انفجار تروریستی در عفرین، حملات سنگین ترکیه به شمال الرقه، شورش زندانیان داعش، احیای تروریست ها توسط آمریکا

به گزارش آفتاب صبا، خبرگزاری خبرنگاران- در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر عفرین 3 نفر از جمله یک کودک شهید و تعدادی زخمی شدند.

انفجار تروریستی در عفرین، حملات سنگین ترکیه به شمال الرقه، شورش زندانیان داعش، احیای تروریست ها توسط آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، تلویزیون الجزیره مباشر تصاویری از انفجار امروز در محله صنعتی شهر عفرین در شمال حلب پخش کرد.

در این انفجار سه نفر از جمله یک کودک شهید و شمار زیادی نیز زخمی شدند. این حادثه امروز در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر عفرین در حومه استان حلب سوریه به وقوع پیوست.

سوریه، انفجار در شهر بوکمال را تکذیب کرد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اخبار انتشار یافته از سوی بعضی از کانال های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی مبنی بر وقوع انفجار در شهر بوکمال این کشور را تکذیب کرد.

خبرنگار خبرگزاری سانا در دیر الزور وقوع هرگونه انفجار در این شهر را رد کرد و اضافه نمود: آنچه که بعضی کانال ها از وقوع چند انفجار در منطقه بوکمال در شرق استان دیر الزور گزارش نموده اند، صحت ندارد.

بعضی از شبکه ها و کانال های خبری به نقل از دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن واقع شده است، ادعا کردند که صدای انفجارهای شدید امروز در مناطقی از بوکمال سوریه شنیده شد.

حملات سنگین ترکیه به شمال الرقه

در حالی که ترکیه و گروه های مسلح تحت حمایت آن شمال الرقه را هدف حملات سنگین قرار دادند، بین نیرو های قسد و نیرو های تحت حمایت ترکیه درگیری هایی رخ داد.

به گزارش تلویزیون المیادین، در حالی که ترکیه و گروه های مسلح تحت حمایت آن شمال الرقه را هدف حملات سنگین قرار دادند، بین نیرو های قسد و نیرو های تحت حمایت ترکیه درگیری هایی رخ داد.

نیرو های سوریه دمکراتیک دیشب با گروه های مسلح تحت حمایت ترکیه که برای نفوذ به جاده ام 4 کوشش کردند، درگیر شدند. پیش از آن هم نیرو های ترکیه این جاده را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.

خبرگزاری سانا بیان کرد نیرو های ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آنکارا، با تسلیحات سنگین، اطراف منطقه عین عیسی در حومه شمالی الرقه و همچنین بعضی از روستا های غرب این شهر را بار دیگر هدف تجاوزگری قرار دادند که به خسارت های مادی در دارایی ها و مراکز خدماتی منجر شد.

افزایش جنایت گروه های تروریستی درسوریه

معاون وزیر خارجه سوریه درجلسه غیر رسمی شورای امنیت درباره افزایش جنایت گروه های تروریستی به ویژه گروهک قسط علیه بچه ها در سوریه هشدار داد.

به گزارش تلویزیون المیادین، معاون وزیر خارجه سوریه گفت گروه های تروریستی و نیرو های سوریه دمکراتیک جنایت های مختلفی علیه بچه ها سوریه مرتکب می شوند.

بشار الجعفری کشور هایی را که نیرو های مسلح خود را برای جنگیدن در سوریه اعزام و با بازگشت آن ها مخالفت می نمایند، محکوم کرد.

وی در جلسه غیر رسمی شورای امنیت که روسیه و قزاقستان در مورد درگیری های مسلحانه و به شکل ویدئو کنفرانس برگزار کردند، بر لزوم هماهنگی با دولت سوریه در هر طرحی برای بازگرداندن ده ها هزار کودک سوریه تاکید نمود.

بشار الجعفری گفت: گروه های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب و مزدور قسد جنایت ها و تجاوز های خطرناکی علیه بچه ها سوریه مرتکب می شوند. کشتار، گرسنه نگه داشتن، ربودن بچه ها، بکارگیری آن ها و انتقالشان به مناطق درگیری کشور های منطقه، به آتش کشیدن مدارس و بیمارستان ها و ویران کردن یا استفاده نظامی از آنها، سنگ اندازی در فرایند آموزش و جلوگیری از آن، از جمله این جنایت ها است. به همین سبب، تعجب می کنیم که اوضاع بچه ها در سوریه خارج از چارچوب واقعی آن آنالیز می گردد.

شورش زندانیان داعشی در شمال سوریه

منابع سوری گزارش دادند که زندانیان داعشی در یک زندان در شمال شرق این کشور شورش نموده اند.

تلویزیون سوریه، امروز (شنبه)، گزارش داد که زندانیان داعشی در زندان کامب البلغار در شرق شهر الشدادی (جنوب استان الحسکه-شمال شرق سوریه) شورش نموده اند.

وبگاه الاعلام الحربی المرکزی به نقل از تلویزیون سوریه گزارش داد زندان یادشده تحت کنترل شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است که از حمایت آمریکا برخوردارند.

بر اساس این گزارش، منابع محلی خبر دادند که تروریستها تمام وسایل موجود در زندان را به آتش کشیده اند؛ زندانی که حدود 5000 تروریست در آن زندانی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که شبه نظامیان قسد زندان را محاصره نموده اند تا از فرار داعشی ها جلوگیری نمایند.

احیای گروه های تروریستی در مناطق تحت نفوذ آمریکا

تشدید فعالیت داعش و قسد در مناطق تحت نفوذ آمریکا در سوریه از قصد واشنگتن برای احیای گروه های تروریستی و تهدید امنیت سوریه پرده برمی دارد.

به گزارش المیادین، در ابتدای دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، داعش و قسد در شرق سوریه تحرکاتی داشتند؛ آن هم در حالی که این گروه ها در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا آرام بودند. مسکو و دمشق از نزدیک، افزایش این فعالیت ها را زیر نظر می گیرند و قاطعانه برای بازنگشتن به شرایط به گذشته تصمیم گرفته اند.

اوغاریت دندش گزارشگر این شبکه گزارش داد: داعش از صحرای سوریه سر بلند نموده است و قسد محاصره محله های استان قامشلی را که هوادار حکومت سوریه هستند تشدید کرد. شاید این تحولات جدای از یکدیگر تلقی گردد؛ اما در واقع در عرصه میدانی به یکدیگر مرتبط است. ارتش آمریکا عظیم ترین گروه در دو منطقه محسوب می گردد. در حالی که روسیه برای از بین بردن شکاف بین گروه های کُردی و حکومت کوشش می کرد، بار دیگر صدای آمریکا برای حمایت از کُرد ها بلند شد.

این دو موضع حکایت گر عرصه سوریه است؛ یک موضع به دنبال حل سیاسی در این کشور است. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در کنفرانس مشترک با همتای ترکی خود در استانبول، با تاکید بر این موضع، گفت حل بحران سوریه وارد راستا سیاسی شد.

از سوی دیگر، موضع ترکیه و آمریکا است که به وسیله تشدید تنش نظامی در مواضع نفوذ آن ها و تکرار عمل گروه های افراط گرا مانند داعش و النصره و شروع عملیات آن ها علیه ارتش سوریه در مناطق صحرایی، دیرالزور و دیگر جبهه های پراکنده از مناطق نفوذ ترکیه و آمریکا، این موضع گیری مشاهده شد.

این تشدید درگیری ها در حالی صورت گرفت که اقدامات مقدماتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در چند ماه آینده انجام می گردد و از سوی دیگر، نشست های کمیته تدوین قانون اساسی که در ژنو تشکیل جلسه می دهد، با کشمکش مستمر همراه است.

ترکیه از یک سو به حمایت از گروه های افراط گرا ادامه می دهد و از سوی دیگر، با ارتش خود در عملیات نظامی مشارکت می نماید. همان طور که این موضوع در عین عیسی روی داد. آنکارا از سوی دیگر در اعلام بیانیه مشترک با روسیه و ایران، در چارچوب آمادگی برای برگزاری نشست سه جانبه کشور های حامی آستانه مشارکت کرد. این بیانیه بر پایبندی این کشور ها به حاکمیت سوریه و وحدت و استقلال آن تاکید می نماید.

عرصه سوریه در انتظار تعیین شدن رویکرد های دولت جدید آمریکا در سوریه، شعله ور باقی مانده است و با بازگشت پرچم های سیاه گروه های تروریستی و تهدید امنیت سوریه، هر لحظه این احتمال وجود دارد که این کشور بار دیگر به تیتر خبر ها تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1265

به "انفجار تروریستی در عفرین، حملات سنگین ترکیه به شمال الرقه، شورش زندانیان داعش، احیای تروریست ها توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار تروریستی در عفرین، حملات سنگین ترکیه به شمال الرقه، شورش زندانیان داعش، احیای تروریست ها توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید