روش مصرف و خواص هلیله سیاه برای لاغری چیست؟

به گزارش آفتاب صبا، در طب سنتی از هلیله سیاه برای لاغری، کاهش وزن، تصفیه خون و چربی سوزی استفاده میشود. در این مطلب با روش مصرف هلیله سیاه برای لاغری آشنا شوید.

روش مصرف و خواص هلیله سیاه برای لاغری چیست؟

سرویس سلامت - تبلیغات گسترده در سراسر دنیا برای لاغری و کاهش وزن باعث شده که لاغر شدن، رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن آرزوی بسکمک از مردان و زنان باشد. امروزه تعدادی زیادی از مردم دنیا با مسئله ای به نام معضل چاقی روبه رو هستند.

بسکمک از افراد از همان دوران کودکی چاق هستند و عدهای نیز به مرور اضافه وزن پیدا میکنند. به طور کلی چاقی مسئله ای است که در کشورهای در حال توسعه بسیار زیاد شده و علت اصلی آن روش تغذیه نامناسب، کم تحرکی و سبک زندگی است.

افزایش چاقی باعث تشدید انواع بیماریهای مرتبط با آن نظیر گسترش دیابت، بالا رفتن مبتلایان به مسائل و ناراحتیهای قلبی عروقی، تنگی نفس، افزایش فشار و چربی خون میشود، همچنین چاقی و بیماریهای پس از آن در کیفیت زندگی موثر است و با کاهش کیفیت زندگی افراد در سنین میانسالی و کهنسالی باعث کاهش طول عمر به شکل چشمگیری خواهد گشت.

لاغری با گیاهان دارویی

رواج انواع رژیمهای لاغری، مکملها و داروهای لاغری و .. باعث شده که افراد برای رسیدن به وزن دلخواه و لاغر شدن با مسائل متعددی روبه رو شوند. یکی از راههای مطمئن برای کاهش وزن استفاده از گیاهان دارویی است، به طور کلی گیاهان دارویی با کنترل متابولیسم بدن، کاهش استرس و افزایش انرژی در بدن به کاهش وزن کمک می کنند. مصرف صحیح گیاهان دارویی تاثیر زیادی در کاهش وزن بدن و تناسب اندام دارد. تنها باید گیاه متناسب با ساختار بدن را با مشاوره و راهنمایی متخصص طب به سنتی شناخت و آن را در سبد رژیم غذایی روزانه قرار داد.

با این وجود آنچه مسلم است این که راهی برای لاغری سریع و معجزه آسا وجود ندارد و شما نمی توانید چربی هایی که طی سال ها روی بدن تان جمع شده را یک شبه آب کنید! اما می توانید با استفاده از یک سری نکات مهم و رعایت رژیم های غذایی خاص و همراه نمودن آن با حرکات ورزشی، تا حد چشم گیری تغییر سایز دهید و خود را برای کاهش وزن اصولی و اساسی آماده کنید.

برخی میوهها، گیاهان دارویی و ادویهها دارای خواصی هستند که به فرایند کاهش وزن کمک می کنند، از جمله این گیاهان می توان به کرفس، دارچین، فلفل، زنجبیل، چای سبز، سیاه دانه، خاکشیر و هلیله سیاه برای لاغری اشاره نمود.

خواص هلیله سیاه برای لاغری

یکی از گیاهان مفید برای درمان بیماریها که خاصیت لاغر کنندگی داشته و نام آن به همراه چند گیاه دیگر در زمره مواد چربی سوز و ضد چاقی مطرح است هلیله سیاه است. در طب سنتی اسلامی از هلیله سیاه، به عنوان کاهنده وزن بدن، پاکسازی و تصفیه خون، چربی سوزی و لاغر کننده یاد شده است که به طور کلی به سوخت و ساز بهتر چربی ها کمک می کنند. هلیله سیاه طبع سرد و خشک دارد. برخی خواص دارویی این گیاه علاوه بر لاغری، تقویت حافظه، تقویت کبد، تقویت چشم، جلوگیری و برطرف سفیدی مو، برطرف بوی بد دهان، درمان اسهال و بسکمک ناراحتیهای دیگر است.

روش مصرف هلیله سیاه برای لاغری

از مهمترین خواص هلیله سیاه برای لاغری تقویت معده، درمان سستی معده، درمان یبوست و کوچک کردن شکم است. در واقع، مصرف هلیله سیاه موجب کارکرد صحیح معده می شود. در اینجا براساس مکانیسم اثر هلیله برای لاغری، روشهای مصرف ان آورده شده است:

  • یکی از راههای مصرف هلیله سیاه برای لاغری استفاده از آن برای کاهش چربیهای شکم و پهلو است. به این منظور، باید به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله را نیم کوب کرده و شب اول یک عدد از آن را میل کنید و به ترتیب، شبهای بعد یک دانه اضافه شود تا روز چهلم می شود چهل عدد. بعد از شب چهلم یک عدد کم شد و تا آنکه بر گشت به یک عدد که مجموعا هشتاد روز ادامه دارد.
  • استفاده از هلیله برای تقویت معده و به تبع آن کارکرد صحیح دستگاه گوارش و در نتیجه کاهش وزن اصولی است. به این منظور، 3 گرم از دانه هلیله را کوبیده، به مدت سه روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری آن را روی زبان ریخته روی آن مقداری آب گرم میل شود. مصرف هلیله سیاه به این روش، سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند.
  • یبوست مزمن یکی از عوامل ایجاد کننده چاقی است و خود یک بیماری محسوب میشود. برای برطرف کردن یبوست های شدید می توانید به مدت چهل شب بدون وقفه از هلیله سیاه استفاده کنید. برای این منظور باید هلیله سیاه ریز و سفت را تمیز کرده سپس دویست گرم آن را کوبیده و بعد از هر شب به مدت چهل شب پنج گرم آن را روی زبان بریزید و بعد از آن آب بخورید.
منبع: setare.com
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1086

به "روش مصرف و خواص هلیله سیاه برای لاغری چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش مصرف و خواص هلیله سیاه برای لاغری چیست؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش مصرف و خواص هلیله سیاه برای لاغری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید