کره جنوبی اسرار کمبود تراشه را به درخواست آمریکا سانسور کرد

به گزارش آفتاب صبا، دو شرکت کره.ای سامسونگ و هاینیکس از مخفی.کردن جزئیات اطلاعات مربوط به کمبود جهانی تراشه در زمان ارسال این داده ها به واشنگتن خبر داده اند.

کره جنوبی اسرار کمبود تراشه را به درخواست آمریکا سانسور کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، دلیل این رویکرد، حفاظت از اسرار تجاری عنوان شده است. شرکت های کره ای همواره از درخواست های دولت آمریکا تبعیت می نمایند.

سامسونگ و هاینیکس از جمله بزرگترین شرکت های سازنده تراشه های حافظه هستند و دولت آمریکا از هر دوی آنها خواسته تا به صورت داوطلبانه اطلاعاتی را برای درک بهتر این بحران در اختیار کاخ سفید قرار دهند. قرار است این اطلاعات تا هشتم نوامبر در اختیار دولت آمریکا قرار بگیرد. اما جزئیات این کمبود از گزارش مذکور حذف خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا تصریح نموده نگران است اگر تمامی اطلاعات درخواستی به گونه ای افشا گردد، شرایط رقابتی بازار تراشه تخریب گردد و از این طریق مشتریان به راحتی می توانند بعضی شرکت های سازنده را به رقبایشان ترجیح دهند. این موضوع تا بدان حد در کره جنوبی اسباب نگرانی شده که قرار است مون سونگ ووک وزیر صنعت کره جنوبی در سفر خود به آمریکا در هفته آینده در خصوص آن با جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده مصاحبه کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1695

به "کره جنوبی اسرار کمبود تراشه را به درخواست آمریکا سانسور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی اسرار کمبود تراشه را به درخواست آمریکا سانسور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید