کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی فارس در راستای کیفی سازی

به گزارش آفتاب صبا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس با اشاره به کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی این استان از 50 به 20 مرکز، گفت: به دنبال ایجاد مراکز جدید با کیفیت هستیم.

کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی فارس در راستای کیفی سازی

به گزارش خبرنگاران، حبیب دانش منش عصر سه شنبه 16 مهر در آیین معارفه 400 نفر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علمی کاربردی فارس در سال تحصیلی جدید، گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی به دلیل ماموریت خود فضای کار متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای دانشگاهی ما در کنار مراکز صنعتی یا خدماتی قرار گرفته اند که خود پتانسیل بسیار بزرگی است، اضافه نمود: اگرچه دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهارت محور است اما ممکن است کوتاهی ها و نواقصی هم در این رویکرد وجود داشته باشد که امید است به تدریج مرتفع گردد.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، شکل گیری این دانشگاه متناسب با احتیاج جامعه بوده و بسیار ارزشمند است.

دانش منش با تاکید بر اینکه علاقه مند به تربیت افراد نوآور و کارآفرین و افرادی که دغدغه شغل نداشته باشند، هستیم، مطرح نمود: در 2 سال اخیر دانشگاه جامع علمی و کاربردی کوشش نموده مراکز نوآوری را تشکیل و ایده های دانشجویان را رشد دهد و به یک کسب و کار تبدیل کند.

وی با اشاره به راه اندازی10 مرکز نوآوری در فارس و برگزاری رویدادهای نوآوری و نخپه پروری، اعلام کرد: این مراکز دانشجویان را به سمت ایجاد کسب و کار راهنمایی می نماید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس همچنین با اشاره به فعالیت مجتمع کار آفرینی و نوآوری و شتاب دهنده (کار نو) در این دانشگاه، یادآور شد: نیمی از ایده پردازان ایده هایی که در مرکز کارنو پذیرش شدند، خانم هستند.

دانش منش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از فرصت دانشگاه نهایت استفاده را داشته و به دنبال یادگیری یک مهارت باشند، اضافه نمود: دانشجویان باید به جای خوشحالی از تعطیلی زودتر کلاس ها، مطالبه گر باشند و از وجود اساتید بهره لازم ببرند.

وی که معتقد است امروز در بسیاری از دانشگاه ها مباحث به صورت تئوری ارائه می گردد اما در دانشگاه جامع علمی و کاربردی یادگیری عملی مهارت در کنار مباحث تئوری مدنظر است، مطرح نمود: فارغ التحصیلان این دانشگاه یک سر و گردن از دانشگاه های دیگر به لحاظ کسب مهارت بالاتر هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر نبود یک رشته تربیت بدنی در این دانشگاه اضافه نمود: این پتانسیل را در آینده نزدیک ایجاد خواهیم کرد.

دانش منش ادامه داد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی روی بحث کیفیت تایید زیادی دارد و مراکزی که کیفیت نداشته اند را تعطیل می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 248

به "کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی فارس در راستای کیفی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی فارس در راستای کیفی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید