نامزدی بوتاکس در سه رشته اصلی جشنواره شانگهای لغو شد

به گزارش آفتاب صبا، تهران(پانا)- جشنواره شانگهای به دلیل کرونا برگزار نمی گردد و نامزدی فیلم سینمایی بوتاکس در سه رشته اصلی بهترین بازیگری زن، بهترین فیلمبرداری و بخش استعداد جدید آسیا، نیز به تبع آن لغو شده است.

نامزدی بوتاکس در سه رشته اصلی جشنواره شانگهای لغو شد

یکی از اتفاقات مثبتی که برای فیلم های سینمایی داستانی یا کوتاه و مستند که به صورت مستقل توسط فیلمسازان ساخته می شوند، رخ می دهد حضور آنها در جشنواره ها و فستیوال های دنیای و داخلی است که بعضاً برای سازندگان آنها نیز جوایزی را در بر خواهد داشت و این آثار همچنین توسط مخاطبان بیشتری دیده می شوند. طی حدود 2 سال گذشته که دنیا با ویروس کووید19 و شیوع کرونا دست و پنجه نرم می نماید، این بیماری همه جوانب زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده است و در این میان، فیلمسازان و سینما نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند و بسیاری از جشنواره ها و فستیوال ها یا اصلا برگزار نشده یا به صورت آنلاین برگزار شده اند. این فرایند، ضربه بزرگی به پیکر سینما به ویژه سینمای مستقل وارد نموده است و انگیزه های فیلمسازان را کم می نماید و پیمودن ادامه جهت را برای آنها سخت تر.

کاوه مظاهری فیلسماز جوانی که تا پیش از اولین فیلم سینمایی اش، بوتاکس در سینمای کوتاه فعالیت داشت و موفقیت های بسیاری با فیلم کوتاه روتوش و شهربازی در فستیوال های دنیای کسب نموده است، با اعلام این خبر که مسابقه جشنواره شانگهای و نامزدی بوتاکس در سه رشته اصلی لغو شده است، درباره تاثیر کرونا بر زندگی فیلمسازان مستقل گفت: در یک سال گذشته، این بارِ هفتم است که به تبع کرونای لعنتی همچین اتفاقی برای فیلم بوتاکس می افتد. هیچکدام از اتفاقات قبلی را رسانه ای نکردم اما این بار فکر کردم به خاطر مهدخت مولایی بازیگر نقش آذر در بوتاکس و حامد حسینی سنگری فیلمبردار درخشان فیلم، باید این کار را انجام دهم. بیش از یک ماه است که منتظر اعلام خبر رسمی جشنواره هستیم، ولی فقط چند روز مانده به برگزاری جشنواره، یک دفعه همه چیز کنسل می گردد . این جشنواره ها (داخلی و بین المللی) و نورهایی که روی فیلم ها می تابانند، شاید مهم ترین پناه فیلم های مستقلی باشد که با پول های شخصی ساخته شده اند.

خبر نامزدی فیلم بوتاکس در سه رشته اصلی، در تاریخ 9 اردیبهشت 1400

وی درباره اعلام کرد: بخش استعداد جدید آسیا، یکی از دو بخش اصلی مسابقه جشنواره شانگهای که مخصوص فیلم های اول است، در آخرین روزهای نزدیک به برگزاری جشنواره، به خاطر مسائل اقتصادی ناشی از شرایط کرونا، ناگهان کنسل شد. فیلم بوتاکس به عنوان تنها نماینده ایران در این بخش حضور داشت و در سه رشته اصلی بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن مهدخت مولایی و بهترین فیلمبردارى حامد حسینی سنگری نامزد دریافت جایزه شده بود.

خبر کنسل شدن بخش استعداد جدید آسیا، در تاریخ 15 خرداد 1400

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1502

به "نامزدی بوتاکس در سه رشته اصلی جشنواره شانگهای لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدی بوتاکس در سه رشته اصلی جشنواره شانگهای لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید