اتحادیه اروپا یاری های اقتصادی به ترکیه را کاهش می دهد

به گزارش آفتاب صبا، رسانه های آلمانی از کاهش 75 درصدی یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به ترکیه در امسال میلادی خبر دادند.

اتحادیه اروپا یاری های اقتصادی به ترکیه را کاهش می دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا بهار 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش ایسنا، گروه رسانه ای فونکه با استناد به نامه ای که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به مجلس اروپا ارسال نموده است، اعلام نمود که یاری های اقتصادی این اتحادیه به ترکیه برای سال 2020 به شدت کاهش می یابد.

طبق این گزارش، بورل در نامه خود به مجلس اروپا اطلاع داده است که کاهش یاری های اقتصادی به آنکارا به دلیل حفاری غیرمجاز برای استخراج گاز در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل قبرس و همچنین ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه در اکتبر گذشته صورت می گیرد.

گروه رسانه ای فونکه در ادامه گزارش داد که طبق نامه بورل به مجلس اروپا، یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به ترکیه برای سال 2020 تا حدود 75 درصد کاهش می یابد. اما این کاهش یاری ها شامل یاری های اتحادیه اروپا به ترکیه در چارچوب توافقنامه پناهندگان نمی گردد.

این گروه رسانه ای در ادامه به نقل از کمیسیون این اتحادیه اعلام نمود که ترکیه در امسال میلادی تنها 168 میلیون یورو از یاری های اروپا به منظور آماده سازی خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت می نماید و 150 میلیون یورو از یاری های امسال به ترکیه به برنامه های توسعه دموکراسی و حاکمیت قانون و 18 میلیون یورو نیز به برنامه توسعه مناطق روستایی اختصاص داده می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 434

به "اتحادیه اروپا یاری های اقتصادی به ترکیه را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا یاری های اقتصادی به ترکیه را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید