خانه های خالی و بازار اجاره

به گزارش آفتاب صبا، برنامه اجاره داری حرفه ای با شناسایی خانه های خالی و راهنمایی آنها به بازار اجاره، توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است.

خانه های خالی و بازار اجاره

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن در ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی قریب الوقوع نظام اجاره داری خبر داده و گفته است: یکی از اهداف راه اندازی سامانه املاک و اسکان و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان ها و دستگاه های مختلف، شناسایی خانه های خالی و راهنمایی آن ها به بازار اجاره به منظور تقویت این بازار است.

به گزارش خبرنگاران جدا از لایحه مالیات بر عایدی املاک که هنوز از دولت به مجلس نرفته، سامانه املاک و اسکان نیز با وجود رونمایی در بهمن ماه سال گذشته، تا به امروز به دلیل عدم اتصال به دستگاه های مرتبط مانند سازمان امور مالیاتی و شهرداری ها، راه اندازی نشده است. با این وجود محمود محمودزاده، از اجرای این سامانه در آینده نزدیک خبر داده و آن را راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره عنوان نموده است.

محمودزاده هدف از کوشش برای راه اندازی این سامانه و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان ها و دستگاه های مختلف را شناسایی خانه های خالی و راهنمایی آنها به بازار اجاره دانسته و اظهار می دارد: با توجه به وضعیتی که هم اکنون برای مستاجران وجود دارد و قابل درک است که بخش عمده ای از آنها به دلیل بحران کرونا، از عهده مخارج و هزینه کرایه واحدهای مسکونی برنیایند، امیدواریم با راهنمایی خانه های خالی به سمت بازار اجاره، شاهد فرایند کاهشی اجاره بها باشیم.

پیش از این نیز پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای استیجاری توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت، طرحی میان مدت است، گفته بود: با وجود پروژه های مسکونی نیمه تمام و تمام شده ای که قابلیت الحاق به طرح اجاره داری حرفه ای را دارند، پیشنهاد می گردد تا بخش خصوصی واحدهای ساخته شده و یا در حال تکمیل خود را با دولت تهاتر کند و با ارایه واحدهای مسکونی، از دولت برای احداث واحدهای جدید، زمین دریافت کند.

بر این اساس واحدهای مسکونی تکمیل شده به گروه های مختلف درآمدی که توان تامین مسکن خود را ندارند و یا بخش عمده درآمد آنها به اجاره بها اختصاص یافته است، با بهای متناسب با درآمد، اجاره داده می گردد.

پیشنهاد مطالعه : آخرین گزارش از طرح مالیات بر عایدی مسکن را در خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 574

به "خانه های خالی و بازار اجاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های خالی و بازار اجاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید