اولین ماموریت فضایی امارات به سیاره مریخ

به گزارش آفتاب صبا، امارات توانست کاوشگر مریخی موسوم به هوپ(امید) را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

اولین ماموریت فضایی امارات به سیاره مریخ

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از اسپیس، امارات پیروز شد اولین ماموریت فضایی خود برای جست وجوی داده های مختلف از سیاره مریخ را شروع کند.

این ماموریت که هوپ(Hope) نام دارد، اولین کوشش امارات برای رفتن به سیاره سرخ است.

مریخ نورد امارات ساعت 2:28 بامداد امروز از مرکز فضایی تانیگاشیما (Tanegashima) ژاپن به فضا ارسال شد.

موشک حامل این فضاپیما نیز H-IIA ساخت صنایع سنگین میتسوبیشی بود.

حدود یک ساعت پس از پرتاب، فضاپیما از موشک جدا شد و انتظار می رفت صفحات خورشیدی خود را برای تامین نیرو برای سفر به مریخ گسترش دهد.

یوسف العتیبه(Yousef Al Otaiba) سفیر کنونی امارات متحده عربی در آمریکا گفت: سال ها کوشش و فداکاری به شکل قابل توجهی به کار گرفته شد. این پرتاب یک پیروزیت عظیم است. ولی این تازه یک شروع است.

در ابتدا قرار بود ماموریت هوپ در 14 ژوئیه(6 روز پیش) انجام گردد ولی به دلیل شرایط نامساعد جوی به تاخیر افتاد و بامداد امروز انجام شد.

ماموریت هوپ که ماموریت مریخی امارات هم نام گرفته است، 200 میلیون دلار برای این کشور هزینه برداشته و انتظار می رود تا فوریه سال 2021 میلادی به سیاره سرخ برسد. در صورتی که این ماموریت پیروزیت آمیز باشد، رسیدن آن به مریخ با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی مقارن خواهد شد.

عمران شرف مدیر پروژه این مأموریت در مرکز فضایی محمد بن راشد(MBRSC) چندی پیش گفته بود که این مأموریت فقط مربوط به امارات متحده عربی نیست، بلکه مسئله منطقه و مسئله جامعه عربی است. این منطقه دوران سختی را پشت سر می گذارد و ما به اخبار خوب احتیاج داریم و ما باید جوانان منطقه را به نگاه به پتانسیل خود سوق دهیم و جوامع خود را بسازیم و اختلافات را کنار بگذاریم تا با مردم با اعتقادات و پیشینه های مختلف همکاری کنیم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1022

به "اولین ماموریت فضایی امارات به سیاره مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ماموریت فضایی امارات به سیاره مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید