اتحادیه اروپا عملیات آموزش نظامی در اقتصادی را به حال تعلیق درآورد

به گزارش آفتاب صبا، اتحادیه اروپا با توجه به ناامنی های ایجاد شده بعد از کودتای نظامی در اقتصادی عملیات آموزش نظامی در این کشور را به حال تعلیق درآورد.

اتحادیه اروپا عملیات آموزش نظامی در اقتصادی را به حال تعلیق درآورد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، اتحادیه اروپا عملیات آموزشی خود به دلیل کودتای نظامی در مالی را به حال تعلیق در می آورد.

اتحادیه اروپا عملیات آموزشی خود برای نیروهای پلیس و ارتش در کشور مالی را به دلیل نللمنی های ایجاد شده بعد از کودتای نظامی در این کشور موقتا به حال تعلیق درمی آورد.

این خبر را جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اوپا بعد از ملاقات با وزرای دفاع اروپا اعلام نموده و گفت: این عملیات آموزشی نظامی موقتا به حال تعلیق در می آید.

وی در عین حال تاکید نمود که به محض مساعد شدن شرایط این عملیات آموزشی باید ادامه یابد. بورل اضافه نمود: اتحادیه اروپا در مالی سرمایه گذاری زیادی نموده است و این سرمایه ها نباید از دست برود.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان هم به عنوان اساسی برای پیشبرد این عملیات بازگشت سریع به نظم منطبق با قانون اساسی در مالی را درخواست کرد.

وی از کودتاچیان درخواست کرد که هر چه سریع تر فرایند تحول را شروع نموده و راه برای انتخابات جدید را شروع نمایند.

نیروهای آلمانی در مالی به دلایل امنیتی فعلا در اردوگاه های خود می مانند. این مسئله هم برای نیروهای آموزشی اتحادیه اروپا و هم عملیات کلاه آبی های سازمان ملل در شمال این کشور صدق می نماید.

کارن بائر همچنین این مسئله را تایید کرد که بعضی از رهبران کودتاچیان همچنین از آموزش های نیروهای آلمانی و فرنسوی در این کشور بهره مند شده اند.

با این همه بورل هر گونه مسئولیت اتحادیه اروپا درباره وقوع کودتا در این کشور آفریقایی را رد کرد. وی خاطرنشان کرد: ما به سربازان برای کودتا آموزش ندیده ایم.

وی تاکید نمود: 90 درصد ارتش مالی در ماموریت ما در این کشور آموزش دیده اند، اما چهار رهبر برجسته کودتاچیان توسط عملیات ما آموزش ندیده اند بلکه در روسیه و آمریکا آموزش دیده اند. وی جزئیاتی در این باره اظهار نکرد.

نظامیان شورشی وابسته به ارتش مالی اخیرا با انجام کودتا علیه دولت، ابوبکر ابراهیم کیتا رئیس جمهور و بوبو سیسه نخست وزیر این کشور را بازداشت کردند.

نظامیان با دستگیری رئیس جمهور مالی کمیته ملی برای نجات ملت را تشکیل دادند. رئیس جمهور مالی پس از بازداشتش از سوی کودتاچیان وابسته به ارتش، از سمت خود استعفا کرد.

ابراهیم کیتا سال 2018 برای یک دوره دیگر پنج ساله ریاست جمهوری اش را شروع کرد، اما به دنبال افزایش خشونت ها و درگیری ها توسط بعضی گروه های مسلح این کشور و تشدید بحران مالی با مخالفت فزاینده ای روبرو شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان چندی پیش گفته بود که این کودتا هیچ تاثیری بر استقرار نیروهای اروپایی در مالی ندارد. وی در عین حال گفت که همه اقدامات لازم برای امنیت نظامیان آلمانی و اروپایی مستقر در مالی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 984

به "اتحادیه اروپا عملیات آموزش نظامی در اقتصادی را به حال تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا عملیات آموزش نظامی در اقتصادی را به حال تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید