خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای خراسان رضوی حضوری ثبت نام نموده اند

به گزارش آفتاب صبا، مشهد- خبرنگاران- سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ثبت نام 178 نفر معادل 52 درصد از مجموع 337 داوطلبی که تا سرانجام وقت اداری روز شنبه برای عضویت در ششمین دوره شوراهای شهر در این استان نام نویسی نموده اند، ثبت نام خود را به شکل حضوری در فرمانداری ها انجام داده اند.

خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای خراسان رضوی حضوری ثبت نام نموده اند

محمد علی نبی پور شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: همچنین 127 داوطلب به وسیله سامانه های غیرحضوری و اینترنتی وزارت کشور و 32 نفر نیز با حضور در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام نموده اند.

وی ادامه داد: به داوطلبان توصیه می گردد برای جلوگیری از ازدحام، رعایت بهتر شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا و تسهیل در فرایند ثبت نام از مراجعه حضوری به فرمانداریها خودداری نموده و به وسیله دفاتر پیشخوان دولت یا ثبت نام غیرحضوری در سامانه های موبایلی و رایانه ای وزارت کشور اقدام به نام نویسی نمایند.

نبی پور گفت: در چهارمین روز ثبت نام، 174 داوطلب یعنی بیش از شمار داوطلبان سه روز قبل از آن، برای انتخابات شوراهای شهر استان ثبت نام نموده اند که نشان دهنده افزایش شرکت در این فرایند سیاسی است.

وی اضافه کرد: از مجموع 337 داوطلب ثبت نام شده تا امروز، پنج درصد اهل سنت هستند و بانوان نیز هشت درصد از مجموع ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع 33 شهرستان خراسان رضوی، فقط کوهسرخ است که تا به امروز فردی برای حضور در انتخابات شورای شهر آن ثبت نام ننموده است.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز آدینه 28 خرداد ماه سال 1400 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، 86 شهر و 2 هزار و 300 روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان 118 هزار و 851 کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب 33 شهرستان، در مجموع هشت هزار و 600 عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

460 نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1339

به "خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای خراسان رضوی حضوری ثبت نام نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای خراسان رضوی حضوری ثبت نام نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید