برنج خارجی قابل ردیابی است اما برنج ایرانی قابل احتکار است

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - دبیر انجمن واردکنندگان برنج اعلام کرد که برنج خارجی زیر نظر سیستم جامع تجارت و قابل ردیابی است اما متاسفانه برنج ایرانی به راحتی قابل احتکار است.

برنج خارجی قابل ردیابی است اما برنج ایرانی قابل احتکار است

به گزارش مهر، مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در واکنش به افزایش قیمت این کالا با اشاره به اینکه عنوان می شود مقدار تولید برنج در کشور بیش از دو میلیون تن است، گفت: با گذشت حدود چهارماه از فصل برداشت، آیا این مقدار برنج مصرف شده یا بحث احتکار آن مطرح است؟ یا اینکه باید در اعداد اعلام شده درباره تولید تجدیدنظر کرد؟

وی ضمن انتقاد شدید از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی درباره ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی، افزود: باید از آقایان سوال کرد که چرا با برقراری ممنوعیت موجب کمبود و گرانی برنج شدند؟

کشاورز افزود: در حال حاضر قیمت برنج ایرانی به شکل افسارگسیخته ای بالا رفته است، کجای این سیاست معنای حمایت از تولید را می دهد، آیا به جایگاه مصرف کنندگان توجهی شده است؟ آیا مأموریت قانون تمرکز ایجاد چنین وضعیتی است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره احتکار برنج نیز توضیح داد: برنج خارجی زیر نظر سیستم جامع تجارت است بنابراین می توان به کیلو گرم معین کرد که در کدام انبار و چه زمانی محموله وجود دارد ونحوه فروش وتوزیع آن چگونه است اما متأسفانه با توجه به اینکه برنج تولید داخل مجوز از مراجع رسمی ندارد به راحتی قابل احتکار است بدون اینکه ردی از کسی جا بماند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1797

به "برنج خارجی قابل ردیابی است اما برنج ایرانی قابل احتکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنج خارجی قابل ردیابی است اما برنج ایرانی قابل احتکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید