خوابگاه های دانشجویی 9 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد ، شروع ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید در 29 دانشگاه کشور

به گزارش آفتاب صبا، معاون وزیر علوم گفت: خوابگاه های دانشجویی کشور در زمینه نوسازی و ارتقای سطح کیفی به 9 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است

خوابگاه های دانشجویی 9 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد ، شروع ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید در 29 دانشگاه کشور

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مجتبی صدیقی در حاشیه افتتاح و بازدید از چندین طرح دانشگاه سمنان گفت: خوابگاه های دانشجویی کشور در زمینه نوسازی و ارتقاء سطح کیفی به 9 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاجمند است و در حال حاضر بیش از 450 خوابگاه دارای ساختمان با عمر بالای 20 سال در کشور وجود دارد که احتیاجمند نوسازی و ارتقاء سطح است.

وی به کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه های کشور اشاره نمود و گفت: یکی از علت های اصلی فرسودگی خوابگاه ها، استفاده بیش از حد از ظرفیت خوابگاهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صدیقی افزود: در راستای ارتقای سطح خوابگاه ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه است تا با تخصیص اعتبار از بودجه سال آینده، بتوان برای ارتقاء کیفیت خوابگاه های کشور اقدام کرد.

وی توضیح داد: با توجه به میزان اعتبار مورد احتیاج برای ارتقاء سطح خوابگاه ها، برنامه ریزی شده است تا با حمایت های دولتی، در انتها برنامه ششم توسعه، وضعیت خوابگاه ها را از جهت ارتقاء سطح و تعمیرات به سطح بهتری برسانیم.

به گفته صدیقی برای ارتقاء سطح خوابگاه ها، وزارت علوم به یاری سازمان برنامه و بودجه، صندوق رفاه، دانشگاه ها و یاری خیران فرهنگی احتیاجمند است.

وی افزود: طبق آمارها، حدود 40 درصد دانشجویان از خوابگاه ها استفاده می نمایند که این آمار در شهر های با موقعیت جغرافیایی مختلف به 60 درصد می رسد.

صدیقی به ساخت خوابگاه های جدید در دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: هم اکنون 29 دانشگاه کشور، مجوز دریافت تسهیلات ساخت خوابگاه های جدید را اخذ نموده و پیگیری مراحل اداری احداث آن ها شروع شده است.

وی ادامه داد: ساخت خوابگاه دانشجویی جدید براساس ضابطه و قانون برنامه ششم توسعه، به گونه ای است که در آن، زمین از طرف دانشگاه و اعتبار ساخت با دریافت تسهیلات اخذ شده از صندوق رفاه با تنفس 2 ساله انجام می گردد.

صدیقی اعلام کرد: در طرح دریافت تسهیلات به منظور ساخت خوابگاه جدید، صندوق رفاه، سود حاصله را پرداخت می نماید و بازپرداخت آن از اعتبارات دانشگاه انجام می گردد که مراحل ساخت خوابگاه نیز بر عهده بخش خصوصی و یا دانشگاه است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای ارتقای سطح خوابگاه ها از لحاظ امکانات ورزشی، 50 درصد اعتبار توسط دانشگاه و 50 درصد باقیمانده از صندوق رفاه تامین اعتبار و هزینه می گردد تا بتوان کمبود لازم در زمینه امکانات ورزشی دانشگاه ها را جبران کرد.

مجتبی صدیقی، معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح سه طرح ورزشی و بازدید از طرح های عمرانی و ورزشی دانشگاه سمنان به این شهر سفر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 274

به "خوابگاه های دانشجویی 9 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد ، شروع ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید در 29 دانشگاه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابگاه های دانشجویی 9 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد ، شروع ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید در 29 دانشگاه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید