50 درصد زندانیان امنیتی مشمول مرخصی شدند ، مرخصی های اخیر الگویی برای سایر کشورها شد

به گزارش آفتاب صبا، سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که در زندان ها هستند، مجرم اند اما حق حیات و سلامت دارند که با یاری وزارت بهداشت و یاری بخش های مختلف تمام اقدامات بهداشتی در زندان ها صورت گرفته و ما امروز نگرانی در امنیت و سلامت زندان ها نداریم.

50 درصد زندانیان امنیتی مشمول مرخصی شدند ، مرخصی های اخیر الگویی برای سایر کشورها شد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرنگاران مبنی بر شرایط سلامت زندانیان و ادر ناآرامی های اخیر در زندان ها گفت: اقدام قوه قضائیه در مورد اعطای مرخصی و رسیدگی به سلامت زندان ها در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، یک الگو در دنیا شد و تامین سلامت زندانیان و اعطای مرخصی همچون ایران به یک مطالبه در بخش های مختلف و کشورهای مختلف تبدیل شد و این سوال که چرا آمریکا با داشتن بیشترین تعداد زندانی، همچون ایران اقدام نمی کند؟

اسماعیلی گفت: دستگاه قضایی به بیش از 50 درصد زندانیان امنیتی مرخصی اعطا کرد و ما مدعی اعطای مرخصی به صدرصد و تمام زندانیان نیستیم اما هم در عفو و هم در مرخصی، زندانیان امنیتی را نیز مشمول قرار دادیم.

وی اضافه کرد: نقدهای وارد شد که چرا به بعضی از اشخاص این مرخصی و عفو اعطا نشد که باید گفت تصمیم ما در این موضوع فردی نبود و برای این کار شاخص و معیار مشخص کردیم و هروز فردی تصمیم نگرفتیم.

اسماعیلی گفت: هر کدام از افراد که منطبق بر معیار های مشخصی بودند مشمول عفو و مرخصی شدند در این میان بعضی از زندانیان منطبق نبودند که مشمول استفاده نشدند؛ لذا نقدها مطرح شده را وارد نمی دانیم زیرا درست عمل کردیم و همچنین برای دیگر کشورها، الگو بودیم و از همه مهم تر هم زندانیان، هم خانواده زندانیان و هم مجامع و نخبگان با سلایق مختلف از این اقدام قوه قضاییه تقدیر کردند و ما قطعا این راستا را ان شاالله ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی تاکید نمود: امنیت و هم سلامت در زندان ها برقرار است. کسانی که در زندان ها هستند، مجرم اند اما حق حیات،سلامت و بهداشت عمومی دارند که با یاری وزارت بهداشت و یاری بخش های مختلف تمام اقدامات بهداشتی در زندان ها اجرا شده و ما امروز نگرانی در امنیت و سلامت زندان ها نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 718

به "50 درصد زندانیان امنیتی مشمول مرخصی شدند ، مرخصی های اخیر الگویی برای سایر کشورها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد زندانیان امنیتی مشمول مرخصی شدند ، مرخصی های اخیر الگویی برای سایر کشورها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید