مشاور کاخ سفید: کانادا از پشت به ما خنجر زد!

به گزارش آفتاب صبا، مدیر شورای اقتصاد ملی دولت ترامپ تاکید نمود، جاستین ترودو در سخنانی که در کنفرانس خبری بعد از خروج رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد در واقع به آمریکا خنجر زد.

مشاور کاخ سفید: کانادا از پشت به ما خنجر زد!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، لری کادلو، مدیر شورای اقتصاد ملی دولت آمریکا یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان کانادا را به بیان اظهارات دو قطبی درباره سیاست تجاری ایالات متحده متهم نموده و گفت ترامپ مجبور شد حمایتش را از بیانیه مشترک پس بگیرد زیرا جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به ما از پشت خنجر زد.

کادلو گفت: او یک کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت آمریکا توهین نموده است. او گفت کانادا باید روی پای خودش بایستد. او گفت که ما مشکل تعرفه ها هستیم. قسمت نادرست این جمله این است که آنها تعرفه های هنگفتی تحمیل کردند. مساله این است. این در واقع نوعی خنجر زدن است. این اقدامات کانادا خیانت آمیز است.

در پی نشست رهبران گروه هفت، نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری از تعرفه های آمریکا انتقاد کرد و گفت کانادا اجازه نمی دهد کسی برایش امر و نهی کند. اندکی پس از خروج ترامپ از نشست برای سفر به سنگاپور و ملاقات با رهبر کره شمالی، رئیس جمهوری آمریکا در پیغام هایی توئیتری از نخست وزیر کانادا به سختی انتقاد کرد.

ترامپ در پیغام توئیتری خودش نوشت: طبق اظهارات نادرست جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) در کنفرانس خبری اش و این حقیقت که کانادا تعرفه های سنگینی علیه کشاورزان، کارگران و شرکت های آمریکایی اعمال نموده است، من از نمایندگان آمریکا خواستم تا اعلامیه مشترک را تایید ننمایند و همزمان ما روی تعرفه های خودروهایی که همچون سیل به سوی بازار آمریکا جاری می شوند، کار می کنیم!

ترامپ همچنین نخست وزیر کانادا را بسیار متقلب و ضعیف توصیف کرد.

مشاور مالی دونالد ترامپ همچنین نخست وزیر کانادا را به تضیعف رئیس جمهوری آمریکا در آستانه ملاقات با رهبر کره شمالی متهم کرد و گفت: رئیس جمهوری آمریکا اجازه نمی دهد نخست وزیر کانادا چیزی را به او تحمیل کند. او در مذاکره با کره شمالی هیچگونه ضعفی نشان نخواهد داد. کیم روی ضعف آمریکا را نخواهد دید.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه جنگ لفظی با نخست وزیر کانادا امروز دوشنبه از سنگاپور تاکید نمود وقتی ترودو مورد انتقاد نهاده شد رفتارهای آزاردهنده ای نشان داد. ترامپ همچنین در توئیتی نوشت تجارت منصفانه ای که متقابل نباشد، باید آن را تجارت احمقانه دانست.

او در توئیت دیگری نوشت: برای مردم آمریکا منصفانه نیست! 800 میلیارد کسری تجاری. چرا من به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده باید به کشورهای دیگر اجازه دهم که چنین مازاد تجاری هنگفتی را که چندین دهه داشتند، ادامه دهند و کشاورزان، کارگران و مالیات دهندگان ما چنین بهای سنگین و غیر منصفانه ای پرداخت نمایند.

ترامپ در پیغام دیگری گفت: بنا بر اعلام کانادا آنها حدود 100 میلیارد دلار از تجارت با آمریکا سود کردند. آنها لاف زدند و ما مچشان را گرفتیم. حداقل آن 17 میلیارد دلار است. مالیات لبنیات از ما 270 درصد است. بعد که از جاستین انتقاد می کنیم، رفتارهای آزاردهنده از خودش نشان می دهد.

در همین حال وزیر خارجه کانادا به انتقاد مشاوران ترامپ واکنش نشان داد. پیتر ناوارو، مدیر سیاست تجاری و صنعتی کاخ سفید هم در برنامه فاکس نیوز از جاستین ترودو انتقاد کرد. او گفت: جای ویژه ای در جهنم برای رهبرانی تدارک دیده شده است که با دیپلماسی بد با رئیس جمهوری آمریکا برخورد می نمایند و موقع خروج به او خنجر می زنند و این همان کاری است که ترودو کرد؛ این کاری است که جاستین ضعیف و متقلب انجام داد.

چنین سخنانی موجب شد تا کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا تاکید کند این حملات مناسب یا مفید نیست. او یکشنبه در کنفرانسی خبری گفت: کانادا معتقد است این حملات غیر منطقی، راهی مناسب یا سودمند برای روابط با سایر کشورها نیست. کانادا بسیار سنجیده عمل می نماید و مقام های این کشور از استدلال های مبتنی بر حقیقت استفاده می نمایند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 735

به "مشاور کاخ سفید: کانادا از پشت به ما خنجر زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور کاخ سفید: کانادا از پشت به ما خنجر زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید