صنایع آسیب دیده از خاموشی باید حمایت شوند

به گزارش آفتاب صبا، بیست و دومین نشست هیات رئیسه اتاق سمنان با موضوع آشنایی با بازار سوریه و آنالیز آسیب های قطعی برق صنایع برگزار گردید.

صنایع آسیب دیده از خاموشی باید حمایت شوند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیدگاه بیشتر بدانید.

علی اصغر آدینه ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: تعرفه گاز بهای مشترکین گروه صنعتی تغییر یافته بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز نرخ بهاء مصرفی به صورت ماهیانه معین خواهد شد، این دستورالعمل طبق بند ط تبصره 1 قانون بودجه 1400 ابلاغ شده و بر اساس نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی محاسبه خواهد شد، ضرورت دارد نشست های تخصصی و کارشناسی در این خصوص در جلسات کارشناسی دولت و بخش خصوصی برگزار گردد.

او در بخش دیگر با موضوع ماینرها و رمزارزها گفت: بخش صنایع به خاطر خاموشی ها گسترده دچار زیان و غرامت هنگفتی شده و باید نسبت به حمایت از آنها اقدام گردد.

بعضاً برخورد قهری با واحدهای فراوریی با موضوع ماینرها داشته اند. لازم است اعلام کنم کسانی که استخراج نماینده رمزارزها هستند با مجوز و بی مجوز، باید از سوی متولیان مورد مدیریت قرار می گرفتند، کسانی که مجوز داشته اند با اشرافیت شرکت توزیع به شرط فراوری و شرایط خاص باید بهاء برق را با دادها و قیمت های بین المللی پرداخت نمایند و در اولویت خاموشی باشند و آن دسته از افرادی که بدون مجوز رمزارز فراوری نموده اند باید به صورت شفاف و علنی به وسیله مسئولین ذی ربط مورد بازرسی و اعمال قانون قرار بگیرند.

رئیس اتاق سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار سوریه، توضیح داد: روابط ایران و سوریه مناسبات خوبی است و جا دارد با توجه به شرایط این کشور مراودات تجاری ایران و سوریه دوچندان بگردد، بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا حضور و قوام پررنگی در این کشور داشته باشد، لذا ضرورت دارد مطالعات مالی با موضوع درخواست ها موردتوجه قرار بگیرد.

محمود نجفی، سهی عضو هیات رئیسه اتاق سمنان در این نشست گفت: واگذاری زمین به شهرک های صنعتی به واحدهای فراورینماینده رمزارز بسیار اشتباه بود، صنایع به دلیل خاموشی ها گسترده دچار معضلات شدید شده است لذا برخورد مناسب بسیار لازم است.

در ادامه محمدجعفر بیگی مسئول مالی بین المللی بنیاد اجتماعی مرصوص گفت: فرصت های سرمایه گذاری در حلب سوریه بسیار زیاد است، اعلام احتیاج مالی در این شهر بسیار گستره است، تمام شهرک های صنعتی این شهر احتیاجمند ماشین آلات و مواد اولیه است.

او گفت: سوریه در جامع عربی ازنظر صنعتی بسیار قوی است یکی از صنایع برتر این کشور نساجی است این امکان وجود دارد تا در سه بخش ارسال کالا، استقرار واحدهای صنعتی و احداث کارخانه در سوریه، اقدامات مؤثری از سوی بخش خصوصی صورت بپذیرد.

جعفر بیگی ادامه داد: دولت سوریه مشوق ها بسیار خوبی برای تجار ایرانی قائل است،، ایجاد نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در این شهر می تواند بسیار مفید باشد.

حمید علوی عضو هیئت رئیسه اتاق در این نشست اظهار کرد: بخش خصوصی برای ماندگاری در سوریه احتیاج به سرمایه گذاری های مشترک با طرف سوری دارد، ایجاد سرمایه گذاری مشترک می تواند ظرفیت امنیتی و مالی را دوچندان کند، عدم موفقیت ایران در کشورهای هدف، نبود استراتژی منسجم است لذا ضرورت دارد حضور مالی ایران در کشور بلندمدت باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1522

به "صنایع آسیب دیده از خاموشی باید حمایت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع آسیب دیده از خاموشی باید حمایت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید