خبرنگاران هواتو دارم !

به گزارش آفتاب صبا، تهران- خبرنگاران- بحران کرونا چند وقتی است که کشور را درگیر خود کرده و باعث شده تا کسب و کارها تعطیل شود و درآمد مردم کاهش یابد. به همین دلیل عده ای در اینستاگرام تا آنجایی که در توان دارند از دریافت اجاره بها، هزینه های درمان و ... خودداری می کنند و مشارکت خود را در این روزهای سخت برای کم کردن بار مالی مردم اعلام می دارند تا روزنه هایی از امید را در دل مردم زنده کنند.

خبرنگاران هواتو دارم !

در روزهایی که چشم امید همه کسب و کارها به بازار شب عید بود، بحران کرونا و درگیری مردم با آن، همه امیدها را به یاس تبدیل کرد و باعث شد تا بخش قابل توجه و در مواردی تمام درآمدهای خانوارها قطع شود تا مردم علاوه بر اینکه نگران بیماری باشند، نگرانی نیز برای درآمدهای خود داشته باشند و از طرفی دیگر در هزینه های زندگی و اجاره منزل یا مغازه خود درمانده شوند اما این همه ماجرا نیست زیرا در این شرایط سخت عده ای از هموطنان نوعدوست تا آنجایی که برایشان مقدور است، سعی می کنند که در عبور از این بحران همگام و همراه باشند زیرا از درآمدهای خود که می بایست از جیب عده ای دیگر به آنها برسد، خودداری می کنند و فرصتی به آنها می دهند تا پس از انتها بحران کرونا زندگی روال عادی خود را طی کند. در همین خصوص آنها در صفحه اینستاگرام خود این مشارکت را اعلام داشته اند که در ادامه به نمونه هایی از این کارهای پسندیده اشاره می شود.

من اجاره بهای این ماه مغازه یا خونه را از مستاجر نمی گیرم

یکی از چالش های پسندیده در اینستاگرام توسط گروه دارابنامه ایجاد شده است؛ چالشی که با عنوان من اجاره بهای این ماه مغازه یا خونه را از مستاجر نمی گیرم نام دارد. این گروه در شرایطی که کسب و کارها تعطیل شده اند و مردم در شرایط سختی زندگی خود را می گذرانند در صفحه اینستاگرام خود با فراخوانی از تمام همشهریان دارابی خودشان و دیگر افراد دعوت کرده اند که اجاره بها را از مستاجران خود نگیرند.

چالشی که در اینستاگرام توسط گروه دارابنامه ایجاد شده با موفقیت نیز همراه بوده و افرادی که به این چالش می پیوندند، پیام های خود را نیز برای این گروه ارسال می کنند و این پیام ها در صفحه مجازی آنها به نمایش در می آید. برای نمونه یکی از افرادی که به این چالش پیوسته در پیام خود نوشته است: من یه خونه مسکن مهر دارم که مستاجرش کاسب کار هست. به خاطر این شرایط اقتصادی اجاره اسفند و فروردین ازش نمی گیرم. انشالله که همه هموطنامون، همه مسلمان ها از شر این بیماری راحت باشن. ناگفته نماند خودمم تو این شرایط الان بیکارم. یا یکی دیگر از افرادی که به این چالش پیوسته در پیامی نوشته است: بنده هم به مستاجرم گفتم که اجاره اسفند ماه را نیازی نیست که پرداخت کنی چون میدونم مغازشو با توجه به این شرایط بسته و واسش سخته که اجاره خونه بده. یک ماه اجاره تاثیر خاصی توی زندگی من نداره ولی قوتی این پیاما به ایشون دادم خیلی مسرور شد. اتفاقاً انرژی مثبت این مسروری به خودم برگشت و من مسرور تر ایشون شدم. چی بهتر از اینکه همیشه مسرور باشیم.

در همین خصوص کمپینی دیگری با عنوان همبستگی در مقابل کرونا، بخشیدن اجاره بها در اینستاگرام ایجاد شده است که در این صفحه به مالکان پاساژها، مغازه ها و واحدهای مسکونی گفته شده که در این شرایط باید به کمک همنوعان خودشان بروند و تا حد توان از 10 درصد تا 100 درصد تخفیف اجاره بها بدهند زیرا این تخفیف آنها می تواند لبخند را به خانواده ها عیدی دهند. این کمپین با همراهی مردم در حال ادامه کار خود است. برای نمونه حبیب ابراهیم پور رئیس مرکز رشد و پارک علم و فناوری اردبیل اعلام داشته که برای 80 گروه مستقر فن آوران در پارک، 70 درصد تخفیف می دهد و یا اینکه پوریا عابدی اصل از طرف پدرشان اعلام داشته اند که از مغازه های استیجاری خود به مدت یک ماه 100 درصد تخفیف قائل می شوند.

پویش دیگری که این روزها در اینستاگرام ایجاد شده، پویش هواتو دارم است که در این پویش از هموطنان دعوت شده تا هر فردی به اندزه خود سهمی در مدیریت بحران کرونا داشته باشد. در این پویش از افراد دعوت شده تا در مورد چک ها و اجاره بها به افراد فرصت داده شود تا بتوانند در فرصت مناسب آنها را پرداخت کنند.

مدارا با هزینه های درمان بیماران

یکی دیگر از کارهای پسندیده ای که این روزها در اینستاگرام مشاهده می شود از طرف محسن عباسی متخصص جراحی فک و صورت انجام گرفته که در صفحه خود اعلام داشته، تمام بیمارانی که برای هزینه های درمانشان در ماه های گذشته چک داده اند، چک های آنها حداقل تا خردادماه و بدون اطلاع آنها به بانک برده نمی شود و نگران چک های خود نباشند. کاری که توسط این پزشک در اینستاگرام انجام شده در شرایط سختی کنونی می تواند مقداری از بار اقتصادی مردم را کاهش دهد.

مشارکت در تولید ماسک

از اقداماتی پسندیده ای که در این روزهایی که کشور درگیر کرونا شده، توسط موکب زینبیه شهرستان بردسیر در اینستاگرام به وجود آمده است، فراخوان جهادگران برای مشارکت در تولید ماسک است تا بتوانند با این اقدام خود بخشی از کمبودهای مردم را جبران کنند. به همین دلیل هم آنها فراخوان داده اند که افرادی که تمایل دارند در زمینه دوخت و آماده سازی ماسک همکاری کنند می توانند به آنها بپیوندند.

استوری رایگان کسب و کار

مهدی خرم دل کارگردان در استوری صفحه اینستاگرام خود به دلیل اینکه در شرایط کنونی بحران کرونا کسب و کارها از رونق افتاده است، اعلام داشته که اگر فردی در فضای مجازی کسب و کاری دارد، برای او در دایرکت بفرستند تا یک نوبت به رایگان استوری شود تا کمترین به قول خودش کمتری کاری که در این روزهای سخت برای هموطنانش می تواند انجام دهد.

پویش مردمی فراموش شدگان

در همین ارتباط جمعیت همیاران تهران در صفحه اینستاگرام پویش مردمی فراموش شدگان برای کمک و امدادرسانی به خانواده های ساکن در محله دولتخواه جنوبی (کوره های آجرپزی) و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به راه انداخته است زیرا معتقد هستند که سلامتی ما در گرو سلامتی همه جامعه است. جمعیت همیاران در همین ارتباط از همه سمن ها، خیرین و داوطلبان برای تهیه پک های بهداشتی و سبد کالا دعوت به همکاری کرده است. به همین دلیل هم ستاد توان افزایی سمن های تهران آمادگی خود را برای تامین برخی اقلام بهداشتی و نیز تجهیزات لازم برای سنجش سلامتی ساکنان این محله از طریق شهرداری ها اعلام کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 660

به "خبرنگاران هواتو دارم !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواتو دارم !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید