اعضای سندیکای بیمه گران ایران میهمان خانه ملت

به گزارش آفتاب صبا، نشست مشترک کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و فراکسیون توسعه پایدار و تامین اقتصادی با اعضای سندیکای بیمه گران ایران در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

اعضای سندیکای بیمه گران ایران میهمان خانه ملت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران ، دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکا، مدیران عامل شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی امروز یکشنبه مهمان نمایندگان مجلس در خانه ملت بودند و در مورد چالش ها و مسایل صنعت بیمه با دکتر علی نیکزاد نایب رئیس و دکتر سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به گفت وگو نشستند.

در این نشست دکتر کریمی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه پشتیبان اقتصاد کشور است، گفت: صنعت بیمه در راه خدمت¬رسانی بهتر با بعضی موانع از جمله دو دسته عوارض روبرو است. نخست عوارض قانونی که متاسفانه به صنعت بیمه درخصوص نحوه هزینه کرد آن گزارشی داده نمی گردد و دوم عوارضی که در بعضی مناطق شاهد آن هستیم.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از وضع عوارض جدیدی در لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور تهیه شده توسط وزارت کشور اطلاع داد و گفت: وزارت کشور در بخش منابع مالی لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور ، اخذ 10 درصد عوارض از صنعت بیمه را پیش بینی نموده که این لایحه در کمیسیون مالی دولت در دست آنالیز است. ما بشدت مخالف این عوارض هستیم چراکه صنعت بیمه دیگر ظرفیت این فشارها را ندارد.

وی با اشاره به مسائلی که صنعت بیمه درخصوص اجرای قانون بیمه شخص ثالث روبرواست از نمایندگان مجلس تقاضا کرد برای اصلاح این قانون یاری نمایند.

دکتر کریمی درباره تکالیف مندرج در برنامه ششم توسعه مبنی بر دستیابی به ضریب نفوذ 7 درصد نیز خاطرنشان ساخت: شأن مردم ایران قطعا بیشتر از این رقم است، اما قانونگذار سازوکارهای لازم برای دستیابی به این رقم را پیش¬بینی ننموده است. از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم برای بهره مندی صنعت بیمه از ابزارهای دستیابی به این مهم نیز تدابیری بیاندیشند.

دکتر سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست درباره مسائل صنعت بیمه موضوعاتی را اعلام کرد.

وی با اشاره به دو مشکل عمده صنعت بیمه شامل عوارض و مقررات زائد، گفت: ما در این دو زمینه آمادگی همکاری لازم با صنعت بیمه را داریم و پیشنهاد می گردد سندیکای بیمه گران ایران برای نقش ملی صنعت بیمه برنامه ای تهیه و به فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی ارائه دهد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام خبر تشکیل کمیته بیمه ذیل فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی، گفت: این کمیته متشکل از جمعی نمایندگان مجلس به ریاست دکتر آقای دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس فعالیت خود را شروع خواهد نمود و آقای دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز از سوی صنعت بیمه در این کمیته عضویت خواهد داشت.

رئیس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی، بیمه را یک فعالیت دانش بنیان دانست و گفت: در دوره ای که وزیر اقتصاد بودم بحث کور اینشورنس را مطرح کردم؛ خیلی سریع بحث اینشورتک مطرح شد و حالا موضوع بلاک¬چین مطرح است. سرعت تحول بالاست و صنعت بیمه کشور باید متناسب با این تحولات حرکت روبه جلو داشته باشد.

همچنین در ادامه این نشست دکتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کشور مظلوم واقع شده است، گفت: کاهش ارزش پول ملی و نبود ثبات مالی، مسائل جدی برای فرآیند بیمه گری پدید آورده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لزوم نظارت بر هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه به دستگاه های مختلف گفت: این آمادگی وجود دارد که دستگاههای اجرایی دریافت نماینده عوارض به مجلس احضار و در جلسات مشترک با بیمه گران نحوه هزینه کرد آنرا اعلام نمایند تا این گزارش مورد آنالیز قرار گیرد.

دکتر نیکزاد همچنین با توجه دادن جمع حاضر به نگاه عمیق رئیس قوه قضاییه به دغدغه های فعالان مالی کشور، اعلام آمادگی کرد مسائل بیمه گران در قوه قضاییه را پیگیری نماید.

در این نشست همچنین تعدادی از مدیران عامل از جمله دکتر محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران، دکتر علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، دکتر ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا، دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه کوثر و هادی اویار حسین مدیرعامل بیمه پارسیان سخنانی را درباره مسائل صنعت بیمه ابراز نموده و پیشنهاداتی برای برطرف این مسائل ارایه کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه علاوه بر دکتر علی نیکزاد نایب رییس مجلس و دکتر سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی؛آقایان فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس، رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و دکتر علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکار و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1057

به "اعضای سندیکای بیمه گران ایران میهمان خانه ملت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای سندیکای بیمه گران ایران میهمان خانه ملت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید