اندازه ماکارونی برای هر نفر

به گزارش آفتاب صبا، ماکارونی برای هر نفر چقدر درست کنیم؟ احتمالا برای شما هم این رخ داده که موقع ریختن ماکارونی خشک در آب جوش، حس نموده اید باید مقدار بیشتری ماکارونی بریزید و بعد از جوشیدن یا پخت و دم کشیدن ماکارونی، با حجم زیادی ماکارونی پخته، روبرو شده اید. نگران نباشید، شما تنها نیستید. این اتفاق برای خیلی افراد افتاده و می افتد. تا زمانی که دقیقا ندانید مقدار ماکارونی برای هر نفر چقدر است، باز هم شاهد این اتفاقات خواهید بود. ما در این مقاله از در به آنالیز مقدار ماکارونی برای هر نفر و راه های مقدار گیری ماکارونی به روش های ساده خانگی می پردازیم.

اندازه ماکارونی برای هر نفر

میزان ماکارونی برای هر نفر چقدر است؟

درست است که میزان خورد و خوراک افراد با هم فرق می نماید اما یک معیار نسبی برای میزان ماکارونی برای هر نفر، در نظر گرفته می گردد. معمولا میزان پیشنهادی ماکارونی برای هر نفر، 2 اونس، معادل 56 یا 57 گرم پاستا یا ماکارونی خام است. این میزان ماکارونی وقتی پخته گردد و آب جوش و مایه ماکارونی به خورد آن برود، حدود 1 پیمانه ماکارونی معادل 200 گرم می گردد. ایتالیایی ها که به پاستا خورهای حرفه ای معروف هستند، از این دستورالعمل پیروی می نمایند:

  • 60 تا 100 گرم ماکارونی خام برای بزرگسالان
  • 55 گرم ماکارونی خام برای بچه ها
  • 70 تا 120 گرم ماکارونی تازه (پاستایی که خودتان درست نموده اید و هنوز کاملا خشک نشده و رطوبت دارد)
  • 100 تا 130 گرم ماکارونی پخته

اما معیار دیگری هم وجود دارد که کمی با این اعداد فرق می نماید و اگر اشتهای بیشتری دارید، می توانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • 80 تا 100 گرم ماکارونی نپخته برای بزرگسالان
  • 50 تا 70 گرم برای بچه ها
  • 100 تا 120 گرم ماکارونی تازه (پاستایی که خودتان درست نموده اید و هنوز کاملا خشک نشده و رطوبت دارد)
  • 150 تا 200 گرم ماکارونی پخته

این میزان برای ماکارونی، هم برای پاستا و هم برای ماکارونی مناسب است. معمولا در بسته بندی های ماکارونی، مصرف معیار برای یک بزرگسال، به طور میانه 85 گرم عنوان می گردد.

اما باز هم خاطرنشان می کنیم که حتی ممکن است از یک برند تا یک برند ماکارونی دیگر یا از یک فرد تا فرد دیگر، این میزان، تا حدودی متفاوت باشد ولی میزان نسبی میزان ماکارونی برای هر نفر، همین اعداد و ارقامی است که در بالا به آنها اشاره شد.

ضمناً انواع و را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

بیشتر بخوانید:

میزان ماکارونی برای سالاد ماکارونی و انواع سالاد

اگر می خواهید یا انواع سالاد با ماکارونی درست کنید، به خاطر سس یا مخلفاتی که به ماکارونی اضافه می کنید، باید کمتر از 100 گرم برای هر نفر ماکارونی در نظر بگیرید. برای سالاد ماکارونی برای هر نفر، حدود 80 تا 90 گرم ماکارونی کافی است.

میزان ماکارونی برای کنار غذا

اگر ماکارونی که می پزید قرار است در کنار دیگر غذاها سرو گردد، باید وزن آن را برای هر فرد، کمتر در نظر بگیرید. مثلا به ازای هر نفر 43 گرم ماکارونی خشک کافی است. اگر نوع ماکارونی که می خواهید درست کنید، پاستا پنه است، باید بدانید که این پاستا، کمتر از انواع پاستا های دیگر و ماکارونی های رشته ای، حجیم می گردد. پس می توانید کمی بیش از 43 گرم بهره ببرید.

میزان پاستا برای سس پستو و سس های خامه ای

در پاستاهایی که برای تهیه آنها از سس های سنگین مثل و سس خامه ای استفاده می گردد، هر چقدر سس در نظر گرفتید، 2/3 آن را پاستا اضافه کنید. یعنی به ازای 1 لیوان سس پاستا، 2/3 لیوان پاستا بهره ببرید. یا به ازای 100 گرم سس، 70 گرم پاستا بریزید.

بیشتر بخوانید:

روش های میزان گیری ماکارونی به روش ساده و خانگی

ممکن است وقتی می خواهید ماکارونی درست کنید، ببینید که میزانی از محتویات یک بسته ماکارونی را قبلا پخته اید و دقیقا نمی دانید وزن ماکارونی که در پاکت، دارید، چقدر است. در این مواقع به راحتی می توانید با معیارهای دیگر میزان متعادل ماکارونی برای هر نفر را میزان بگیرید.

1- میزان گیری به یاری انگشت های دست

ساده ترین راه میزان گیری ماکارونی این است که اگر ماکارونی رشته ای دارید، نوک انگشتان شست و سبابه خود را به هم بچسبانید تا یک دایره بین آنها ایجاد گردد. ماکارونی را در این دایره جا دهید، در حدی که پر گردد. وزن حدودی این میزان ماکارونی، حدود 56 یا 57 گرم ماکارونی است که برای یک نفر کافی است.

2- ماکارونی را در ظرف بریزید

یک روش دیگر برای میزان گیری ماکارونی این است که کف یک ظرف گود را ماکارونی بریزید، وقتی کف ظرف، کاملا با ماکارونی پوشیده شد، این میزان ماکارونی را برای 2 نفر در نظر بگیرید. البته این معیار به خاطر میزان ظروف چندان دقیق نیست ولی با آزمون و خطا می توانید به یک میزان نسبی برای ماکارونی برسید.

3- قاشق های آشپزی به یاریتان می آیند

معمولا بعضی از ملاقه ها یا قاشق های آشپزی طوری طراحی شده اند که یک حفره در قسمت میانی آنها قرار گرفته است. این حفره می تواند به شما یاری کند تا ماکارونی را میزان بگیرید. برای میزان گیری ماکارونی یا پاستا رشته ای، ماکارونی را در این حفره بریزید، در حدی که پر گردد. این میزان ماکارونی، برای یک نفر کافی است.

4- از بطری نوشابه و آب معدنی غافل نشوید

بطری های نوشابه، دلستر یا آب معدنی هم می توانند برای میزان گیری ماکارونی به شما یاری نمایند. کافی است، میزانی ماکارونی خشک را در این بطری ها بریزید تا وقتی که بطری پر گردد و جایی برای جا دادن بیشتر رشته های ماکارونی وجود نداشته باشد. این میزان هم تقریبا حدود 56 یا 57 گرم ماکارونی است.

5- ماکارونی را با ترازو وزن کنید

این راه برای کسانی است که ترازوی خانگی در دسترس دارند. کافی است ماکارونی را روی ترازو وزن کنید و هر 57 گرم ماکارونی (یا میزان هایی که در بالا به آنها اشاره شد) را برای 1 فرد بزرگسال یا کودک در نظر بگیرید.

6- از پیمانه ماکارونی یاری بگیرید

اگر می خواهید ماکارونی ها یا پاستاهای فرم دار درست کنید، برترین وسیله میزان گیری پیمانه های ماکارونی است. برای هر یک نفر، یک پیمانه پاستا یا ماکارونی کافی است. این پیمانه ها را می توانید از فروشگاه های پلاسکو تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول درباره میزان ماکارونی برای هر نفر

هر 50 گرم ماکارونی بعد از پخت، چند گرم می گردد؟

اگر 50 گرم پاستا ریگاتونی خشک را بپزید، بعد از پخت حدود 107 گرم پاستا خواهید داشت. این میزان، حدود 175 کالری انرژی دارد. این یعنی وقتی پاستا را می پزید، وزن آن بیش از 2 برابر می گردد.

هر 75 گرم ماکارونی یا پاستا بعد از پخت چقدر می گردد؟

معمولا بسته به نوع ماکارونی یا پاستا، اگر 65 تا 75 گرم ماکارونی بپزید، حدود 180 گرم ماکارونی پخته خواهید داشت. این یعنی به میزان 2 پیمانه ماکارونی، که میزان کمی نیست.

چند گرم ماکارونی برای 4 نفر کافی است؟

معمولا یک بسته ماکارونی 500 گرمی، برای 4 تا 5 نفر بزرگسال کافی است.

ماکارونی فرمی 500 گرمی برای چند نفر است؟

با یک بسته ماکارونی فرمی 500 گرمی برای 4 تا 5 نفر می توانید ماکارونی درست کنید.

یک بسته ماکارونی 700 گرمی برای چند نفر است؟

معمولا روی بسته های ماکارونی 700 گرمی، مناسب برای 5 تا 6 نفر پر اشتها (7 تا 8 نفر کم اشتها) برای یک وعده غذایی اصلی درج شده است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 خرداد 1403 بروزرسانی: 7 خرداد 1403 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2105

به "اندازه ماکارونی برای هر نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه ماکارونی برای هر نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید