افشای لابی امارات در آمریکا علیه عربستان

به گزارش آفتاب صبا، یک معارض سعودی با تشدید اختلافات میان امارات و عربستان از لابی گری امارات در واشنگتن علیه عربستان اطلاع داد.

افشای لابی امارات در آمریکا علیه عربستان

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الواقع السعودی، عمر بن عبدالعزیز الزهرانی معارض سعودی فاش کرد که امارات متحده به رهبری یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن لابی علیه عربستان تشکیل داده است.

عبدالعزیز الزهرانی در ویدیویی تاکید نمود که یوسف العتیبه و کسانی که در واشنگتن همراه او هستند می گویند که از سیاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خسته شده اند و او یک بار سنگین بر دوش امارات است.

این معارض سعودی اضافه نمود: بیشترین لابی گران در واشنگتن علیه عربستان از سوی امارات است نه قطری ها.

وی اضافه نمود: قطری ها امروز در تعطیلات به سر می برند .. آنها به آمادگی برای جام جهانی مشغول هستند و علاقه ای به درگیری با هیچ کسی ندارند و اماراتی ها کسانی هستند که بیشترین لابی را علیه عربستان در واشنگتن انجام می دهند.

الزهرانی از کسانی که خواهان حل تنش های میان روابط بین امارات و عربستان سعودی هستند خواست، این اقدام را متوقف نمایند؛ چراکه شهفرایندان سعودی هم تحت تأثیر امارات قرار گرفتند و به وسیله آن ها آسیب دیدند تا جایی که تنباکوهای تقلبی را به آن ها دادند.

الزهرانی به قطری ها هم هشدار داد که سرگرم سازش در روابط میان امارات و عربستان نباشند و به جام جهانی بپردازند زیرا مردم خلیج فارس حسن اتحادی میان محمد بن سلمان و محمد بن زاید حاکم ابوظبی نمی بینند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی به اسم دو هم پیمان عظیم در منطقه از گذشته رابطه متعادلی با یکدیگر داشته و به شکل مشترک و البته با رعایت سلسله مراتب در پفراینده های مختلف منطقه ورود می کردند. مهم ترین پفراینده مشترک دو طرف در این میان، جنگ یمن بود که به سرکردگی ابوظبی و ریاض تحت راهنمایی مستقیم آمریکا شروع و در پی آن منشاء بروز و تشدید اختلافات میان عربستان و امارات شد. این روزها اختلافات دو طرف با بروز مسائلی مانند فرایند آشتی ریاض با قطر بدون اطلاع امارات، مسائل دو کشور در توافق درباره کاهش فراوری نفت اوپک و خروج امارات از زیر چتر عربستان در اوپک، وارد فاز جدیدی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1513

به "افشای لابی امارات در آمریکا علیه عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای لابی امارات در آمریکا علیه عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید