روبوتاکسی چینی بدون فرمان

به گزارش آفتاب صبا، بایدو شرکت فناوری چینی از طرح هایی برای یک خودروی خودران الکتریکی با فرمان قابل جابجایی رونمایی کرده است که گام رو جلوی دیگری در رقابت بر سر روبوتاکسی های سریع در چین است.

روبوتاکسی چینی بدون فرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، بایدو غول فناوری چینی به عنوان پاسخ چین به گوگل از آپولو RT6 نسل ششم خودروی خودران خود در کنفرانس سالانه اش در روز پنجشنبه رونمایی کرد.

آپولو گو سرویس حمل و نقل بایدو در حال حاضر در 10 شهر چین فعالیت می کند. خودروی تازه از طریق آن برنامه در سال آینده عرضه خواهد شد. یکی از مدیران آن شرکت گفته است هنگامی که تنظیم کننده چراغ سبز را نشان دهد فرمان جداشدنی آپولو RT6 به طور قانونی می تواند جدا شود. بایدو طراحی تازه خود را به عنوان راهی برای آزاد کردن فضا برای چیز هایی مانند جایگاه اضافی، دسک تاپ، یا کنسول های بازی عرضه کرده است.

این شرکت اعلام کرده که خودروی خودران تازهش به شکل چشمگیری هزینه های تولید را نسبت به نسخه های قبلی حدودا به مقدار نصف کاهش داده است. به گفته رابین لی مدیرعامل بایدو این صرفه جویی در هزینه به مسافران منتقل می شود، زیرا شرکت آماده می شود تا خودرو ها را به ناوگان روبوتاکسی موجود در سراسر چین معرفی کند.

او در بیانیه ای گفته است: ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن سوار شدن در روبوتاکسی نصف هزینه تاکسی سوار شدن امروز خواهد بود. این کاهش هزینه بزرگ ما را قادر می سازد تا ده ها هزار خودروی خودران را در سراسر چین مستقر و فعال سازیم.

بایدو معروفیت خود را به عنوان یک ارائه دهنده موتور جستجوی بزرگ کسب کرد، اما مدت هاست که روی فناوری خودران در بزرگترین بازار خودروی جهان سرمایه گذاری کرده است.

آن شرکت در ماه آوریل همراه با یک استارتاپ خودران چینی دیگر گفت که به شهروندان در منطقه ها خاصی اجازه می دهد تا تاکسی های خودران را رزرو کنند. شرکت های دیگری پیش تر خودرو های بدون فرمان را به نمایش گذاشته اند از جمله جنرال موتورز، هوندا، گوگل و مرسدس بنز.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در ماه آوریل گفته بود که آن شرکت خودروسازی قصد دارد تولید انبوه روبوتاکسی خود را بدون فرمان یا پدال در سال 2024 میلادی آغاز کند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1903

به "روبوتاکسی چینی بدون فرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبوتاکسی چینی بدون فرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید