آمادگی اتاق بجنورد برای راه اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی

به گزارش آفتاب صبا، رئیس اتاق بجنورد در ویدئوکنفرانسی که با روسای انجمن صنعتگران و بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی برگزار گردید، گفت: امروزه شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها باعث شده اعزام و پذیرش هیات های تجاری برای مراودات تجاری بین کشورها صورت نگیرد اما اتاق بجنورد با برگزاری نشست های تجاری و جلسات دوجانبه به صورت مجازی با بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی به دنبال حفظ و توسعه مراودات مالی است.

آمادگی اتاق بجنورد برای راه اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

سعید پورآبادی، همچنین در این ویدئوکنفرانس از آمادگی استان خراسان شمالی برای صادرات اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول های ضدعفونی مازاد مصرف استان به کشورهای ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی به منظور مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: این استان در پیشگیری از ویروس کرونا در فراوری محصولات و اقلام بهداشتی جزو استان های پیشتاز در سطح کشور شناخته شده که توانسته در مدتی کوتاه اقدام به راه اندازی کارخانه های فراوری الکل، محلول و ماسک کند.

پورآبادی در ادامه این ویدئوکنفرانس اظهار کرد: برای سهولت در برقراری ارتباطات و مبادلات تجاری و اطمینان بخشی انجام معاملات، اتاق بجنورد برای راه اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی آمادگی دارد.

رئیس اتاق بجنورد به پتانسیل ها و توانمندی های بالقوه استان خراسان شمالی برای فراوری محصولات مشترک و محصولات فراوریی آن کشورها برای حضور در بازارهای آسیای شرقی و میانه نیز اشاره نمود که با استقبال روسای انجمن ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی روبرو شد.

او اضافه کرد: در این ویدئوکنفرانس هر سه کشور آمادگی خود را برای سفر به استان خراسان شمالی در دروان پساکرونا برای گسترش روابط و مبادلات تجاری اعلام کردند و تأکید داشتند: استان خراسان شمالی استانی بکر و با پتانسیل های فراوان در حوزه تجارت، صنایع و معادن برای مبادلات تجاری است.

همچنین روسای انجمن موسیاد آفریقای جنوبی و ترکیه با توجه به سفری که سال های گذشته به استان خراسان شمالی داشتند، اظهار کردند: خراسان شمالی را استانی توانمند در حوزه بازرگانی و معدن یافته اند که قابلیت مبادلات تجاری بالایی دارند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 761

به "آمادگی اتاق بجنورد برای راه اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اتاق بجنورد برای راه اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید