کم تحرکی مانع دستیابی جامعە بە توسعە پایدار است

به گزارش آفتاب صبا، معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از چالش های مورد بحث در سراسر دنیا بحث کم تحرکی اعضای جامعە است.

کم تحرکی مانع دستیابی جامعە بە توسعە پایدار است

بە گزارش خبرنگاران، عبدالحمید احمدی در آیین افتتاحیە همایش بین المللی ورزش و توسعە پایدار کە در تالار مولوی دانشگاە کردستان برگزار شد، با اشارە بە وضعیت کم تحرکی در جوامع امروزە اظهار کرد: قریب 60 درصد جمعیت بالای 18 سال و همچنین 21 درصد افراد 7 تا 18 سال در کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند که این یکی از چالش های عمده و جدی امروز کشورهای جهان است و بە عنوان یکی از چالش های نگران کنندە باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بە گفتە وی ورزش همگانی از جمله حوزه هایی است که مورد غفلت قرار گرفته و اعتبارات، منابع، امکانات و زیرساخت های این بخش که حق مردم بوده، فدای حوزه ورزش های قهرمانی و حرفه ای شده است.

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: یکی از ضعف های ما در بخش ورزش کشور، کم توجهی به مسئولیت اجتماعی و عدم نگاه جدی و تاثیرگذار نسبت به مردم است.

وی به تاثیر رسانه ها، قهرمانان، نخبگان، فدراسیون ها و مراکز علمی در این راستا اشاره و اضافە کرد: این مجموعه و سایر نهادهای مرتبط باید برای مسائل موجود راه حل مناسبی ارائە و سبب نشاط و پویایی در جامعه شوند.

احمدی به ظرفیت های حوزه های ورزشی اشاره کرد و اضافه نمود: ورزش همگانی از جمله حوزه هایی است که مورد غفلت قرار گرفته و اعتبارات، منابع، امکانات و زیرساخت های این بخش که حق مردم بوده، فدای حوزه قهرمانی و حرفه ای شده و باید برای سوق دادن این امکانات به این سمت تلاش شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ورزش همگانی، همه باید تلاش کنیم سهم خود را در احقاق حق این حوزه ادا کنیم و این حوزه را در اولویت های ورزش کشور قرار دهیم.

احمدی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه باید توسعه ورزش همگانی مطالبه جدی مردم باشد، ابراز امیدواری کرد و یادآور شد:امید است این همایش دستاوردهای خوب و مفیدی به ویژه در این حوزه برای جامعه بە ارمغان بیاورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 297

به "کم تحرکی مانع دستیابی جامعە بە توسعە پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم تحرکی مانع دستیابی جامعە بە توسعە پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید