ویزای چین را از کجا بگیریم

به گزارش آفتاب صبا، اگر قصد سفر به کشور چین را دارید، حتما می دانید که داشتن ویزا شرط لازم برای ورود به این کشور است. برای گرفتن ویزا دو راه پیش روی شما است؛ اولین راه این است که خودتان اقدام کنید و در یک مسیر پیچیده و پر از ابهام ویزای خود را دریافت کنید و دومین راه که منطقی تر به نظر می رسد این است که این کار را به متخصصین این حوزه واگذار کنید.

ویزای چین را از کجا بگیریم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت نیل گشت، آژانس نیل گشت با بیش از 17 سال سابقه در اجرای تورهای تخصصی کشور چین و اخذ ویزای چین، یکی از معتبرترین آژانس های مسافرتی است که می تواند در این باره خدمات لازم را به شما ارائه دهد. با این حال در ادامه این مقاله شما را با مدارک و شرایط لازم برای گرفتن ویزای چین آشنا خواهیم کرد.

راهنمای گرفتن ویزای چین

برای سفر به چین، باید ویزای متناسب با هدف سفر خود را دریافت کنید؛ به طور مثال اگر فردی برای شرکت در یک رویداد علمی به این کشور دعوت شده است، باید درخواست ویزای F را بدهد.

از مرسوم ترین ویزاهایی که برای سفر به کشور چین صادر می گردد می توان به ویزای توریستی (L)، ویزای تجاری (M)، ویزای تحصیلی (F)، ویزای کار (Z) و... اشاره نمود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای چین

برای گرفتن ویزای چین باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • دعوتنامه و آیتینری سفر (برنامه سفر)
  • اصل و کپی پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار و داشتن حداقل 2 برگه خالی متوالی)
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی
  • وچر هتل
  • عکس 6*4 (چاپی و دیجیتالی)
  • فرم سفارت (بصورت آنلاین)
  • اخذ نوبت از سفارت چین
  • نامه تمکن مالی

دعوتنامه (همانگونه که از نام آن نیز معین است) درخواستی است که یک شرکت چینی توریستی برای بازدید شما از کشور چین آن را برای شما ارسال می نماید. در این دعوتنامه باید تمام معینات مسافر و اطلاعات سفر او ذکر شده یا ضمیمه دعوت نامه باشد.

نامه تمکن مالی نامه ای از طرف بانک به سفارت چین است که موجودی حساب های فرد و نرخ برابری آن به ارز مورد نظر (به طور مثال دلار) در آن درج می گردد.

اگر قصد دریافت ویزای توریستی گروهی را دارید باید نامه تمکنی با ارزش حدود 3 هزار دلار (معادل 150 میلیون تومان) و اگر قصد دارید تا ویزای تجاری انفرادی دریافت کنید نامه تمکن مالی شما باید 400 میلیون تومان (معادل 8000 دلار) اعتبار داشته باشد.

پس از آماده نمودن مدارک فوق و برای دریافت نوبت سفارت باید به صورت حضوری به محل سفارت یا به صورت آنلاین (در روزهای یکشنبه و پنجشنبه) به سایت سفارت به آدرس ir.chineseembassy.org/eng مراجعه نموده و در آنجا فرم مربوطه را پر کنید. اگر در این حین سوالی برای شما پیش آمد می توانید به وسیله ایمیل یا شماره تماس های موجود با کارشناسان سفارت چین در ارتباط باشید.

Email address: [email protected]

شماره تماس: 02122802772

ساعات و روزهای کاری سفارت چین در تهران:

از یکشنبه تا پنج شنبه: صبح ها از ساعت 9:00 تا 12:00 و بعدازظهرها از ساعت 14:00 تا 16:00

توجه داشته باشید که در روزهای فرد (یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ها) در نوبت صبح صرفا مدارک متقاضی برای دریافت ویزا تحویل گرفته می گردد و در تایم بعدازظهر ویزاهای آماده شده تحویل داده می گردد.

اما در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر فقط مدارک لازم برای ویزا تحویل گرفته می گردد.

آدرس سفارت چین: خیابان موحد دانش - اقدسیه در منطقه 1 تهران بزرگ شماره 73

پس از آنکه نوبت سفارت شما معین شد باید به سفارت مراجعه نموده و مدارک را به صورت حضوری و به موقع به سفارت تحویل دهید.

در نهایت پس از آنالیز مدارک حداقل 4 روز طول می کشد تا ویزای شما صادر گردد.

هزینه ویزای چین

هزینه ویزای توریستی گروهی L برای هر نفر 250 دلار، ویزای تجاری انفرادی M در صورتی که مسافر دعوتنامه شخصی داشته باشد 200 دلار و در صورت نداشتن دعوتنامه 300 دلار و هزینه ویزای یکساله M چندبار ورود 1200 دلار خواهد بود.

پاسخ به سوالات متداول

مدت زمان لازم برای صدور ویزای چین چقدر است؟

در حالت عادی و برای دریافت ویزای عادی چین، فرآیند پردازش ویزا، 3 روز کاری فرد به طول می انجامد. برای دریافت ویزای فوری چین، با پرداخت هزینه مازادی به ارزش $30 برای هر ویزا می توانید بعد از 2 روز کاری ویزای خود را دریافت کنید.

ویزای چین چقدر اعتبار دارد؟

اعتبار ویزای کشور چین، بسته به نوع آن از 3 تا 24 ماه متغیر است. ویزای یک بار ورود معمولا 3 ماه، ویزای دو بار ورود 30 روز و ویزای چند ورودی به مدت 12، 6 یا 24 ماه از زمان ورود به این کشور اعتباردارد.

با ویزای چین چه مدت می توان در چین اقامت داشت؟

طول مدت اقامت برای هر ویزا بسته به نوع آن، از 30 تا 60 روز متغیر خواهد بود. در صورت درخواست از طرف متقاضی، این مدت به 90 تا 180 روز قابل افزایش است. فرد دارنده ویزای کشور چین می تواند در طول این مدت در کشور چین اقامت داشته باشد و در صورتی که قصد ماندن بیش از این تعداد روز را داشته باشد، باید نسبت به تمدید ویزای خود اقدام نماید که این درخواست ممکن است رد یا تائید گردد.

منبع: ایسنا

منبع: چمدان
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2095

به "ویزای چین را از کجا بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای چین را از کجا بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید