چگونه در طول سفر از پاهای خود مراقبت کنید؟

به گزارش آفتاب صبا، قطعاً تمامی بخش های مسافرت با هواپیما، قطار، کشتی و خودرو انجام نمی گردد، بلکه برای رفتن به برخی از جاذبه های گردشگری یا مکان های توریستی ناگزیرید از پاهای خود یاری بگیرید، بسیاری از خیابان های معروف جهان به شکل پیاده رو هستند، همچنین برای رفتن به مناطق طبیعی نظیر پارک های ملی، کوهستان ها، جنگل ها و کویرها نیز باید پیاده بروید، در نتیجه اگر اقدامات احتیاطی لازم را برای مراقبت از پاهای خود انجام ندهید ممکن است در طول سفر با مسائل زیادی از جمله خستگی و دردهای عضلانی روبرو شوید. در این مقاله سعی داریم به نکاتی برای مراقبت هر چه بهتر از پاها در طول سفر اشاره کنیم:

چگونه در طول سفر از پاهای خود مراقبت کنید؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

پوتین یا چکمه

پوتین ها از مهمترین ابزار و تجهیزات سفر هستند. پوتین های سنگین هنگام حمل بارهای زیاد و عبور از راههای سخت مفید هستند. انواع و اقسام مختلفی از پوتین های سفری و راهپیمایی وجود دارد. یافتن پوتین مناسب احتیاج به کمی کوشش دارد. سازندگان و متخصصان همگی معتقدند که پوتین های پیاده روی به سه گروه اصلی تقسیم می شوند: پوتین های سبک، پوتین های تخصصی راهپیمایی، پوتین های کوهستانی.

تمام پوتین های سبک وزن پیاده روی مثل هم نیستند. پوتین های بسیار سبک و کفش های پیاده روی معمولاً تمام چرم یا پوشیده از یک شبکه نایلونی با ترکیبی از چرم می باشند که برای راحتی و قابلیت تنفس پا ساخته شده اند و نسبت به پوتین های نوع دوم کمتر باعث خستگی و یا تاول پا می شوند.

پوتین های مخصوص راهپیمایی معمولاً برای دوام و حفاظت بیشتر در برابر آب با رویه های چرم یا پارچه ای ساخته شده اند. بسیاری از انواع آن با یک آستر جاذب رطوبت برای خشک نگه داشتن پا و یک قلاب پلاستیکی با دوام برای یدک کشی همراه هستند. چکمه های کوله پشتی از پوتین های راهپیمایی روزانه مقاوم تر می باشند.

خرید پوتین های پیاده روی

هنگام امتحان کردن پوتین ها جوراب به پا کنید و برای اینکه تناسب خوبی به دست آورید، همواره با اندازه گیری دقیق پا آغاز کنید. اندازه پاها با بالا رفتن سن، بارداری، کم کردن وزن، اضافه شدن وزن و حتی در نتیجه فعالیت های ورزشی تغییر می نماید. سایز بندی کفش در بین تولیدکنندگان با هر مدل و هر شرایط پوتین تغییر می نماید. بنابراین حتی اگر احتمالاً اندازه پای خود را می دانید بگذارید افراد متخصص اندازه پای شما را برای بهترین سایز کفش مشخص کنند. همچنین یادتان باشد پوتین ها را در انتهای روز امتحان کنید.

حرارت نیز می تواند پاها را بزرگتر کند. اگر می خواهید مطمئن شوید که پوتین ها با کمی جای اضافی در تمام زمان روز راحت خواهند بود، پاهایتان را در پوتین گذاشته و پیش از بستم بندها پای خود را تا آخر به جلو بفشارید. دقت کنید که فضای بین پاشنه و پشت کفش کمتر یا بیشتر از دو انگشت نباشد. سپس پاشنه هر دو پوتین را به زمین بکوبید تا مطمئن شوید که پاشنه پایتان کاملاً به عقب برگشته و به طور طبیعی در پوتین قرار گرفته است.

جا باز کردن پوتین های جدید

هنگامی که یک جفت پوتین جدید می خرید، پایتان را با آن عادت دهید. این کار حدود یک هفته طول می کشد. اگر بلافاصله وارد کوهستان شوید بدون شک ناراحت خواهید بود. اگر پوتین چرمی خریده اید پیش از مبادرت به یک سفر بزرگ چند راهپیمایی روزانه داشته باشید یا آن ها را در محیط خانه و یا وقتی چمن اطراف خانه را کوتاه می کنید بپوشید. اگر پوتین چرمی دارید و متوجه هرگونه نقطه فشار شوید، برای افزایش گنجایش به آن نواحی روغن حالت دهنده چرم بمالید.

مراقبت از پوتین

هر نوع پوتینی که انتخاب می کنید برای بدست آوردن حداکثر زمان پوشیدن و راحتی با آنها به طور مناسب رفتار کنید. مهمتر از همه این که پوتین هایتان برای منظم کردن زغال داغ در یک حلقه آتش استفاده نکنید. گرمای بیش از حد آتش و الکل موجود در خاکستر چوب خاصیت چرم و درزها را از بین می برد. چرم یا نایلون را با واکس و روغن مخصوص حالت دهید.

باید هنگامی که پوتین های جدیدتان را می خرید دو بار و در هر فصل یک بار به منظور افزایش خاصیت ضد آب بودن آن ها و افزایش دوامشان به آن ها خوب رسیدگی کنید. با تمرکز بر درزها از یک ماده عایق ضدآب با پایه سیلیکون بهره ببرید. به دلیل سوراخ های ایجاد شده هنگام دوختن، پوتین های دارای دوخت ممکن است در طول زمان منفذ دار شوند.

صندل

صندل ها علی رغم این واقعیت که طراحی آن ها از زمان عهد باستان کمی تغییر نموده همچنان مطلوبند. هر نوع نوآوری جدیدی در مواد اولیه مورد استفاده قرار گرفته است. صندل های پیاده روی می توانند تقریباً شما را به هر جا که پوتین ها می برند، ببرند. اما پاهایتان در معرض شاخه های تیز، سنگ های گوشه دار، آفتاب سوختگی و حشرات قرار می دهند.

صندل های آبی برای هر مناسبتی همچون موج سواری، کایاک رانی دریایی یا کانو سواری عالی اند. همچنین برای اقامت در کنار ساحل نیز مناسب هستند. ویژگی صندل های آبی استفاده از مواد تماماً مصنوعی است که آن ها را با غوطه وری طولانی مدت مناسب می سازد.

بعضی صندل ها از دیگر انواع آن پر دوام تر هستند. جفتی را بیابید که طاقت نسبتاً خوبی دارد اما به وزن هم توجه کنید. همچنین به دنبال صندل هایی با بندهای قابل تنظیم اما محکم، قوس کف پای مناسب و کف متناسب با پا باشید. زیره صندل برای جهت های صعب العبور باید آج مناسب داشته باشد.

جوراب

پوشیدن پوتین های دارای تکنولوژی پیشرفته با جوراب ارزان و بی کیفیت اصلاً مناسب نیست. جوراب های ساق بلند گرانند، اما وقتی باعث کاهش تاول می شوند بسیار ارزشمند می کنند. یک جوراب پیاده روی در نقاط مختلف آن دارای بالشتک های نرمی است تا عرق را از پاهای شما خارج کند. پاهایتان را گرم نگه دارد و فضاهای خالی پوتین را به خوبی پر کند. و اصطحکاک داخل پوتین را کم کند. جوراب های پیاده روی جدید از ترکیب مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند. این ترکیبات تعادل دلپذیری از گرما، قدرت، ضخامت و جذب رطوبت را فراهم می آورند. اگر پاهایتان زود یخ می نماید، در این ترکیب به پشم احتیاج دارید. ابریشم نیز نوعی دیگر از این موارد است که رطوبت را بیرون کشیده و احساس نرمی ایجاد می نماید. کتان را فراموش کنید چون گلوله شده و باعث ساییدگی و تاول پا می گردد. همراه آوردن جوراب های اضافی در طول راه هم ایده خوبی است: به دفعات آن ها را عوض کنید و آنهایی را که در آورده اید خشک کنید. به این صورت همواره با جوراب های خشک و گرم پیاده روی خواهید نمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 456

به "چگونه در طول سفر از پاهای خود مراقبت کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در طول سفر از پاهای خود مراقبت کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید