خبرنگاران مپنا ساخت محور لکوموتیو را به فولاد اسفراین سپرد

به گزارش آفتاب صبا، بجنورد - خبرنگاران - مدیر امور نمایشگاه های مجتمع صنعتی اسفراین بیان کرد: شرکت لکوموتیو مپنا با انعقاد 2 قرارداد با مجتمع صنعتی اسفراین، ساخت 224 محور مورد احتیاج خود را، که پیش تر از اروپا و چین وارد می شد، به این شرکت سپرد.

خبرنگاران مپنا ساخت محور لکوموتیو را به فولاد اسفراین سپرد

کیوان شریفان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده که در آخرین روز برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی تهران، با حضور مدیران این 2 شرکت و معاون سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسید، مجتمع صنعتی اسفراین 160 محور لکوموتیو MAp 24 و همچنین 64 محور لکوموتیو MAP 30 را در 6 ماه برای شرکت لکوموتیو مپنا فراوری خواهد نمود.

وی اضافه نمود: محورهای مزبور پیش از این به صورت سی کی دی توسط شرکت های اروپایی فراوری می شد و قرارداد مزبور به دنبال تایید فنی محورهای فراوریی فولاد اسفراین و تحویل نمونه های آزمایشی، بسته شده است.

وی گفت: مجتمع صنعتی اسفراین تنها فراوری کننده محورهای لکوموتیو در داخل کشور، با توان تجهیزاتی منحصر به فرد و کسب استانداردهای لازم برای این محصول از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در این حوزه است که با بومی سازی این محصول صنعتی، کشور را از وابستگی کشور به واردات این قطعه و خروج ارز بی احتیاج نموده است.

بر اساس اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، داخلی سازی انواع محور لکوموتیو و واگن مسافری و باری، که از سوی ایدرو و مجتمع صنعتی اسفراین صورت پذیرفته، تا به امروز موجب صرفه جویی ارزی 2 میلیون یورویی برای کشور شده است.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، به عنوان تنها شرکت داخلی دارنده تاییدیه راه آهن جمهوری اسلامی (رجا) برای ساخت محورهای لکوموتیو، از سال گذشته همکاری خود با این شرکت را در زمینه فراوری محور و چرخ قطار (منوبلوک) شروع نموده بود که دیروز مدیرعامل رجا از آمادگی این شرکت برای تست میدانی چرخ های منوبلوک قطار ساخته شده توسط فولاد اسفراین خبر داده بود.

به گزارش خبرنگاران مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و عظیمترین فراوری کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140نوع فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان عظیمترین فراوری کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خاورمیانه، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی برطرف احتیاجهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

این شهرستان با دارا بودن 2 مجتمع عظیم و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنعتی استان محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1317

به "خبرنگاران مپنا ساخت محور لکوموتیو را به فولاد اسفراین سپرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مپنا ساخت محور لکوموتیو را به فولاد اسفراین سپرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید