با این روش به بچه ها شیرینی پزی یاد بدهیم

به گزارش آفتاب صبا، اگر فرزند شمایی که به هنر شیرینی پزی مسلط هستید و به هر مناسبتی که شده انواع و اقسام شیرینی جات خانگی را می پزید هم به این هنر علاقه مند است، شرایط را برای پخت بیسکویتی ساده و خوشمزه فراهم کنید. البته نقش ما به عنوان ناظر محفوظ است.

با این روش به بچه ها شیرینی پزی یاد بدهیم

با این روش آموزشی می توانید بچه ها را در پخت و پز مشارکت دهید.

مواد لازم

100 گرم کره

100 گرم پودر قند

یک عدد تخم مرغ

250 گرم آرد سفید

یک ق چ وانیل

100 گرم پودر قند

3 ق س ترافل رنگی

شما بزرگترها:

شعله فر گاز را با دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت یا شماره 6 روشن کنید تا فر گرم گردد. کره و پودر قند را در کاسه بلوری بریزید.

شما بچه ها:

با قاشق چوبی آغاز به زدن مخلوط کره و پودر قند کنید تا مایه رنگ کرم روشن و حالت پف نموده پیدا کند.

شما بزرگترها:

دستگاه همزن را آماده کنید و به فرزندتان کار کردن با آن را یاد دهید. البته شما می توانید زحمت نگهداشتن همزن را بکشید و از فرزندتان بخواهید آن را روشن و خاموش کند.

شما بچه ها:

قبل از اینکه آغاز به هم زدن مواد با همزن کنید، اول تخم مرغ و وانیل را به مخلوط کره و پودر قند اضافه نموده و بعد با همزن آن قدر هم بزنید تا مایه ای نرم به دست بیاید.

شما بزرگترها:

آرد را دوبار الک کنید تا صاف و یکدست گردد.

شما بچه ها:

آرد را کم کم به مایه داخل کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا همه آرد تمام گردد. هم زدن را آن قدر باید ادامه بدهید تا خمیر بیسکویت آماده گردد.

شما بزرگترها:

ابتدا خمیر را گلوله نموده روی سطح سینی یا تخته آشپزخانه مقداری آرد سفید بریزید و خمیر را روی سطح آردی قرار دهید و به فرزندتان نشان دهید که چطور با وردنه خمیر را باز کند. البته شما باید به کار او نظارت کنید تا خمیر به ضخامت لازم برسد.

شما بچه ها:

همان طور که دیدید، خمیر را باید با حرکت دادن وردنه به جلو و عقب باز کنید تا ضخامت آن نیم سانتی متر گردد.

شما بزرگترها:

ابتدا سینی فر را با روغن چرب نموده، سپس با کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. روی کاغذ را هم چرب کنید. شما می توانید قالب های شیرینی پزی را در اختیار فرزندتان قرار دهید.

شما بچه ها:

قالب شیرینی پزی را روی خمیر باز شده بگذارید و فشار دهید تا دور آن بریده گردد و خمیر شکل همان قالب را بگیرد. بعد خمیر شکل قالب را با دقت بردارید و روی کاغذ شیرینی پزی بگذارید.

شما بزرگترها:

سینی حاوی خمیر بیسکویت ها را مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزند. پس از گذشت این مدت سینی فر را بیرون آورده و بیسکویت ها را همراه با کاغذ شیرینی پزی از روی سینی بردارید و روی سینی شبکه ای فر که پیش از این بیرون آورده اید بگذارید تا سرد گردد. در این فاصله پودر قند را در یک کاسه بلوری بریزید و یک قاشق سوپ خوری آب سرد به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

فوت وفن

وقتی فرزندتان در حال قالب زدن خمیر است، شما کناره های خمیر را دوباره گلوله نموده و بعد از پهن کردن از او بخواهید دوباره قالب بزند. این کار را آن قدر ادامه دهید تا همه خمیر قالب زده گردد.

شما بزرگترها:

بعد از اینکه از سرد شدن بیسکویت ها مطمئن شدید، سینی شبکه ای را روی میز یا کابینت آشپزخانه بگذارید. ترافل ها را هم داخل کاسه ای بریزید.

شما بچه ها:

اول با یک قاشق کوچک مایه سفیدرنگ پودر قند را روی هر کدام از بیسکویت ها بریزید. بعد با قاشق کوچک دیگری روی هر کدام از بیسکویت ها مقداری ترافل بپاشید و نیم ساعت صبر کنید تا مایه سفید روی بیسکویت ها سفت گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2052

به "با این روش به بچه ها شیرینی پزی یاد بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش به بچه ها شیرینی پزی یاد بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید