سفر مقرون به صرفه به ایتالیا ، نکاتی برای سفر به ایتالیا

به گزارش آفتاب صبا، از جمله کشورهای اروپایی که بسیاری از مردم جهان آرزوی سفر به آن را دارند، ایتالیا است. این کشور دارای مکان های تاریخی و گردشگری بسیاری است که هر فردی را به خود جذب می نماید. سفر به چنین کشوری، هزینه های بسیاری در بر دارد اما می توان با رعایت بعضی نکات سفر مقرون به صرفه به ایتالیا این تجربه لذت بخش را حس کرد. در ادامه برای سفر به ایتالیا، راهنما و نکته هایی را ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

سفر مقرون به صرفه به ایتالیا ، نکاتی برای سفر به ایتالیا

آب و هوا

ایتالیا کشوری معتدل است و در هر فصل سال با توجه به خصلت همان فصل، آب و هوا به همان صورت است، البته به غیر از بعضی منطقه ها این کشور که تابستان و زمستان نسبتا گرم تر و سردتری دارند. در قسمت های ساحلی سفر به ایتالیا، هوا بسیار معتدل است و در ماه های زمستانی، در این منطقه ها هوا نسبت به دیگر منطقه ها گرم تر است. ایتالیا دارای 3 بخش آب و هوایی است: شمالی، مرکزی، جنوبی و جزایر اصلی.آب و هوای بخش شمالی، نسبت به دیگر بخش های این کشور سردتر است و در ماه های زمستان برف بسیاری در این بخش ها می بارد، بعلاوه در فصل تابستان نیز هوا بسیار گرم و مرطوب است. در بخش مرکزی، دمای هوا در زمستان و تابستان بسیار متفاوت نیست. این بخش که شامل رم و بولونیا است، دارای آب و هوای بسیار خوبی هستند، هر چندممکن است، در زمستان هوایی سرد و در تابستان هوایی بسیار گرم را در این بخش ببینید. و اما در بخش جنوبی این کشور هوا بسیار گرم و خشک است، هیچ وقت در این بخش هوا سرد نمی گردد، بارش باران نیز بسیار کم است.در کنار 3 بخشی که در بالا شرح داده شد باید قسمت کوه های آلپ و آپنینی را نیز جدا کرد. این بخش به علت قرارگیری در ارتفاع نسبت به دیگر بخش های این کشور آب و هوای بسیار سردتری دارد و کسانی که قصد سفر مقرون به صرفه به ایتالیا را دارند، برترین زمان برای کوهنوردی تابستان و برای اسکی زمستان است.

زمان سفر

مسئله بسیار مهم در کم کردن هزینه ها در سفر به ایتالیا، زمانی است که به آن سفر می کنید. مسلما در زمانی که گردشگران بسیاری به ایتالیا سفر می نمایند، هزینه ها بیشتر خواهد بود، پس اگر محدودیت زمانی ندارید، برترین زمانی که مسافران و گردشگران کمتری نیز در آن حضور دارند بین ماه های آوریل تا ژوئن و سپتامبر و اکتبر است. بین ماه های آوریل تا ژوئن هوا در کل ایتالیا معتدل است. از دیگر مزایای سفر به ایتالیا ، در ماه هایی که گردشگران کمتر حضور دارند، این است که زندگی مردم محلی و بومی این کشور را از نزدیک لمس می کنید و روزهای بهتری را در این روزهای خلوت سپری خواهید کرد. دولت حراجی های فروشگاه ها را آنالیز می نماید و معمولا تنها در سرانجام هر فصل اجازه گذاشتن حراجی را به فروشگاه ها می دهند، اگر در پی خرید هستید، و خرید از حراجی ها برای شما الویت دارد، زمان سفر خود را در انتهای هر فصل تنظیم کنید.در ادامه برترین زمان سفر به ایتالیا و بعلاوه هر یک از شهرهای دیدنی این کشور آورده شده است:

میلان:

در سفر مقرون به صرفه به ایتالیا و بعلاوه برای سفر به میلان، شهری تاریخی، به همراه موزه های متعدد، ماه های مه، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است.

ونیز:

برای سفر به ا یتالیا و در ماه فوریه، در این شهر کارنوال هایی برگزار می گردد که افراد لباس های مبدل آماتور و حرفه ای بر تن دارند، البته توجه داشته باشید در چنین زمانی سفر به ونیز، با هزینه کم نخواهد بود. برترین زمان برای سفر مقرون به صرفه به ایتالیا، اواخر ماه مه و ماه های سپتامبر و اکتبر است. توجه داشته باشید در ناه های نوامبر و دسامبر، احتمال وقوع سیل در این شهر وجود دارد.

فلورانس:

برای سفر به ایتالیا و فلورانس، برترین زمان بهار و بعلاوه ابتدای فصل پاییز است، در این روزها، هوای این شهر بسیار خوب است. در تابستان و پاییز احتمال بارش و رعد و برق و طوفان بسیار است.

رم:

برای آن که آب و هوای خوبی را در سفر به ایتالیا و تجربه کنید، برترین زمان سفر، بین ماه های آوریل و ژوئن و سپتامبر می باشد. در فصل بهار این شهر، هوایی گرم و متعادلی دارد.

ناپل:

برترین زمان برای سفر به این منطقه بین ماه های آوریل و اکتبر است. بین ماه های آوریل و ژوئن و بعلاوه سمپتامبر و اکتبر، زمان بسیار مناسبی برای رفتن به جزیره کاپری است.

ساردینیا:

این جزیره در بهار، به علت وجود گل های زیبا و زنگارنگ بسیار دیدنی است، بعلاوه ساحل این جزیره فضایی بسیار مناسب برای آفتاب گرفتن است. این جزیره در بین ماه های جولای تا آگوست، مملو از مسافران و گردشگران می گردد. برترین زمان برای سفر به این جزیره که هم خلوت تر باشد و هم بتوانید از زیبایی های آن بهره ببرید، سپتامبر و اکتبر است.

سیسیلی:

این شهر در کل طول سال آب و هوای معتدل و خوبی دارد اما اگر در پی زمان مناسبی هستید، ماه های آوریل، مه، ژوئن و سپتامبر، را برای سفر به سیسیلی از دست ندهید.

گران ترین زمان ها

مسلما گران ترین زمان برای سفر به این کشور و هر کشور توریستی دیگری، تعطیلات و زمان هایی است که گردشگران بسیاری به سفر می پردازند. در این بین تعطیلات اصلی و مهم در تمامی کشورها باعث افزایش قیمت می گردد اما بعضی از تعطیلات تنها بر روی یک کشور یا شهر تاثیر می گذارد.فراگوستو، 15 آگوست، روزی است که در ایتالیا کارناوال های هوایی و آتش بازی انجام می گردد. در این زمان تعطیلاتی وجود دارد که ایتالیایی ها در این زمان بیشتر سفر می نمایند. سعی کنید به چند علت، در این تعطیلات به ایتالیا سفر نکنید، اول آن که هزینه سفر بسیار بالا است و دوم آن که تمامی مغازه ها بسته است و کسی به جز گردشگران در شهر نیستند.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

-در شهرهایی که سفر می کنید، در پی مغازه هایی که زرق و برق دارند، نروید، این مغازه ها گردشگران را فریب می دهند و اجناس را از آن چیزی که هستند گران تر می فروشند.

- به مغازه ها و فروشگاه هایی بروید که به دور از منطقه ها گردشگری باشند.

- به رستوران ها و کافه هایی محلی بروید.

- بلیت هواپیما را از چندین ماه پیش از سفر خود تهیه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1984

به "سفر مقرون به صرفه به ایتالیا ، نکاتی برای سفر به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مقرون به صرفه به ایتالیا ، نکاتی برای سفر به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید