ابلاغ بسته برطرف موانع فراوری در هفته آینده

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری گفت: ابلاغ بسته موانع فراوری، کار جسورانه و شجاعانه ای است و می خواهیم در همین دو ماه به جامانده از کار دولت، گام های مثبتی برای حمایت از فراوری و صنعت برداشته گردد.

ابلاغ بسته برطرف موانع فراوری در هفته آینده

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت های ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استفاده بهینه گردد، تاکید نمود: بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد و با مطالبه گری در راستای برطرف موانع فراوری و شناسایی گلوگاه ها گام بردارد.

وزیر صمت با بیان اینکه از ظرفیت ستادها، شوراها و اسناد بالادستی برای حمایت از بخش فراوری باید استفاده گردد، گفت: ستاد هماهنگی مالی دولت ظرفیت بسیار مناسبی است که بسیاری از کارها را با تعامل و هماهنگی با این ستاد جلو برده ایم.

رزم حسینی همچنین گفت: رئیس جمهور نیز به شدت از برنامه های وزارت صمت در راستای حمایت از فراوری، پشتیبانی می نماید و در ستاد هماهنگی مالی دولت در مورد مصوبات پیشنهادی این وزارتخانه بیشترین هماهنگی و حمایت را داشته است.

وی از بخش خصوصی و دستگاه های مرتبط با حوزه فراوری خواست که قوانین مزاحم را به صورت مداوم و مستمر احصا و به مجلس و دولت ارائه دهند.

وزیر صمت در این خصوص اضافه نمود: تا به امروز دو بسته در مورد قوانین مخل و مزاحم فراوری به مجلس ارائه داده ایم که یکی در روز رأی اعتماد و دیگری نیز در هفته گذشته با جمع بندی نظرات بخش خصوصی بوده است.

رزم حسینی احصاء قوانین مخل و مزاحم فراوری را یک ریل گذاری مناسب برای فراوری دانست و اضافه نمود: وزارتخانه ها و دستگاه های عضو ستاد تسهیل، قوانین مرتبط با خود را احصا و مشوق های لازم را برای سرمایه گذاران و فراورینمایندگان آنالیز و ابلاغ نمایند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبات صادراتی ستاد هماهنگی مالی دولت، اضافه نمود: آثار این مصوبات در صادرات بسیار مشهود است و ورود ماشین آلات تجهیزات، اجزا و قطعات فراوری به خوبی و به صورت روان انجام می گردد.

رزم حسینی ورود به موقع قطعات و ماشین آلات خط فراوری را در پیشبرد اهداف حوزه فراوری تأثیرگذار دانست و گفت: در صنعت لوازم خانگی با وجود خروج شرکت های خارجی، اما عمق ساخت داخل 70 درصد شده و این صنعت اکنون صادرات محور و به سمت خودکفایی رفته است.

همچنین سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت نیز در نشست ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری با بیان اینکه 10 مصوبه برطرف موانع فراوری به صورت جمعی در هفته آینده در راستای بهبود فضای کسب و کار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می گردد گفت: کارگروه بهبود فضای کسب و کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف برطرف مسائل و گلوگاه های اداری ایجاد شده تشکیل شده که در این کارگروه از بیش از 900 فعال مالی نظر سنجی به عمل آمده است.

وی اضافه نمود: پس از نظرسنجی از فعالان مالی، بسته گلوگاه های داخلی وزارت صمت تدوین و پس از کار کارشناسی و طرح در جلسات نهایی بهبود فضای کسب و کار توسط وزیر صمت ابلاغ شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: همچنین بسته مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری در دو سطح دولت و مجلس (خارج از وزارتخانه) تدوین و ارسال شده است.

زرندی اضافه نمود: بسته رویه ها و مقررات مخل صدور مجوزها (بیرونی) نیز در 19 محور نهایی و برای وزارت اقتصاد ارسال شد که آمادگی طرح این بسته را در هیئت مقررات زدایی داریم.

وی گفت: 19 محور در حوزه صنعت، پنج محور در حوزه معدن و پنج محور مربوط به حوزه بازرگانی (داخلی و خارجی) است.

منبع: خبرگزاری مهر

آخرین اخبار مالی را در کانال تلگرامی خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1448

به "ابلاغ بسته برطرف موانع فراوری در هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ بسته برطرف موانع فراوری در هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید