توجه به جوانان کلید گشایش مسائل برای آینده جامعه است

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در نشست اعضای کارگروه و فعالان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با بیان این نکته که نقش جوانان در جامعه بسیار وسیع است، اضافه کرد: 23 جوانی که در واقعه کربلا نقش آفرینی کردند، در نقش فکری و فرهنگی خود اوجی گرفتند که از نقش رزمی آنها بیشتر به چشم آمد.

توجه به جوانان کلید گشایش مسائل برای آینده جامعه است

وی با تاکید بر این نکته که جوان بودن اقتضای سن نیست، اضافه نمود: داشتن روح جوانی بحثی است که در واقعه کربلا اثبات شد چرا که بسیاری از مردان کهنسال واقعه کربلا حماسه ای ستودنی در آن روز خلق کردند که این نشان از روح قوی و جوان آنها داشته است.

این مسئول ارشد استانی اشتغال جوانان در استان را از مهمترین دغدغه های خود دانست و گفت: امروز مهمترین حساسیت و مسئله استان در بخش جوانان اشتغال است و برای برطرف این مشکل اشتغال ict را طرح کردیم.

صادقلو بیان نمود: حدود پنج هزار نفر در بحث اشتغال ict ثبت نام کردند که این امر بانک اطلاعاتی خوبی از پتانسیل های نیروی انسانی جوان در اختیار ما خواهد گذاشت تا در حوزه های مختلف بتوان از آن بهره جست.

وی ادامه داد: دو هزار و 202 نفر در دوره های 4 گانه آموزشی ict که در استان گلستان به صورت پایلوت برگزار می گردد شرکت نموده اند.

صادقلو اذعان کرد: از این تعداد 45 نفر از آق قلا، 219 نفر از آزادشهر، 117 نفر از بندر ترکمن، 37 نفر از بندرگز، 236 نفر از رامیان، 145 نفر از علی آباد، 27 نفر از مراوه تپه، 64 نفر از کردکوی، 73 نفر از کلاله، 155 نفر از گالیکش، 735 نفر از گرگان، 26 نفر از گمیشان، 195 نفر از گنبد و 130 نفر از مینودشت این طرح را گذرانده اند.

استاندار گلستان با بیان اینکه این دوره یک ظرفیت بزرگ برای استان است که در دسترس است، اضافه نمود: از این ظرفیت در سرشماری عمومی کشاورزی استفاده شد و در دیگر موارد مورد احتیاج نیز استفاده می گردد.

صادقلو اضافه نمود: مهمترین موضوع این است که این افراد کارجو هستند و نام بیکار به آنها اطلاق نمی گردد، در مقابل این افراد نیز به جای کارفرما کارپذیر را فرهنگ سازی نموده ایم.

وی اضافه نمود: یک تعاونی دانش بنیان در حال شکل گیری است، موضوع مهم در این خصوص این است که این تعاونی زیر نظر سازمان همیاری های شهرداری و یا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت کند، در این تعاونی کار را از موقعیت های کایر کشور می گیرند، بسترهای اولیه فراهم شده است.

50 درصد شهرداران و 85 درصد از دهیاران استان جوان هستند

این مسئول ارشد استانی یادآور شد: 50 درصد شهرداران استان گلستان و 85 درصد از دهیاران استان جوان هستند و این نشان از جوان گرایی و جوان بودن مدیران استان دارد.

وی با مطرح کردن دو پرسش از نظر شما محور توسعه استان چه باید باشد؟ و راه برطرف بیکاری چوانان چیست؟ ادامه داد: به این سوالات به صورت علمی جواب دهید، یک گروه داوری پاسخ ها را داوری نموده و به 5 پاسخ برتر و بهتر انتخاب خواهد شد و پاسخ های رسیده در صورت امکان در قالب یک کتاب نظر به چاپ می رسد.

حسین صادقلو تاکید نمود: به دلیل طراحی و بنیان گذاری یک مدیریت استراتژیک در استان برشی از اسناد بالا دستی را در قالب سند جامع استان تهیه نموده ایم که این موضوع در پرتال استانداری نیز گذاشته شده است.

وی با اعلام این نکته که برطرف بیکاری جوانان جزو مطالبات منطقی مردم است که باید به آن پاسخ داده گردد، اضافه نمود: یکی از محور های توسعه استان حتما باید توسعه روستا باشد چرا که 49 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند و سومین استان کشور در جمعیت روستایی هستیم، این سهم عظیم استان از جمعیت روستایی یک فرصت و تهدید همزمان است.

استاندار گلستان پایداری توسعه روستاها از مهمترین مسایل در توسعه شهرها نیز دانست و توضیح داد: درآمد پایدار روستایی از مهمترین عوامل توسعه پایدار روستا و ضمانت پایداری توسعه در روستا است.

توسعه روستا یک مساله اساسی برای حفظ یک فرهنگ اصیل است

وی با بیان اینکه 7 میلیارد تومان ظرفیت تسهیلاتی تامین شده است تا طرح درآمد پایدار روستاها در استان اجرا گردد، اضافه نمود: توسعه روستا یک مساله اساسی برای حفظ یک فرهنگ اصیل است.

صادقلو با اشاره به سفر رییس جمهور به استان گلستان گفت: از مهمترین مباحثی که در سفر رییس جمهور به استان طرح خواهد شد بازسازی تالار فخرالدین اسعد گرگان است، در بخش سالن های این چنینی و هتلینگ در استان مسائل زیادی دارم و رد این سفر حتما به آنها پرداخته می گردد.

استاندار گلستان در پایان یادآور شد: در منابع انسانی هنرمند نیز در استان ظرفیت خوبی داریم و باید از آنها استفاده گردد این موضع حتما پیگیری می گردد تنها باید حوصله کرد تا به منصه ظهوری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 577

به "توجه به جوانان کلید گشایش مسائل برای آینده جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به جوانان کلید گشایش مسائل برای آینده جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید