تشکل استعدادیابی در مدارس باید راه اندازی گردد

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه استعدادیابی دانش آموزان به مرور زمان حاصل می گردد، گفت باید یک تشکل در مدارس ایجاد گردد تا بتوان با نظرات کارشناسی دانش آموزان با استعداد را تشخیص داد.

تشکل استعدادیابی در مدارس باید راه اندازی گردد

سیدسلمان ذاکر در گفت و گو با پانا درباره کشف استعدادهای دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: ما باید بتوانیم افراد نخبه را شناسایی و در عرصه های مختلف استعدادیابی کنیم، در این صورت می توانیم مدیریت کشور را تضمین کنیم اما یک نهاد و متولی خاص برای این امر تشکیل نشده است و این یک خلا بزرگ است.

وی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: سند تحول بنیادین به تشکیلات و ساختار جدیدی احتیاج دارید تا بند به بند آن عملیاتی گردد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: استعدادیابی دانش آموزان به مرور زمان حاصل می گردد؛ باید همه معلمان و مدیران مدارس روستایی و شهری را درگیر این موضوع نمایند و بعلاوه باید یک تشکل در مدارس ایجاد گردد تا بتوان با نظرات کارشناسی دانش آموزان با استعداد را تشخیص داد و به گونه ای نباشد که نتیجه حاصل نگردد.

وی افزود: اگر متولی در این امر داشتیم تا به امروز همه افراد با استعداد در رشته خود فعالیت می کردند اما متاسفانه امروز تخصص و استعداد مفقود شده است.

ذاکر درباره نقش مجلس در این زمینه نیز گفت: مجلس شورای اسلامی قانونگذار است حتما اگر در این زمینه خلا باشد، دولت باید لایحه به مجلس ارسال کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1920

به "تشکل استعدادیابی در مدارس باید راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل استعدادیابی در مدارس باید راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید