دانش بنیان ها ابزارهای حفاری و برش ساختند

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان ابزارهای براده برداری از جنس تنگستن کارباید معروف به الماسه و هلدرهای کاربردی در زمینه تراشکاری، فرزکاری، سوراخ کاری و ابزار برشی ماشین های حفاری TBM و EPB ابزارهای حفاری نفت و معدن و قطعات سایشی و ابزار مخصوص فراوری می نماید.

دانش بنیان ها ابزارهای حفاری و برش ساختند

رضا رحیمی طاری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره فرایند فراوری الماسه ها گفت: این محصول با روش متالوژی پودر ساخته می گردد که این روش در ایران، یک روش نو برای ساخت اینگونه ابزارها محسوب می گردد. ابتدا مواد خام پس از کنترل وارد کارگاه اسپری درایر شده و در آنجا طی یک سیکل برنامه ریزی شده به انواع گرانول تبدیل می گردد.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم در عملیات تراشکاری و برش درست عمل کنیم ضروری است که ابزار برشی مناسبی را انتخاب کنیم. یکی از عوامل مهم در عمر ابزارهای برشی، جنس خود ابزار است. الماس تراشکاری سخت ترین ماده شناخته شده در دنیا است. این الماس ها ابزارهایی قابل تعویض هستند که برای براده برداری و برش کاری روی فلزات استفاده می گردد. ویژگی های خاص و مفید الماس تضمین اندازه های یکنواخت قطعات، برش دقیق و صافی سطح برش است.

به گفته این فعال دانش بنیان، سختی بالا، مقاومت به سایش، قابلیت راهنمایی حرارتی، استحکام فشاری بالا، انبساط حرارتی ناچیز، شباهت ابعادی در براده برداری و صافی سطح بالا از مزایای این محصول است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1273

به "دانش بنیان ها ابزارهای حفاری و برش ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها ابزارهای حفاری و برش ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید