ساده ترین آموزش ویفر رنگارنگ ، میان وعده مقرون به صرفه و نوستالژی مدرسه

به گزارش آفتاب صبا، ویفر رنگارنگ یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و نوستالژیک است که از لایه های نان میکادو یا ویفر و سس کارامل، خرما، شکلات و … درست می گردد. ویفر رنگارنگ را به عنوان یا به عنوان میان وعده کارمندی برای اداره و شرکت می توانید بهره ببرید. در این مقاله از در طرز تهیه ویفر رنگارنگ به چند روش کاراملی، شکلاتی، ویفر با خرما، ویفر با آرد نخودچی و نکات خوشمزه شدن ویفر خانگی رنگارنگ را به شما آموزش خواهیم داد.

ساده ترین آموزش ویفر رنگارنگ ، میان وعده مقرون به صرفه و نوستالژی مدرسه

مواد لازم برای تهیه سس کارامل ویفر رنگارنگ

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
شکر1 لیوان فرانسوی دسته دار
خامه صبحانه100 گرم
کره25 گرم

مواد لازم برای تهیه کرم ویفر رنگارنگ

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
آرد (سفید یا سه صفر)1 لیوان فرانسوی دسته دار
پودر قند1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
روغن مایعنصف لیوان فرانسوی دسته دار
وانیلنوک قاشق چای خوری
نان میکادو یا نان ویفربه میزان لازم

میزان کالری در 100 گرم ویفر رنگارنگ: حدود 456 کیلوکالری

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه: 45 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای استراحت ویفر رنگارنگ: 2 تا 3 ساعت

مراحل طرز تهیه ویفر کاراملی رنگارنگ در خانه

هر چند بسیاری افراد بیسکویت رنگارنگ را به صورت کارخانه ای تهیه می نمایند ولی درست کردن ویفر رنگارنگ خانگی، اصلا کار سختی نیست و اگر خودتان درست کنید، بسیار به صرفه خواهد بود. در ادامه مراحل طرز تهیه ویفر رنگارنگ قدیمی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

ابتدا برای طرز تهیه ویفر رنگارنگ ساده، مواد یخچالی را حدود 30 دقیقه از یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط بگذارید. برای آغاز کار، یک تابه را روی حرارت بگذارید. شکر را در تابه بریزید و روی شعله میانه، کمی هم بزنید. می توانید به جای هم زدن شکرها، تابه را تکان دهید تا دانه های شکر، کف تابه ذوب شوند. وقتی شکر آغاز به ذوب شدن کرد، دیگر به شکر مذاب، قاشق نزنید.

در صورت تمایل می توانید شکر را از فروشگاه های به روش های خرید یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: خامه را داغ کنید

هر از گاهی تابه را تکان دهید تا دانه های شکر از گوشه ها آغاز به حباب زدن کند. مراقب باشید که شکر به هیچ عنوان نسوزد، چون در این صورت کرم کارامل ویفر، تلخ می گردد. در این فاصله، خامه را در شیر جوش یا ظرف دیگر بریزید و روی حرارت بگذارید تا خامه داغ گردد. دقت کنید که اگر خامه را به صورت سرد به شکر ذوب شده اضافه کنید، سس کارامل سفت می گردد.

برای خرید خامه صبحانه می توانید از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد سس کارامل را با هم ترکیب کنید

وقتی دانه های شکر کاملا حل شدند و دیگر هیچ دانه سالمی در آن مشاهده نکردید، کره را در تابه ریخته و به شکر مذاب، اضافه کنید. شکر ذوب شده و کره را هم بزنید تا کره با حرارت شکر، کاملا ذوب گردد. سپس خامه داغ را در تابه بریزید و هم بزنید. وقتی مخلوط کاملا صاف و یکدست شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مایه کارامل از دما بیفتد.

انواع کره را به روش های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

مرحله چهارم: آرد را تفت دهید

در فاصله خنک شدن سس کارامل، آرد را 2 بار الک کنید. یک تابه را روی حرارت بگذارید و آرد را در آن بریزید. شعله را روی حالت میانه قرار دهید تا آرد، تیره نگردد و نسوزد. سپس روغن را به آرامی در تابه بریزید و همزمان مواد داخل تابه را تفت دهید تا روغن به خورد آرد برود.

برای خرید آرد و روغن پخت و پز می توانید به وسیله فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: پودر قند را اضافه کنید

مخلوط آرد و روغن را در حدود 5 دقیقه تفت دهید تا آرد تقریبا سرخ گردد. سپس شعله زیر تابه را خاموش کنید. تا زمانی که هنوز مخلوط آرد و روغن، داغ است، پودر قند () را اضافه کنید و هم بزنید. اگر مخلوطی که درست می کنید، سفت است، کمی دیگر روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا روان گردد. در آخر وانیل را هم اضافه کنید و اجازه دهید این مخلوط هم کمی از دما بیفتد.

مرحله ششم: مواد رنگارنگ را لایه لایه روی هم بریزید

بعد از اینکه سس کارامل و مایه میانی کمی از دما افتاد ولی هنوز گرم بود، یک لایه نان میکادو را روی یک سطح بگذارید و یک لایه از کرم را روی نان بریزید. با لیسک، کاردک یا پشت قاشق، سطح کرم را کاملا صاف کنید تا همه قسمت ها به یک میزان ضخامت داشته باشند. سپس یک لایه دیگر از بیسکویت میکادو روی مایه کرمی بچسبانید. با دست کمی بیسکویت را فشار دهید تا بیسکویت به کرم بچسبد.

مرحله هفتم: سس کارامل را اضافه کنید

روی لایه بیسکویت ویفر، یک لایه از سس کارامل بریزید و با کاردک، سطح آن را صاف کنید. دوباره یک لایه بیسکویت به آن بچسبانید. لایه ها را تا هر چند تایی که می خواهید ویفر رنگارنگ شما ضخیم گردد، ادامه دهید تا موادتان تمام گردد. دقت کنید که لایه زیری و رویی، بیسکویت ویفر باشد.

مرحله هشتم: ویفر رنگارنگ را در یخچال بگذارید

در آخر، وقتی ویفر را آماده کردید، ویفرها را در یک سینی بگذارید. روی ویفرها را یک پارچه بیندازید. سپس یک جسم سنگین (مثلا یک سینی که داخل آن یک آجر تمیز یا یک قابلمه پر از آب، گذاشته اید) روی ویفر بگذارید. ویفر را با جسم سنگین در یخچال بگذارید. ویفر رنگارنگ را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد.

مرحله آخر: ویفر رنگارنگ را سرو کنید

وقتی ویفر رنگارنگ آماده شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید. با چاقوی تیز، ویفرها را در قطعات مستطیلی با میزان دلخواه برش بزنید. ویفر رنگارنگ را در ظرف سرو بچینید و با چای یا قهوه سرو کنید. این ویفر را می توانید در ظرف غذای بچه ها هم بگذارید تا در زنگ سرگرمی میل نمایند.

ضمناً شما می توانید انواع را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ویفر رنگارنگ خرما

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
خرما200 گرم
کره25 گرم
پودر دارچین1 قاشق چای خوری
آب جوش2 قاشق غذاخوری
ورق بیسکویت میکادو1 تا 2 عدد

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه: 30 تا 40 دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت ویفر رنگارنگ خرما: 4 ساعت

مراحل طرز تهیه ویفر رنگارنگ خرمایی

برای طرز تهیه رنگارنگ خرما خانگی به جای سس کرم و سس کارامل، می توانید از خرما بهره ببرید که به عنوان میان وعده ارزش غذایی بیشتری هم داشته باشد. البته در این روش می توانید بین لایه های ویفر، یک لایه سس کارامل، یک لایه سس کرم خامه ای و یک لایه خرما به کار ببرید. برای آموزش طرز تهیه ویفر رنگارنگ خرمایی ساده مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: خرماها را آماده کنید

ابتدا برای تهیه ویفر رنگارنگ خرمایی، خرماها را بشویید و هسته آنها را بگیرید. سپس پوست خرماها را جدا کنید. خرماهای بدون پوست و هسته را در یک کاسه بریزید. به میزان 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب جوش به خرماها اضافه کنید و آنها را ورز دهید یا در مخلوط کن بریزید تا کاملا پوره و نرم شوند.

شما می توانید انواع خرما را به روش های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: خرماها را تفت دهید

حالا یک تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. بعد کره را در تابه بریزید و اجازه دهید کره ذوب گردد. خرماها را به همراه پودر دارچین در تابه بریزید و تفت دهید تا کاملا حالت خمیری به خودش بگیرد. می توانید پودر انواع مغزها مثل مغز گردو را هم به خرما اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید پودر دارچین و مغز گردو را از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله سوم: مایه خرما را باز کنید

مایه خرما که آماده شد، وقتی هنوز داغ است، آن را روی یک پاکت فریزری بگذارید. پاکت فریزری را از وسط باز کنید. سپس با وردنه یا پشت قاشق، خرما را باز کنید تا نازک گردد. سپس یک لایه از نان ویفر را روی خرما بچسبانید. بعد نایلون را برگردانید و آن را جدا کنید. ویفر را نصف کنید و لایه ویفری را روی لایه خرمایی بچسبانید. در آخر، لایه ویفری را روی لایه خرمایی بچسبانید.

مرحله چهارم: ویفرها را سرو کنید

در آخر وقتی ویفرها آماده شدند، روی آنها یک پارچه یا نایلون بگذارید و یک جسم سنگین قرار دهید. ویفر را در یخچال استراحت دهید. حدود 3 تا 4 ساعت ویفرها باید در یخچال بمانند تا خودشان را بگیرند. سپس ویفرها را به میزان دلخواه با چاقوی تیز، برش بزنید.

طرز تهیه ویفر شکلاتی با نان میکادو

برای درست کردن ویفر شکلاتی با نان میکادو، 3 راه دارید.

در روش اول طرز تهیه رنگارنگ شکلاتی، می توانید به جای نان ویفر یا نان میکادو ساده، از نان میکادو شکلاتی بهره ببرید و مواد داخل آن را به دلخواه مشخص کنید.

در روش دوم می توانید مانند هر یک از روش های بالا ویفر رنگارنگ را درست کنید و برای لایه میانی بین نان ها، از شکلات ذوب شده روی حرارت غیر مستقیم یا بخار آب () بهره ببرید.

در روش سوم، ویفرهای رنگارنگ را با نان میکادو ساده یا شکلاتی و با لایه های میانی دلخواه (به هر روشی که دوست دارید)، تهیه کنید. در آخر، وقتی ویفرهای میکادو آماده شدند و آنها را برش زدید، روی ویفرها، شکلات ذوب شده بریزید.

بعلاوه می توانید شکلات را با حرارت غیر مستقیم، ذوب کنید. سپس ویفرها را در شکلات ذوب شده بگذارید و بیرون بیاورید. همه سطح ویفرها که با شکلات آغشته شد، آنها را روی یک توری فلزی بگذارید تا شکلات اضافی شان بریزید. دوباره ویفرها را در یخچال بگذارید تا شکلات روی آنها سفت گردد. بعد آنها را سرو کنید.

برای خرید می توانید از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

ارزش غذایی ویفر رنگارنگ برای میان وعده مدرسه و زنگ سرگرمی دانش آموزان

در طرز تهیه ویفر رنگارنگ خانگی از مواد مقوی مثل خرما، پودر دارچین، کره و … استفاده می گردد. استفاده از این مواد در ویفر، باعث افزایش ارزش غذایی ویفر می گردد و کودک دانش آموز یا مهدکودکی شما به عنوان میان وعده مدرسه و زنگ سرگرمی، هم می تواند از طعم خوشمزه ویفر لذت برده و هم از ارزش غذایی آن بهره ببرد.

خرما (یک خوراکی فوق العاده برای قرار دادن در رژیم غذایی بچه ها است. همه انواع خرما سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، سدیم فسفر، منیزیم، پتاسیم و روی هستند. آنها بعلاوه حاوی ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین A، B6، و K هستند که ویتامین های مفید برای رشد بچه ها به حساب می آیند و تا مدت طولانی کودک شما احساس سیری خواهد نمود.

اضافه کردن پودر دارچین () به رژیم غذایی بچه ها می تواند به بهبود حافظه و عملکرد کودک شما در طول تحصیل یاری کند. علاوه بر این دارچین می تواند به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن بچه ها یاری کند و کمتر در معرض بیماری های ویروسی و باکتریایی قرار بگیرند.

کره هم یکی دیگر از مواد مغذی برای قرار دادن در رژیم غذایی بچه ها است. انواع کره سرشار از ویتامین های A، D، E و K2 است که برای رشد و سلامت استخوان ها، دندان ها، افزایش اشتها، تقویت بینایی و … در بچه ها و دانش آموزان مفید است.

بنابراین با تهیه ویفر خانگی سالم برای میان وعده بچه ها می توانید یک خوراکی سالم و خوشمزه را در کیف فرزندتان بگذارید و خیالتان بابت تغذیه فرزندتان راحت باشد.

نکات مهم در طرز تهیه ویفر رنگارنگ

  • مایه کارامل بعد از ذوب کردن مواد، باید به میزان ارده کنجد روان باشد، طوری که وقتی روی نان می ریزید، کاملا پخش گردد.
  • اگر سس کارامل زیاد غلیظ بود، به میزان 1 یا 2 قاشق آب جوش یا شیر در سس بریزید و هم بزنید.
  • برای طرز تهیه ویفر با آرد نخودچی، به جای استفاده از آرد گندم از آرد نخودچی بهره ببرید. بقیه مراحل را مانند روش بالا دنبال کنید.
  • برای نگهداری ویفر رنگارنگ برای طولانی مدت، ویفرها را در ظرف دربسته و در یخچال بگذارید.

فوت و فن های خوشمزه شدن ویفر رنگارنگ

لایه داخلی ویفر رنگارنگ چیه؟

برای تهیه ویفر رنگارنگ، از لایه های مختلفی می توان استفاده کرد. سس کارامل، سس کرم خامه ای، خرما، شکلات سفید یا قهوه ای و … انواع موادی هستند که می توانید در طرز تهیه ویفر رنگارنگ ساده به کار ببرید.

چرا لایه های ویفر رنگارنگ به هم نمی چسبند؟

  • اگر سس کرم خامه ای، سس کارامل، شکلات و هر ماده ای که به عنوان لایه میانی به کار می برید، سرد گردد و به میزان کافی داغ نباشد، لایه ها به خوبی به هم نمی چسبند.
  • اگر بعد از آماده شدن ویفرها و قرار دادن در یخچال، روی آنها جسم سنگین نگذارید، لایه ها چسبندگی کامل به هم پیدا نمی نمایند.
  • اگر ویفر به میزان کافی در یخچال استراحت نکند، به خوبی لایه های ویفر نمی چسبند.

چرا سس کارامل ویفر سفت می گردد؟

علت سفت شدن سس کارامل، استفاده از خامه سرد به شکر ذوب شده داغ است. باید شکر ذوب شده و خامه، همدما باشند.

محصولات مرتبط

پودر کیک وانیلی 500 گرمی رشد

64,900 تومان 70,000 تومان 7% تخفیف

وانیل خرس نشان اصل 3 گرمی گلها

42,900 تومان 45,800 تومان 6% تخفیف

ویفر کاکائویی 40 گرمی الی لینا

11,900 تومان 12,000 تومان 1% تخفیف

غلات بار و میکس بری 30 گرمی هوبارا

28,300 تومان 29,900 تومان 5% تخفیف

شکلات پاکتی 60% تلخ 220 گرمی پارمیدا

208,900 تومان 228,000 تومان 8% تخفیف

چاشنی خورشت قیمه 40گرمی هاتی کارا

11,750 تومان 11,900 تومان 1% تخفیف

چوب دارچین شکسته و سیگاری 40 گرمی گلها

55,900 تومان

آرد نخودچی جعبه 200 گرمی گلها

51,900 تومان 57,400 تومان 10% تخفیف

آرد سفید گندم 900 گرمی زر

33,900 تومان 34,300 تومان 1% تخفیف

آرد سفید 900 گرمی رشد

32,500 تومان 32,900 تومان 1% تخفیف

روغن آفتابگردان ویتامینه 1350 گرمی کتابی رعنا

72,900 تومان 81,900 تومان 11% تخفیف

قند کله شکسته 5 کیلوگرمی صمیم

314,900 تومان 375,000 تومان 16% تخفیف

شکر بسته بندی 3 کیلویی شووکام

145,550 تومان 147,000 تومان 1% تخفیف

قند شکسته 1800 گرم جلال اوغلو

114,900 تومان 125,000 تومان 8% تخفیف

خامه ساده 200 گرمی تتراپک پاکبان

29,900 تومان 36,000 تومان 17% تخفیف

کره حیوانی 50 گرمی آذربایجان

17,300 تومان 20,500 تومان 16% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 25 شهریور 1403 بروزرسانی: 25 شهریور 1403 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2121

به "ساده ترین آموزش ویفر رنگارنگ ، میان وعده مقرون به صرفه و نوستالژی مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین آموزش ویفر رنگارنگ ، میان وعده مقرون به صرفه و نوستالژی مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید