینماها و رستوران ها می باشد. کلکته شهری بسیار دموکراتیک است. وقتی ایستگاه مترو پارک خیابان اصلی افتتاح شد، این ناحیه از مکانی که تنها ملوانان در آن تردد می کردند به جایی برای بازدید عموم تبدیل شد. ساختمان های آپارتمانی لوکسی را در این شهر خواهید یافت. اما بازدید از این قسمت از شهر، به راحتی با یک بلیط متروی مقرون به صرفه قیمت، امری دست یافتنی است. احسن افتخار می گوید که همین امر موجب شده است که این قسمت از شهر، محلی پر رفت وآمد باشد. هرساله بزرگترین و قدیمی ترین موزه هند، چشم انتظار بازدید بیش از 100.000 بازدیدنماینده می باشد که در سال 1814 افتتاح شده است. در این موزه مجموعه نقاشی های مغول، پیکرههایی قدیمی و زیورآلات و مصنوعات مصری از جمله پیکر مومیایی شده نگهداری می شود. به همین علت این موزه ارزش پیاده روی در راهروهای طولانی را دارد. برای صرف یک ناهار در زمانی کوتاه و رضایت بخش، یک ساندویچ کتی را انتخاب کنید. این ساندویچ همان گوشت سوخاری شده بو داده با میزان زیادی چیلی و پیاز است که در یک پارات ها پیچیده می شود. کوسوم رولز، در خیابان 21ام پارک خیابان اصلی، یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین رستوران های مخصوص درست کردن این ساندویچ هاست که برای صرف یک وعده ناهار معمولی، بسیار توصیه می شود. خانه مادر، خانه منتسب به مادر ترزا است که برای اهداف خیریه او ساخته شده بود و درنهایت آخرین روزهای عمرش را در این خانه گذراند، نقطه عطفی در مبارزه علیه فقر بشمر می آید. علاوه بر آرامگاه ساده، یک موزه کوچک، صندل های بحث برانگیز مسیح، سبدی کاغذی و موارد دیگر در این خانه واقع شده است. بزرگترین منطقه مستعمره کلکته، سرزمین ابروی است که شاید بتوان گفت برترین و بی نظیرترین هتل را درخود جای داده است. این هتل تحت عنوان هتل گراند در دهه 1880 میلادی بطور کامل بازسازی شد. این هتل دارای استخر، باشگاه بدنسازی، حوضچه آبگرم و سوئیت های مجللی مخصوص ماساژ و ریلکسیشن می باشد و این درحالی است که بر روی دیوارهای این هتل، نقاشی های سنتی و تاریخی و حکاکی های مربوط به تاریخ باستان واقع شده است. کارکنان این هتل، همچون کارکنان هتل های بزرگ در شهرهای مدرن بسیار مؤدب و رسمی رفتار می نمایند. رستوران 363 در مجموعه رستوران های ابروی، منویی کامل از غذاهای بین المللی را دارد اما بهتر است بدانید که انتخاب غذاهای بنگالی غذاهای بسیار خوشمزه ای را به همراه دارد. بنگالی ها دوست دارند وقت خود را صرف شام و مهمانی و خوردن غذاهای متنوع و خوشمزه ای همچون ماهی، بره و مرغ نمایند. اگر این برنامه برای شما کافی نیست از خوردن شیرینی های پخته شده با شیر نمی توان گذشت. حتی سخت پسندترین ها نیز این دسر را امتحان می نمایند و از آن لذت می برند. میشیت دوی، ماست شیرینی است که انتخاب خوبی می تواند باشد.

روز سوم:جنوب کلکته

در روز سوم می توانید سفر خود را از میدان، قسمت سبز رنگ 400 هکتاری کلکته شروع کنید که برای گردش در کلکته در سفر به کلکته زیبا است. این مکان دارای یک پیست برای مسابقات، یک باشگاه اجتماعی ورزشی، مسابقات گویبازی که نوعی بازی محلی است، چندین ورزشگاه فوتبال، یک بنای یادبود به نام ویکتوریا، یک بنای مرمر بزرگ که نشانی از جاه طلبی امپریالیسم است و در سال 1921 ساخته شد و اکنون به عنوان یک موزه نقاشی در کلکته استفاده میشود، است. جوانان این شهر این مکان را برای گردش انتخاب می نمایند تا در اینجا به بازی با گوی ها، فوتبال، بازی با بادبادک ها واسب سواری بپردازند. شهر کلکته در حقیقت مانند یک قیف است که استعمارگران به وسیله این معماری غارت ها و ثروت های خود را به خارج شهر می فرستادند. در نتیجه بنای ویکتوریا، اگرچه برای اهالی این شهر نمادی از استعمار بود اما همچنان برای آن ها محبوب است. معبد کالیقات کالی قدیمی ترین زیارتگاه هندوستان به شمار می آید. از ظاهر این معبد به نظر به 200 سال پیش برمی شود اما در حقیقت این معبد برای قرن پانزدهم و یا حتی قدیمی تر است. الهه های که در حیاط خلوتگاه معبد وجود دارند بسیار یاغی به نظر می رسند. طلای زبان این الهه هر روز تعویض می شود و این راه یک استراتژی برای عایدی کاهنان معبد است. در نزدیکی این معبد ،خانه قلب خالص (نیرمال هرایدی) که قبلا متعلق به مادر ترزای کالیقات بوده و در همین محل فوت کرد. همان طور که پیداست یکی از مکان های توریستی شهر به شمار می آید. شما می توانید برای صرف شام در غروب به کاخ بالی گنجه 6 که برترین غذاهای بنگالی در آن سرو می شود بروید. این مجموعه در یک ویلای استعماری قدیمی است و دارای بوفه ها و منوهای متعدد است و دارای شعبه هایی در لندن و نیویورک است. برترین مکان برای استراحت شما حیاط گوشهای یک هتل شیک و با امکانات است که در لنسدون واقع شده است. ساختمان خانه بنگالی در سال 1904 ساخته شد و دارای هفت اتاق شیک و خاص، یک رستوران عالی و یک تراس بسیار زیبا است.این خانه بسیار شیک است و به هیچ وجه بویی از شلوغی شهر نبرده است. بنای یادبود ویکتوریا همه روزه از ساعت 10 صبح تا پنج بعدازظهر باز است و ورودی آن دویست ریال است. بازدید از باغ 10 ریال است. خانه قلب خالص هر روز به جز پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 11:30 صبح واز ساعت 3 تا 5 بعدازظهر باز است. کاخ بالی گنجه 6 از ساعت 10 صبح تا 10 شب هر روز باز است. شماره تلفن این محل 03324603922 است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1986

به "سفر به کلکته، همراهی شیرین با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کلکته، همراهی شیرین با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید