تور ترکیه ارزان: سدهای وان ترکیه پرآب تر از همواره

به گزارش آفتاب صبا، به علت تغییرات آب و هوایی جهانی و خشکسالی در وان، سطح آب در سه سد از چهار سدی که بسیار کم آب و در آستانه خشک شدن قرار داشتند با بارش موثر برف و باران در زمستان و بهار افزایش یافت.

تور ترکیه ارزان: سدهای وان ترکیه پرآب تر از همواره

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، در سد های زرنک، کوچکوپرو و مورگدیک وان که جایگاه مهمی در فراوری انرژی، آب آشامیدنی و آبیاری کشاورزی دارند، در تابستان و پاییز آب به سطح پایین رسیدند، اما بارش بیش از حد انتظار در زمستان تبدیل به راه نجات برای سد ها شد. با این حال اثرات خشکسالی در سد ساریمهمت همچنان ادامه دارد.

در سه سدی که اکنون پر آب شده اند به علت خشکسالی، مردم می توانستند روی سطح آن ها راه بروند، اما اکنون اندازه آب به بالای 80 درصد رسیده است.

آیهان شاهنا از مسئولان وان گفته که رعایت مدیریت آب برای همه، به ویژه کشاورزان، مهم است.

وی با بیان اینکه سطح آب سد های منطقه با بارندگی های شدید سال جاری خوب بود، ادامه داد: سطح سد کوچکوپرو به 92 درصد رسیده است. ما 59 میلیون متر مکعب آب در مخزن این سد داریم؛ بنابراین این سد در آستانه رسیدن به 100 درصد است. شرایط آب نسبت به سال گذشته 25 درصد بهتر است و مشکل آبی در این سد نداریم.

شاهنا با اشاره به اینکه ضریب اشغال سد مورگدیک به 100 درصد رسیده است، گفت: در فصل بهار سال جاری نسبت به سال گذشته به اندازه مطلوبی از بارندگی دست یافته ایم، بنابراین در سایر سد های منطقه به استثنای سد ساریمهمت محدودیتی برای آب نداریم.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور ترکیه ارزان: سدهای وان ترکیه پرآب تر از همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: سدهای وان ترکیه پرآب تر از همواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید