وقتی کرونا درس الفبای عشق می دهد

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران/کردستان در میدان گذر از کوچه های سخت زندگی، هستند کسانی که خود را با تحولات جدید همراه نموده و بدون هیچ چشمداشتی نور امیدی در زندگی اطرافیان خود شده اند و با گذشت خود کرونا را معنای دیگر بخشیدند.

وقتی کرونا درس الفبای عشق می دهد

خبر دریافت تسهیلات 18 میلیون تومانی مدیر یکی از مدارس سنندج و اعطای آن برای خرید تبلت دانش آموزان احتیاجمند یکی از اقدامات خیر خواهانه ای است که در ایام کرونا بار دیگر ایثار و فداکاری را معنا بخشید.

شب بو اردلان، مدیر هنرستان کیمیای سنندج، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر با 26 سال سابقه خدمت در هنرستان کیمیای سنندج آموزش وپرورش ناحیه یک به عنوان مدیر به دانش آموزان خدمت ارائه می کنم.

وی با اشاره به اینکه کادر آموزشی این هنرستان همچون سایر مدارس کشور متشکل از معلمانی فداکار و از خود گذشته است، اضافه کرد: معلمان این هنرستان در روزهای سخت کرونایی و با وجود تعطیلی تمام مدارس کشور به دلیل عدم دسترسی تعداد محدودی از دانش آموزان در کلاس های حضوری درس حاضر شده و کار تدریس خود را در کنار فضای مجازی در مدارس نیز انجام می دادند.

مدیر هنرستان کیمیای سنندج بیان نمود: در این راستا با همفکری و هم اندیشی معلمان اقدام به برطرف احتیاج این دانش آموزان کردیم که از بین این دانش آموزان تعدادی گوشی هوشمند داشتند ولی به دلیل خرابی قابل استفاده نبود که معلمان این هنرستان هزینه تعمیر این گوشی های را پرداخت کردند و با تعمیر این گوشی ها آنان به سامانه شاد دسترسی پیدا نموده و دیگر احتیاج به حضور در کلاس درس نبود.

وی اضافه کرد: بعد از این امر فقط تعداد 9 نفر از دانش آموزانی که هیچگونه دسترسی به اینترنت نداشتند، سر کلاس درس حضور پیدا می کردند که دبیران این هنرستان در کمال سعه صدر به آموزش آن ها می پرداختند.

اردلان ادامه داد: من به دلیل احتیاج مبرم اقتصادی درخواست تسهیلات ضروری از آموزش وپرورش را زودتر داده بودم که اعطای این تسهیلات همزمان شد با مشکل این دانش آموزان، براین اساس و با توجه به ایثار و گذشتی که از همکارانم می دیدم تصمیم گرفتم که این تسهیلات را برای خرید تبلت و یا گوشی هوشمند برای این دانش آموزان اختصاص دهم. همکاران فرهنگی این هنرستان که از این اقدام من آگاه شدند، در این راه نیز به مساعدت بنده آمده و در پرداخت اقساط این تسهیلات 18 میلیون تومانی شریک شدند و بعد از دریافت تسهیلات توانستیم هفت گوشی هوشمند برای دانش آموزان این هنرستان خریداری کنیم.

مدیر هنرستان کیمیای سنندج گفت: معلمان این هنرستان متعهد شدند که ماهیانه مبلغ 50 هزار تومان از حقوق خود را به مدت 10 ماه به پرداخت اقساط وام 18 میلیونی اختصاص دهند و خود را در این کار خداپسندانه سهیم بدانند.

وی اضافه کرد: هزینه خرید دو گوشی به جامانده برای دانش آموزان این هنرستان را دو نفر دیگر از همکاران این هنرستان تقبل نموده و در سایه کرامت، رأفت و ایثار همکاران در حال حاضر تمام دانش آموزان این هنرستان داری گوشی هوشمند بوده و از خدمات آموزشی بستر شبکه شاد بهره مند هستند.

اردلان به سایر اقدامات فداکارانه معلمان این هنرستان اشاره و اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به حاکم شدن شرایط سخت زندگی بر تعدادی از خانواده ها کادر آموزشی این هنرستان اقدام به خرید بسته های معیشتی و بهداشتی برای خانواده های دانش آموزان احتیاجمند در چند نوبت نموده ایم.

وی بیان نمود: برای شب یلدا نیز با همکاری و مساعدت سایر همکاران اقدام به خرید کالاهای اساسی خانواده ها نموده و در قالب بسته معیشتی این کالاها نیز بین دانش آموزان توزیع شده است.

مدیر هنرستان کیمیای سنندج به شروع جمع آوری یاری برای دانش آموزان احتیاجمند این هنرستان در ایام عید نوروز از هم اکنون اشاره نمود و یادآور شد: در سایه تعامل و همکاری بسیار خوب همکاران، فرهنگ ایثار و گذشت در این هنرستان نهادینه شده است.

کم نیستند، معلمانی که در گذر از کوچه های پرپیچ و خم زندگی با دانش آموزانشان همراه شده و در هر قدم خود درس بزرگی از ایثار و فداکاری به آنان می آموزند و چه خوب است که در این راه این آموزگاران عشق را تنها نگذاشته و با آن ها همراه شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1245

به "وقتی کرونا درس الفبای عشق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کرونا درس الفبای عشق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید