پیراهن خود را از میان 75 میزان مختلف انتخاب کنید!
به گزارش آفتاب صبا، از قدیم همواره موقع خرید پیراهن یا تیشرت مجبور بودیم از بین سه مقدار کوچک، میانه و بزرگ، لباس خود را انتخاب کنیم. در بیشتر مواقع هم لباسی که می خریدیم کاملا فیت بدن مان نبود. فروشگاه های اینترنتی هم نتوانستند این مشکل را حل نمایند. همچنان لباس ها در سه یا چهار مقدار فراوری می شد و مردم حق انتخاب زیادی نداشتند. حالا یک شرکت اینترنتی فراوری پوشاک در پی این است که کاری کند آقایان بتوانند پیراهن مورد نظرشان را از میان 75 مقدار (یا حتی بیشتر) انتخاب و خریداری نمایند. این استارتاپ که استانت (Stantt) نام دارد، این کار را به وسیله اسکن بدن هزاران مرد مختلف انجام می دهد.

کرک کیل (Kirk Keel) و مت هورنباکل (Matt Hornbuckle)، بنیان گذاران این خرده فروشی، حدود دو سال پیش و با مشاهده مسائل موجود در خرید لباس مردانه، به فکر راه انداختن چنین استارتاپی افتادند. جالب اینجاست که آن ها هیچ پیش زمینه ای در صنعت مد و طراحی لباس نداشتند. کرک کیل در این باره به وب سایت Mashable گفته است که فراورینمایندگان لباس، مردم را مجبور می نمایند که لباس شان را از میان چهار میزان موجود انتخاب نمایند.
بنیان گذاران این استارتاپ اعتقاد دارند که 95 درصد مردان می توانند پیراهن متناسب با میزان بدن شان را با استانت خریداری نمایند. جالب است بدانید که شرکت استانت با شرکت نرم افزاری لکترا (Lectra) همکاری می نماید. این دو شرکت، ابعاد بدن بیش از 2000 مرد را اسکن و داده های زیادی را جمع آوری کردند؛ سپس با استفاده از یک الگوریتم خاص، به 75 میزان مختلف برای پیراهن های مردانه رسیدند. شرکت استانت از این عملیات با نام فناوری دیتافیت (DataFit) یاد می نماید.
شرکت استانت در سال 2013 و به عنوان یک کمپین کیک استارتر آغاز به کار کرد. به گفته کرک کیل، فرایند اسکن، 5 دقیقه طول می کشد. البته اگر مشتری نوار میزان گیری خیاطی و کامپیوتر داشته باشد، دیگر حتی لازم نیست از خانه خارج گردد. کاربر می تواند با وارد کردن میزان دور قفسه سینه، دور کمر و بازو، پیراهن مناسب برای هیکل خود را با دقتی مثال زدنی انتخاب کند؛ سپس لباس خریداری شده در کمتر از یک هفته به درب خانه خریدار ارسال می گردد.
راه اندازی استارتاپ استانت نشان می دهد که بازار پوشاک مردانه در حال تغییر است. یکی از فعالان حوزه مد در این زمینه گفته است: مدل های کسب و کار جدیدی در زمینه فراوری پوشاک آقایان شکل گرفته؛ علت آن هم سفارشی دوزی پوشاک در این عرصه است؛ از شرکت های فراوری کفش گرفته تا فراوریی های پیراهن های مردانه، همگی مدل های کسب و کار جدیدی را به وجود آورده اند. به طور مثال وب سایت ایندوچینو (Indochino) هم تقریبا کار مشابهی را انجام می دهد و در قامت یک خیاط آنلاین، لباس های مردانه را به صورت سفارشی فراوری می نماید.
صنعت خرید و فروش آنلاین لباس در سال های اخیر با رشد قابل توجهی روبرو شده است. بر اساس آمار شرکت تحقیقاتی IBISWorld، از سال 2009 تا 2014، این صنعت رشدی 17.3 درصدی را تجربه نموده است.
شرکت استانت در نظر دارد علاوه بر پیراهن های مردانه، به سراغ دیگر لباس های مردان هم برود. آن ها روزی را می بینند که دیگر لازم نباشد افراد برای امتحان کردن میزان لباس به فروشگاه های فیزیکی مراجعه نمایند.
منبع: Mashable
منبع: دیجیکالا مگ