تونی بلر چگونه یک امپراطوری تجاری در چین ایجاد کرد؟

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران: نتایج تحقیقات یک نشریه معتبر انگلیسی نشان می دهد که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس به صورت خصوصی به عنوان یک واسطه بین ابوظبی و چین فعالیت می نموده و از این راه یک امپراطوری بزرگ تجاری در چین ایجاد نموده است.

تونی بلر چگونه یک امپراطوری تجاری در چین ایجاد کرد؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، بعضی اسناد نشان می دهد که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس چگونه با برقراری ارتباط با رهبران سیاسی و تجاری بانفوذ چینی، آنها را به صندوق های سرمایه گذاری ابوظبی معرفی می نموده که خود وی برای این صندوق ها کار می نموده است.

تونی بلر همچنین زمینه لازم برای مذاکرات بین مدیر عامل شرکت داو کمیکال و تعدادی از مقام های ارشد دولتی و تجاری چین را فراهم نموده است. نقش تونی بلر نشانگر نفوذ و تسلط وی در یکی از بزرگترین و مهمترین همکاری های مالی قرن حاضر است، یعنی همکاری مالی و تجاری بین امارات متحده عربی که سرشار از ثروت و سرمایه است و یک ابر قدرت مالی در حال ظهور به نام چین.

انتشار این اسناد در شرایطی است که تلگراف روز پنج شنبه نیز برای نخستین بار از نقش تونی بلر در کسب و کار بین المللی و فعالیت های مشاوره ای وی پرده برداشت.

تونی بلر از زمانی که از نخست وزیری انگلیس کنار رفته است، تاکنون بیش از 20 بار به چین سفر نموده است. این در حالی است که تونی بلر در زمان نخست وزیری تنها 5 بار به چین سفر نموده بود. سخنگوی تونی بلر مدعی شده است که وی برای معرفی سیاستمداران و تجار چینی به صندوق های سرمایه گذاری ابوظبی هیچ پولی دریافت ننموده است.

تونی بلر در نوامبر 2007 میلادی در شهر صنعتی دونگ گوان چین یک سخنرانی انجام داد و بابت شرکت در این نشست از سوی یک شرکت ساختمان سازی چین بیش از 200 هزار پوند دریافت کرد.

کین گانگ مشاور روابط عمومی که سخنرانی تونی بلر را برای این شرکت چینی ترتیب داده بود، در این باره گفت: تاثیر این سخنرانی فوق العاده بود، تاثیر آن فراتر از انتظارات بود. به لطف شخصیت کاریزماتیک تونی بلر، این شرکت چینی به برند تازه ای در عرصه ساخت و ساز و فعالیت های ساختمانی تبدیل شد و به اهداف برندسازی خود دست یافت.

وی اضافه کرد: مشتریان تصور خواهند کرد که این شرکت چینی یک نفوذ بین المللی دارد و حضور تونی بلر در این نشست موجب اطمینان بیشتر مشتریان شده است. تونی بلر یک وجهه بسیار خوب در چین دارد.

سفر نوامبر 2007 تونی بلر به چین ششمین سفر وی به این کشور بوده است. ولی بلر اکنون بیش از 20 بار پس از کناره گیری از نخست وزیری، به چین سفر نموده است.

اسناد تلگراف نشان می دهد که تونی بلر روابط گسترده ای با عالی ترین مقام های حزب کمونیست و شرکت های دولتی چین برقرار نموده است.

تونی بلر و هیات همراه وی به یکی از مشتریان شناخته شده هتل های مجلل چین تبدیل شده اند. هزینه اقامت در هر سوئیت هتل های مجلل چین هر شب بیش از 4 هزار پوند است.

در جریان سفر 5 روزه بلر به چین در سال 2010 میلادی، وی با لی کی کیانگ که هم اکنون نخست وزیر چین است و همین طور فو یینگ معاون وزیر خارجه و لو جی وی رئیس سابق شرکت سرمایه گذاری چین و وزیر دارایی فعلی این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

در جریان سفر 6 روزه در دسامبر 2013 میلادی به چین نیز بلر در 3 کنفرانس مختلف شرکت نموده و یک نشست نیز با ما کای معاون نخست وزیر چین داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 383

به "تونی بلر چگونه یک امپراطوری تجاری در چین ایجاد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونی بلر چگونه یک امپراطوری تجاری در چین ایجاد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید