چند سال باید برای دریافت کارت ملی منتظر باشید؟

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در زمان حاضر با توجه به مشکلاتی که در فراهم کردن کارت خام از سوی چاپخانه دولتی وجود دارد ماهانه حدوداً 5 تا 10 هزار کارت ملی هوشمند صادر می گردد و این در حالی است که 10میلیون نفر در نوبت دریافت کارت قرار دارند.

چند سال باید برای دریافت کارت ملی منتظر باشید؟

به گزارش تجارت نیوز، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این پرسش که چرا با گذشت چند سال از صدور کارت ملی هوشمند همچنان تعداد قابل توجهی از هموطنان نتوانستند کارت خود را دریافت نمایند اظهار کرد: تا سرانجام سال 96 از کارت های وارداتی استفاده می کردیم و ظرفیت سازی انجام شده بود و حدفاصل بین 95 و 96 بیش از 30 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شد.

وی توضیح داد: متأسفانه با اعمال تحریم ها و عدم انتقال ارز برای وارد کردن بدنه کارت، ناگزیر در شروع سال 97 بر اساس قانون باید از کارت های خام چاپخانه دولتی استفاده می کردیم و عزیزان در این مجموعه کوشش بسیاری کردند بتوانند کارت مشابه خارجی فراوری نمایند. در سال 98 و 99 تعداد محدودی کارت خام به وسیله چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال نهاده شد که تا امروز پنج میلیون کارت فراوری داخل تحویل شده است و ما نیز اقدام به صدور کارت ملی هوشمند بر اساس کارت های داخلی نموده ایم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان متولی جمع آوری اطلاعات مردم و صدور کارت ملی است. تأمین بدنه بر اساس قانون به عهده چاپخانه دولتی است و دوستان ما در چاپخانه دولتی اشاره می نمایند که مشکل اعتباری دارند و ما هم آن را تأیید می کنیم اما در این بخش هموطنان ما بیش از دو سال است که در نوبت دریافت کارت خود قرار دارند و حق هم دارند و هیچ توجیهی هم ندارد که آنها را قانع کنیم، البته اخیراً وزیر کشور در شروع کارش بازدیدی را از سازمان ثبت داشت و اشاره نمود که این حق الناس است و باید سریع تر انجام گردد.

ابوترابی با بیان اینکه بیش از 51 میلیون و 760 هزار کارت ملی صادر شده است اضافه نمود: خواهش من این است که رسانه ها در ارتباط با صدور کارت ملی هوشمند پیگیری هایی از چاپخانه داشته باشند، ضمن اینکه مواد اولیه بدنه کارت خام هم وارداتی است.

وی اضافه نمود: از جامعه 65 و 66 میلیونی واجد شرایط، 62 میلیون و 264 هزار نفر تکمیل ثبت نام نموده اند. حدود سه تا چهار میلیون نیز هنوز مراجعه ننموده اند. تقریباً 10 میلیون نفر در نوبت تحویل کارت هستند و در زمان حاضر خیلی محدود کمتر از پنج هزار تا 10 هزار کارت صادر می کنیم اما ظرفیت ماهانه دو میلیون و 500 هزار کارت را داریم و به محض اینکه کارت را در اختیار ما بگذارند ما جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهیم.

در صورت ادامه این فرایند و صدور ماهانه پنج هزار کارت ملی هوشمند در ماه تقریبا بیش از 160 سال زمان ضروری است تا تمام این 10 میلیون نفر صاحب کارت ملی شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1715

به "چند سال باید برای دریافت کارت ملی منتظر باشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند سال باید برای دریافت کارت ملی منتظر باشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید