خبرنگاران نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در سمنان شروع شد

به گزارش آفتاب صبا، سمنان- خبرنگاران- بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران، روز سه شنبه با حضور پژوهشگران تخصصی این رشته از داخل و خارج کشور به میزبانی دانشگاه سمنان شروع شد و تا یکم اسفند 99 ادامه دارد.

خبرنگاران نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در سمنان شروع شد

به گزارش خبرنگاران، آیین افتتاحیه بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران با حضور ویدئوکنفرانسی معاون پژوهش و فناری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس انجمن زیست شناسی کشور برگزار گردید.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در این آیین گفت : این کنگره با حضور میهمانانی از داخل و خارج از کشور به صورت حضوری و مجازی و در راستای دستیابی به اهداف سند ششم توسعه علمی کشور و نقشه جامع علمی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین پژوهشگران و دانشمندان علوم زیستی در سطح ملی و بین المللی و با شعار زیست شناسی یکپارچه: همگرایی برای توسعه پایداربرگزار می گردد.

شمس الضحی ابوالمعالی با بیان اینکه 800 مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است افزود : از این تعداد، 700 مقاله پذیرش شد که حدود 200 مقاله به صورت سخنرانی و 500 مقاله هم به صورت پوستر در مدت برگزاری این کنگره بین المللی ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه بیست ویکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران شامل چهار کنفرانس می گردد افزود : زیست شناسی گیاهی ، زیست شناسی جانوری ، زیست شناسی سلولی و مولکولی و زیست شناسی محیطی و حفاظت ، محورهای این کنفرانس است.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران ابراز داشت : این کنگره با حضور استادان و پژوهشگران شناخته شده داخلی و بین المللی در حوزه زیست شناسی از کشورهای ایران، انگلستان، کانادا، ارمنستان، هند، پاکستان، بولیوی و اسپانیا به میزبانی دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.

ابوالمعالی توضیح داد : این کنگره بستری ارزشمند را برای ارائه تازه ترین یافته های علمی، پژوهشی و فناورانه در زمینه های متنوع علوم زیستی و برگزاری سلسله نشست های هم افزایی و هم اندیشی بین استادان، دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان علوم زیستی فراهم می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1299

به "خبرنگاران نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در سمنان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در سمنان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید