روزنامه کانادایی: دولت کانادا باید بین حقوق بشر و منافع مالی یکی را انتخاب کند

به گزارش آفتاب صبا، یک روزنامه کانادایی از دستیابی به اطلاعاتی اطلاع داد که استفاده عربستان از خودروهای زرهی ساخت کانادا برای سرکوب مردم العوامیه را ثابت می نماید.

روزنامه کانادایی: دولت کانادا باید بین حقوق بشر و منافع مالی یکی را انتخاب کند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه بوابة الشرق، روزنامه های انگلیسی و کانادایی در گزارش هایی تاکید نمودند که نیروهای امنیتی عربستان برای سرکوب غیرنظامیان و شهروندان شرق این کشور از خودروهای زرهی ساخت کانادا استفاده می نمایند.

روزنامه کانادایی گلوب اند میل در گزارشی نوشت که بعضی از کلیپ های ویدئویی منتشر شده نشان می دهد که نظامیان سعودی از سلاح ها و خودروهای زرهی ساخت کانادا علیه معترضان در منطقه شیعه نشین العوامیه در شرق این کشور استفاده می نمایند.

این روزنامه اضافه نمود: دولت جاستین ترودو باید بین حقوق بشر و حمایت از آن و بین منافع مالی خود با رژیم های استبدادی و سرکوبگر یکی را انتخاب کند.

این روزنامه از دستیابی به اطلاعاتی اطلاع داد که ثابت می نماید خودروهای زرهی موجود در کلیپ های منتشر شده از سرکوب مردم العوامیه، ساخت شرکت تسلیحاتی کانادایی Terradyne Armored Vehicles است.

به نوشته این روزنامه، دولت کانادا خواهان تحقیق در زمینه استفاده از این خودروهای زرهی از سوی عربستان شده است و این در حالی است که کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا ژوئن گذشته بر پایبندی شدید دولت این کشور به معیارهای حقوق بشر تاکید نمود.

روزنامه گلوب اند میل در ادامه اضافه نمود: عملکرد دولت کانادا با ادعای آن مبنی بر پایبندی به حقوق بشر در تضاد است، زیرا کانادا خودروهایی زرهی به ارزش پانزده میلیارد دلار به عربستان صادر نموده است.

این روزنامه از دولت ترودو خواسته است که به قوانین نظارت بر صادرات کانادا پایبند باشد. بر اساس قوانین کانادا فروش سلاح به دولت هایی که در زمینه رعایت حقوق بشر ضعیف عمل می نمایند و تضمینی وجود ندارد که این سلاح را علیه غیرنظامیان به کار نبرند، ممنوع است.

به نوشته این روزنامه اگر دولت خود را به حمایت از سازمان های حقوق بشری پایبند می داند، باید قراردادهای فروش سلاح به عربستان را لغو کند، زیرا نباید حقوق بشر را قربانی منافع مالی کرد.

از سوی دیگر روزنامه گاردین چاپ انگلیس روز گذشته در گزارشی از استفاده عربستان از هواپیما و خودروهای زرهی ساخت کانادا علیه شهروندان شرق این کشور اطلاع داد.

این روزنامه نوشت که تصاویر و کلیپ های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نشان می دهد که جنگنده های ساخت کانادا بعضی مناطق شرق عربستان را بمباران نموده ا ند.

این روزنامه به نقل از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نوشت: ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم و فورا در مورد آن تحقیق می کنیم.

به نوشته این روزنامه عربستان در سال 2015 میلادی، تجهیزاتی جنگی به ارزش 142 میلیون دلار از کانادا خریداری نموده است.

رژیم سعودی از چهارشنبه 20 اردیبهشت دور تازه ای از حملات خود به منطقه شیعه نشین العوامیه را شروع نموده است که از آن موقع تا به امروز شمار دیگری از شهروندان این کشور به ضرب گلوله نظامیان سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.

شرق عربستان که منطقه ای نفتخیز، پالایشگاهی و در عین حال شیعه نشین است از سال 2011 میلادی در اعتراض به بی عدالتی و توزیع ناعادلانه ثروت صحنه اعتراض های شدید علیه خاندان آل سعود بوده است که رژیم سعودی این اعتراضات را سرکوب نموده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 721

به "روزنامه کانادایی: دولت کانادا باید بین حقوق بشر و منافع مالی یکی را انتخاب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه کانادایی: دولت کانادا باید بین حقوق بشر و منافع مالی یکی را انتخاب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید