2 زلزله و چند خبر کوتاه از کاشان

به گزارش آفتاب صبا، 2 زلزله، مصدومیت سه نفر در انحراف خودرو پراید، سفر مجازی، انتشار پیک شهروندی و پیشتازی در جمع آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی از جمله خبرهای کوتاه روز آدینه کاشان است.

2 زلزله و چند خبر کوتاه از کاشان

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایرنا، 2 زلزله به بزرگی بیشتر از 2 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) عصر آدینه کاشان را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، این زلزله ها در ساعت 17 و 36 دقیقه به بزرگی 2.5 ریشتر و 18 و 38 دقیقه به بزرگی 2.8 ریشتر به ترتیب در عمق هشت و 11 کیلومتر در کاشان رخ داد.

مصدومیت سه نفر در انحراف خودرو پراید

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یک خودرو پراید در بزرگراه کاشان - قم، حوالی پل راوند، روز آدینه در اثر انحراف دچار حادثه و مصدومیت سه نفر از سرنشینان شد.

روح الله فدایی اضافه کرد: حضور تیم عملیاتی ایستگاه سه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در محل حادثه از وقوع آتش سوزی جلوگیری و ایمن کرد.

کاشان را نوروز سال جاری مجازی ببینید

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: گردشگران می توانند به صورت مجازی به شهر عروس باغ های ایرانی سفر نمایند.

محمدحسین واحدیان هدف اصلی از راه اندازی وب گاه شهر مجازی کاشان را ارایه اطلاعات گردشگری در قالب متن و تصویر به گردشگران و تشکیل یک بانک جامع اطلاعات گردشگری عنوان کرد و اضافه کرد: تمامی گردشگران به ویژه جامعه دانشگاهی به وسیله این تارنما افزون بر دریافت اطلاعات دقیق و شفاف می توانند با برنامه ریزی دقیق تر و مدیریت مناسب آثار تاریخی کاشان را مشاهده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی این تارنما و ارایه مطالب آن توسط مدیران گردشگری پایه ریزی شده است، ادامه داد: علاقه مندان به بازدید اماکن تاریخی می توانند با مراجعه به وب سایت مربوطه به صورت مجازی از آثار ارزشمند کاشان بازدید و با مفاخر و مشاهیر این شهر تاریخی آشنا شوند.

به گفته وی، با توجه به شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای گردشگران به این ویروس، خانه تاریخی طباطبایی ها، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر احمد سه بنای زیر نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تعطیل است.

انتشار پیک شهروندی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان همچنین از چاپ و انتشار پیک شهروندی در آستانه نوروز باستانی با توجه به محدودیت های سفر و ممنوعیت ترددها چاپ و منتشر کرد.

واحدیان اضافه کرد: پیک شهروندی همراه با تصویرگری اختصاصی و طراحی نمادهای بومی کاشان در 16 صفحه از سوی امور فرهنگ شهروندی و فرهنگ سرای مهر ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی چاپ شده است.

وی اظهار داشت: این پیک آموزشی با سرفصل های آداب و فرهنگ نوروز، معرفی بناهای تاریخی و مفاخر و مشاهیر کاشان، سلامت جسمی و اصول بهداشتی، نهج البلاغه و اصول زندگی اسلامی، کاردستی همراه با سه مسابقه جذاب و ورزش در خانه تهیه و فراوری شده که با بارگذاری در برنامه آموزشی شاد نیز قابل دسترسی برای دانش آموزان است.

به گفته وی مهارت ورزی، مسوولیت پذیری و افزایش مشارکت شهروندان با نهاد اجتماعی شهرداری، رویکرد اصلی تهیه پیک شهروندی در همراهی خانواده ها و دانش آموزان به وسیله آشنایی با مباحث و اصول شهروندی همچون بازیافت و تفکیک از مبدا است.

پیشتازی در بی خطرسازی پسماندهای عفونی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان پسماندهای عفونی کلنیک ها و مراکز بهداشتی درمانی را تهدیدی علیه بهداشت عمومی دانست و تاکید نمود: اکنون حدود 95 درصد این پسماندها با مشارکت بخش خصوصی جمع آوری و بعد از بی خطرسازی روانه دفن بهداشتی می گردد.

محمدرضا قنبری، سرانه پسماند فراوریی توسط هر شهروند را در شبانه روز به طور متوسط نزدیک به 459 گرم عنوان و توضیح داد: روزانه حدود 130 میلیون تومان هزینه جمع آوری پسماندهای خانگی و نظافت شهر می گردد که رقم بالایی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1352

به "2 زلزله و چند خبر کوتاه از کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 زلزله و چند خبر کوتاه از کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید