این میوه پاییزی درمان دردهای گوارشی است

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران :دانشمندان می گویند گلابی دارای خواص بسیاری است که برای سلامت قلب و دستگاه گوارش مفید است.

این میوه پاییزی درمان دردهای گوارشی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران به نقل از اورگانیک فکتس، گلابی از زمان های قدیم به دلیل طعم دلچسبش، هواداران زیادی داشته است. با این حال، علاوه بر خوشمزگی این میوه، گلابی دارای خواص بی شماری است. شواهد متقن نشان داده است این میوه می تواند به کاهش وزن، بهبود هضم غذا، افزایش سلامت قلب و تنظیم فشار خون یاری کند همچنین گلابی یکی از بهترین منابع فیبر رژیمی و آنتی اکسیدان های مختلف است.

براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، یک گلابی متوسط دارای 101 کالری انرژی، 27 گرم کربوهیدرات، و 5.5 گرم فیبر است. این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین های K، C و ویتامین های خانواده B، فولات، فیبر رژیمی، مس، منگنز، و منیزیم است.

تحقیقات در سال 2015 نشان داد فنولیک موجود در پوست گلابی می تواند باعث ارتقای سلامت دستگاه گوارش گردد همچنین مصرف این میوه می تواند فرایند رشد باکتری های مخرب در دستگاه گوارش را کُند کند.

پژوهشی دیگر در دانشگاه مینه سوتا نشان داد مصرف یک گلابی متوسط می تواند 18 درصد احتیاج روزانه بدن به فیبر را تامین کند. فیبر باعث تسهیل حرکت مواد غذایی در روده می گردد و به طور همزمان از وقوع یبوست و اسهال جلوگیری می نماید.

گلابی یکی از میوه های کم کالری است. تحقیقات آزمایشگاهی روی زنان 30 تا 50 ساله نشان داد مصرف گلابی به مدت 10 هفته باعث یاری به کاهش وزن آن ها شده است. از این رو، افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می توانند به گلابی به عنوان یکی از گزینه ها برای گنجاندن در رژیم غذایی خود فکر نمایند.

همچنین تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد ویتامین C موجود در گلابی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های مختلف است که می تواند منجر به تحریک برای فراوری بیشتر گلبول های سفید خون که مسئول مبارزه با عوامل بیماری زا هستند، گردد.

تاثیر مثبت مصرف گلابی در از بین بردن علائم بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزای فصلی و دیگر بیماری های ملایم تایید شده است.

یک تحقیق در سال 2019 نشان داد میان مصرف گلابی و کاهش بیماری های قلبی - عروقی و دیابت ارتباط مستقیمی وجود دارد. این میوه سرشار از پتاسیم است که به طور طبیعی باعث کاهش اثرگذاری سدیم و در نتیجه کاهش فشار خون می گردد.

فشار خون به طور مستقیم در سکته قلبی و مغزی نقش دارد. تحقیقات دانشمندان سوئدی ارتباط معکوس میان مصرف سبزیجات و میوه ها با خطر وقوع سکته مغزی را نشان داده است.

خواص ضدالتهابی، از دیگر فواید مصرف گلابی است. می توانید گلابی را به صورت تازه یا کنسرو شده مورد استفاده قرار دهید و علاوه بر لذت شیرینی یک میوه دلچسب، از خواص بی شمار آن برای بدن خود بهره مند شوید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1216

به "این میوه پاییزی درمان دردهای گوارشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه پاییزی درمان دردهای گوارشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید