کاهش حساسیت دندان با نانو مواد ایرانی

به گزارش آفتاب صبا، محصولی به نام گرانول هیدروکسی آپاتیت کربناته نانو ساختار فراوری و به بازار عرضه شده است که کاربردهای متعددی در صنایع مختلف نظیر سلامت، آرایشی و بهداشتی دارد.

کاهش حساسیت دندان با نانو مواد ایرانی

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محصولی به نام گرانول هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار فراوری و به بازار عرضه شده است که کاربردهای متعددی در صنایع مختلف نظیر سلامت، آرایشی و بهداشتی دارد.

حافظی مدیرعامل این شرکت، فراورینماینده این نانومواد در بازدیدی از خط فراوری این شرکت در یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل های این محصول گفت: با توجه به شباهت ساختاری هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار به ترکیبات استخوان، این ماده را می توان در محصولات متعددی استفاده کرد.

در حال حاضر با استفاده از این نانومواد، خمیردندانی فراوری شده است که به دلیل استفاده از این گرانول هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار، هیدروکسی آپاتیت روی سطح دندان را می پوشاند در نتیجه حساسیت دندان نسبت به مواد غذایی سرد و گرم کاهش می یابد و به نوعی می توان گفت که این خمیردندان با استفاده از هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار تبدیل به خمیردندان ضدحساسیت شده است.

همچنین از این هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار برای فراوری خمیر بندآورنده خونریزی استفاده شده و محصولی به نام بون هم فراوری نموده که خونریزی را در کمتر از یک دقیقه متوقف می نماید. مواد اصلی تشکیل دهنده بون هم هیدروکسی آپاتیت و بیوگلس هستند که جزء مواد معدنی اصلی استخوان طبیعی سالم بوده و علاوه بر عملکرد هموستاتیک، ترمیم و بازسازی بافت استخوانی را بدون هیچ گونه سمیت یا پاسخ التهابی تسریع می نمایند.

حافظی از محصولی به نام وارنیش فلوراید سدیم %5 نام برد که با استفاده از هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار فراوری شده است. این وارنیش فلوراید ماده ای نیمه مایع، چسبنده و حاوی فلوراید بوده، که در تماس با سطح دندان به تدریج فلوراید آزاد می نماید و پوسیدگی دندان ها را از 25 تا 75 درصد کاهش می دهد.

وی از ترکیب سه روش گرمادهی کوره ای، شیمی تر و آسیاب گلوله ای برای فراوری هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار نام برد که این فناوری به صورت انحصاری در اختیار این شرکت است.

حافظی از پتانسیل این محصول برای صادرات اطلاع داد که مذاکراتی نیز برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه انجام شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 418

به "کاهش حساسیت دندان با نانو مواد ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حساسیت دندان با نانو مواد ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید