اقتصاد فرانسه احتمالا در امسال 11 درصد کوچک تر می گردد

به گزارش آفتاب صبا، وزیر اقتصاد فرانسه با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور گفت که احتمالا حجم اقتصاد فرانسه طی امسال با افت 11 درصدی روبرو خواهد شد.

اقتصاد فرانسه احتمالا در امسال 11 درصد کوچک تر می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از آناتولی، برونو لی ماریه، وزیر اقتصاد فرانسه در تبادل نظر با یک شبکه رادیویی با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، گفت: فراوری ناخالص داخلی فرانسه طی امسال احتمالا با کاهش 11 درصدی روبرو خواهد شد.

لی ماریه در پاسخ به این پرسش که موسسه ملی آمار فرانسه پیش بینی کوچک شدن 9 درصدی اقتصاد در سال 2020 را نموده آیا با این موضوع موافقید؟ گفت: در شرایط کنونی کوچک تر شدن 11 درصدی (فراوری ناخالص داخلی) را تائید می کنم.

وزیر اقتصاد فرانسه در این باره اضافه کرد: اگر چه طی ماه های مه و ژوئن شرایط مالی تاحدودی بهبود یافت اما مسائل مبهم زیادی برای تمام امسال وجود دارد. موضوعاتی چون برگزیت، انتخابات آمریکا و راهبرد پنج ساله جدید چین از جمله اینها هستند. تمامی این تحولات بر تجارت جهانی و بالطبع بر رشد مالی فرانسه تاثیر خواهند گذاشت.

فرانسه به عنوان دومین قدرت مالی منطقه یورو پس از آلمان، شاهد رشد منفی 13.8 درصدی طی سه ماهه دوم سال 2020 بود. طی این مدت اقتصاد آلمان نیز 10.1 درصد کوچک تر شده است. دولت آلمان پیش بینی نموده که شیوع کرونا باعث کوچک تر شدن حجم اقتصاد این کشور تا سرانجام سال گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 976

به "اقتصاد فرانسه احتمالا در امسال 11 درصد کوچک تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد فرانسه احتمالا در امسال 11 درصد کوچک تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید